Hızlanınca egzoz emisyon lambası yanıp sönmeye başlıyor

1.6 Elegance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2013
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar daha öncede bir konu açmıştım ancak söylenenleri yapmama rağmen sorunumu gideremedim.
2005 Model z16xep motor kodlu aracım(BRC LPG sistemi takılı) 140 hm hızda egzoz emisyon lambası yanıp sönmeye başlıyor ve araç tekliyor.çıkan kod P130000 Yetersiz Yakıt Nededi ile Silindirde Tekleme Tespit edildi.Araçta çekiş düşüklüğü var LPG'de daha hissedilir bir biçimde.Benzine aldığım zaman pek farkına varılmıyor fakat yinede eskisi gibi değil.Gitmediğim usta kalmadı ve 1500-2000 TL yakın para harcamama rağmen sonuç alamadık.Araca yapılan işlemler sırasıyla
4 Adet buji,Ateşleme Bobini,Boğaz Kelebeği Temizliği,Hava Filtresi,
Kataletik Konvertör Tıkanmış ve Manifoldu Çatlatmış dediler onlarıda değiştirdim fakat hala durum aynı.
Daha önce başına gelen veya bilgisi olanların tavsiyelerini ve yorumlarını bekliyorum.:confused::confused::confused:
 
daha yeni lpg takdırmış biri olarak ki yeniden kasdım daha dün taktırdım sökdürmeyi düşnüüyorum :D
 
Geçmiş olsun..Teknik olarak konuya hakim pek çok üye var..Konu güncel tutulduğu sürece ya da konuyu farkedenler bilgisi dahilinde yardımcı olacaktır..Çok geçmiş olsun..Motor koduna göre LPG ile diğer motordan daha geçimsiz bir motor..Benim aracım da LPG li ve daha önceden 4 tırnak buji kullanıyordum..Araçta tekleme ve rolanti istikrarsızlığı vardı..Sonra tek tırnak denedim şimdilik bu şikayetlerden kurtuldum..KAT değişimi yaptım buji yanında çerez kalır diyebilirsiniz ama ben de şaşırmıştım,belki yardımcı olabilir diye söylüyorum..Tekrar geçmiş olsun..
 
aracın ısınması nasıl? termostad sorunun yok değilmi? yani ısı sebebi ile fakir karışım veya zengin karışımı olmasın?
çünkü bakıyorum olasılıkların hepisini denemişsin baya masrafı olmuş,
egr temizlenmiş ama soketini çek öyle kullan bir
 
Geçmiş olsun..Teknik olarak konuya hakim pek çok üye var..Konu güncel tutulduğu sürece ya da konuyu farkedenler bilgisi dahilinde yardımcı olacaktır..Çok geçmiş olsun..Motor koduna göre LPG ile diğer motordan daha geçimsiz bir motor..Benim aracım da LPG li ve daha önceden 4 tırnak buji kullanıyordum..Araçta tekleme ve rolanti istikrarsızlığı vardı..Sonra tek tırnak denedim şimdilik bu şikayetlerden kurtuldum..KAT değişimi yaptım buji yanında çerez kalır diyebilirsiniz ama ben de şaşırmıştım,belki yardımcı olabilir diye söylüyorum..Tekrar geçmiş olsun..


Buji konusunu biraz daha genişletebilir misin? Bende araca yaklaşık 2 hafta önce Atiker takdırdım ama daha öncesinde de iki aracıma daha taktırmıştım herhangi bir sıkıntı yaşamadım yalnız bu aracımda seninki gibi bir sorun yaşıyorum çok ufakta olsa hızlanırken gaz kesmeleri yapıyor teklemeler.. Biraz araştırdım buji, bobin yada buji kabloları olabilir dediler sırasıyla bujiden başla dediler bujilerimi aldım ama henüz değiştirmedim ama bujilerimi aldığım yer bana opellerde bu kronik sorun dedi gaz taktırınca bobin yakıyor dediler.. Ve yenisini taksam bile 3 ay sonra aynı sorunun olmayacağının garantisi yokmuş .. şimdilik sorunum bu.. bilgilendirirseniz sevinirim
 
Buji konusunu biraz daha genişletebilir misin? Bende araca yaklaşık 2 hafta önce Atiker takdırdım ama daha öncesinde de iki aracıma daha taktırmıştım herhangi bir sıkıntı yaşamadım yalnız bu aracımda seninki gibi bir sorun yaşıyorum çok ufakta olsa hızlanırken gaz kesmeleri yapıyor teklemeler.. Biraz araştırdım buji, bobin yada buji kabloları olabilir dediler sırasıyla bujiden başla dediler bujilerimi aldım ama henüz değiştirmedim ama bujilerimi aldığım yer bana opellerde bu kronik sorun dedi gaz taktırınca bobin yakıyor dediler.. Ve yenisini taksam bile 3 ay sonra aynı sorunun olmayacağının garantisi yokmuş .. şimdilik sorunum bu.. bilgilendirirseniz sevinirim

Aslında söylenenler kısmen doğru..Ben de geçen günlerde bobin değiştirdim keyfiyetten..Ancak, elimde patladı(bu arada ihtiyacınız olursa alman HUCO marka ateşleme bobini elimde var)...Ateşleme problemi vardı,doğru..Ustalar bujiler değiştiyse eğer ateşleme bobini,buji kabloları,katalizör,pistonlar ve sente ayarına bakılmalı dedi..Araç çiğ benzin atıyordu hatta şahinlerdeki flashlardaki gibi aracın içi benzin kokusu yapar oldu..Halbuki bujileri yeni değiştirmiştim 3000 km olmamıştı..Bu yüzden ateşleme bobini ve buji kablosu aldım..Bujilerden şüphelenmedim..Ancak sorun bujilerden oldu..İlk bakmamız gereken meseleye en son baktık..Bana biraz tuzlu oldu bu yüzden ama neyse ki bujileri değiştirince düzeldi..Araç gitmiyordu; gaza bassam bile devirlenmiyordu, egzozdan pat pat diye gaz atıyordu yani aracın istikrarsız çalışma olduğu açıkça belli oluyordu..ESP ve Egzoz lambası aynı anda yanıyordu...

Bujileri aksatmadan değiştirirseniz sorun olacağını sanmıyorum..LPG sonuçta çiğ bir yakıttır..Uzun vadede pek de mantıklı bir tercih değil ama zaman zaman benzinde kullanmak biraz olsun ömrünü uzatır diye düşünüyorum..Ben düz mantık olarak tek ya da çift tırnak bujiye rağmen 4 tırnaklıların örn; daha fazla randıman doğurduğu kanaatini getirip 4 tırnak kullanmıştım hep (bir sigarayı tek çakmak mı yoksa 4 çakmak mı daha hızlı ve randımanlı yakar gibisinden düşündüm ama hata yapmışım..Hiç1şey değiştirmeden sadece buji değiştirdiğinizde dahi aracın sesi ve performansı farkedilir ölçülerde değişiyor..Usta üzerinden ne çıkarsa o kadar tırnak buji kullanmalıyız dedi..Ben de 2 çıkmıştı dedim..Fakat elimizde tek tırnak vardı takım..Usta sorun olmaz bir dahaki bakıma çift alırsın dedi..Şu an sorun yok ateşlemede..
 
Son düzenleme:
Yüksek devirde tekleme

Merhaba Emre.Senin yaşadığın problemler benim araçtada olmaya başladı.Sen nasıl halledebildinmi?Cevaplarsan sevinirim.
 
Önceki LPG' li aracım Tigrada da sıkıştırdığımda yanardı ve sonradan sönerdi, ustaya gösterdiğimde sorun oksijen sensörü ama sensör sağlam yapacak birşey yok arıza değil demişti.
 
Geri
Üst