İAT Turbo Hava Emiş Sıcaklığı Düşürme Yalıtım Uygulaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan turbo_j
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
191
Tepkime puanı
71
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Hava Giriş Sıcaklığı Yaz günlerinde özellikle klima açıkken dur kalk trafikte aşırı yükselmekte ve Çekişi düşürmektedir. Bu noktada Hava Filtre Kutusu Turbo giriş ve İntercooler çıkış Boruları boğaz kelebeğine kadar Isıya Dayanıklı Yalıtım Süngeriyle sarılmıştır.

1000028008.jpg

250 Liralık malzeme uygulama için yeterlidir. İntake Air Tempreture (İAT) sıcaklığı rölantide dur kalk trafikte 30 C derece Hava Sıcaklığında 60 C derecelerin üzerinde seyrederken, 45 C derecelere düşmüştür.

1000028622.png

350 Liralık OBD cihazı ile cep telefonu üzerinden okunan Canlı Verilerde Hava Sıcaklığının 32 C derece olduğu ölçülmekteyken,

1000028623.png

Soğutma Suyu Sıcaklığı 99 C derecede Fan çalışır durumda ( Araçta Hararet Yazılımı Mevcut) İAT sıcaklığı 34 C Dereceye Düşmüştür!

1000028625.png

Aracı Dur kalk Trafikte kullanıp Stop ettikten sonra Soğutucu Sıcaklığı 100 C derecelerdeyken dahi İAT Sıcaklığı 47 C Dereceye Ulaşabilmiştir. Normalde 60 C derecenin üzerinde olmaktadır.

Bu durumda Araç şismekte ve Performansı haliyle Düşmektedir!

1.4 Turbo Astra J araca Yalıtım uygulaması sonrasında Soğuk Hava Emişi sağlanarak Performans kaybının önüne geçilmiştir!
 

Ekli dosyalar

  • 1000028623.webp
    1000028623.webp
    45.6 KB · Görüntüleme: 3
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83 ve Guven
Onur hocam yaptığınız işlem çok mantıklı görünüyor. Her ne kadar göze hitap etmese de performans yönünden gerekeni yapmış. Elinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Onur hocam yaptığınız işlem çok mantıklı görünüyor. Her ne kadar göze hitap etmese de performans yönünden gerekeni yapmış. Elinize sağlık.

Malzeme kalın hocam bu nedenle kıvrımlarda sorun oluşturmakta. Ayrıca Hava Filtresi Değişiminde sök tak yaparken sorun oluşturabilme riskine karşı ek yerleri ve cıvataların olduğu kısımlar nedeniyle Yekpare Kaplanmamış malzeme parça parça uygulanmıştır.

LPG'li araçlarda bu uygulama daha da önemlidir çünkü Benzin SIVI Formda Manifold içerisine püskürtüldüğünde Buharlaşabilmek için ortamdan ISI Çekip Emiş Hava Sıcaklığını Düşürmektedir.

Fakat LPG Gaz Formundadır üstelik Regülatörden Isınarak Manifolda gelmektedir. İşte bu noktada Gazın Genleşmesi Emiş Havasının Hacminden Çalarak örneğin 1400 CC hacmindeki motorun 1350 CC hacminde Hava emmesine neden olup Performansı düşürmektedir.

Ayrıca Benzin gibi Soğutucu etkisinin olmaması ise Yaz günlerinde Performans Kaybını daha da Belirgin hale getirmektedir.

Performans Kaybı demek Yakıt Tüketiminin Artması Demektir. Özellikle Dur Kalk Trafikte düşen Tork değeri ile zorlanan motorun Yakıt ihtiyacı Artmaktadır.

Genelde Turbolu Spor otomobillerde Ralli araçlarında Hava Emiş Hattı Yalıtım uygulaması görülmektedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
1000029740.webp

Yalıtım malzemesi üzerine Alüminyum Band sarılarak uygulama tamamlanmıştır.
 
Geri
Üst