İyi günler,
İki yıl önce 1.3 CDTI Astram varken aracın ve direksiyonun çok geç ısınması nedeni ile böyle bir fikrim vardı. Fakat gerçekleştirmek bugüne nasip oldu. Kontrol Ünitesi (Serdar) kardeşimin şu konusu sayesinde uğraşmaya karar verdim. Kendisi ile de yaptığımız mesajlaşmalar neticesinde projeyi hayata geçirdik. Şunu belirtmek isterim ki, bu sistem sadece ilk çalıştırmadan önce (Sabah olduğunu varsayıyorum) 2 dk direksiyonun üzerine koyup ılıtmak içindir. Özellikle dizel kullanıcıları bu durumu iyi bilirler. Daha sonra sürüş esnasında direksiyonda olmayacak. Yapılan ısıtma esnek ve katlanabilir olduğu için işimiz bitince katlayıp kapı cebine vs koyabiliriz.
Öncelikle rezistans satan yerlerden aşağıdaki rezistansı aldım. Normalde 220V için olduğundan ufak hesaplamalar ile 12V için kaç cm gerektiğini hesapladık. Kestiğimiz parçaya 12V bağlayarak çektiği akımı, istediğimiz ısıyı vs kontrol ettik. Optimum ısıyı 75cm civarında veriyor. 0,6A çekerek.
Alınan adi kılıfın içine nasıl yerleştirmemiz gerektiğini hesaplayıp çizdik.
Dikiş işini bir ablamız halletti.
Dikişi bitmiş hali.
Diğer kablolar bağlanırken.
Son aşama, test. Geriye sadece kılıfı kolay çıkarıp takmak için kenarlara lastik takılıp tamamen dikilmesi kaldı.
Direksiyon isitma/Heated Steering Wheel Cover
İki yıl önce 1.3 CDTI Astram varken aracın ve direksiyonun çok geç ısınması nedeni ile böyle bir fikrim vardı. Fakat gerçekleştirmek bugüne nasip oldu. Kontrol Ünitesi (Serdar) kardeşimin şu konusu sayesinde uğraşmaya karar verdim. Kendisi ile de yaptığımız mesajlaşmalar neticesinde projeyi hayata geçirdik. Şunu belirtmek isterim ki, bu sistem sadece ilk çalıştırmadan önce (Sabah olduğunu varsayıyorum) 2 dk direksiyonun üzerine koyup ılıtmak içindir. Özellikle dizel kullanıcıları bu durumu iyi bilirler. Daha sonra sürüş esnasında direksiyonda olmayacak. Yapılan ısıtma esnek ve katlanabilir olduğu için işimiz bitince katlayıp kapı cebine vs koyabiliriz.
Öncelikle rezistans satan yerlerden aşağıdaki rezistansı aldım. Normalde 220V için olduğundan ufak hesaplamalar ile 12V için kaç cm gerektiğini hesapladık. Kestiğimiz parçaya 12V bağlayarak çektiği akımı, istediğimiz ısıyı vs kontrol ettik. Optimum ısıyı 75cm civarında veriyor. 0,6A çekerek.
Alınan adi kılıfın içine nasıl yerleştirmemiz gerektiğini hesaplayıp çizdik.
Dikiş işini bir ablamız halletti.
Dikişi bitmiş hali.
Diğer kablolar bağlanırken.
Son aşama, test. Geriye sadece kılıfı kolay çıkarıp takmak için kenarlara lastik takılıp tamamen dikilmesi kaldı.
Direksiyon isitma/Heated Steering Wheel Cover
Son düzenleme: