Kalın Lastikler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan efe074
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

efe074

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Slm arkadaşlar,
Profesyonellerden öğrenmek istiyorum. Bildiğimiz 1.4 corsaya mevcut lastiklerinden daha kalın lastikler takılırsa tam olarak netür değişimler yaşanır.
performans
benzin
yol tutuş
kalkış (hızlanma)
vb. kriterler nasıl değişir.
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Araç virajlara girerken hiç güven vermiyo da o bakımdan öğrenmek istiyorum.
 
Slm arkadaşlar,
Profesyonellerden öğrenmek istiyorum. Bildiğimiz 1.4 corsaya mevcut lastiklerinden daha kalın lastikler takılırsa tam olarak netür değişimler yaşanır.
performans
benzin
yol tutuş
kalkış (hızlanma)
vb. kriterler nasıl değişir.
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Araç virajlara girerken hiç güven vermiyo da o bakımdan öğrenmek istiyorum.

Şu ankiler 175/65/14 ise 185/55/15'e çıktığında hiç bir problem yaşamazsın, çünkü spor paketler zaten 185/55/15.Eğer mevcut 185/55/15 ise 195/50/15 yapabilirsin ama standardtan az da olsa saparsın.16" e geçeyim dersen 195/45/16 yapman lazım. 195 tabanda lastik biraz yol seçiyor ve eğer hafif bir jant seçmezsen hızlanmada problem yaşayabilirsin.Bunun yanında 195 taban lastikler varken arabayı basarsan lastiğin dış yanağı dodiğin içine sürtüyor.
 
Belirtmeyi unuttum, bu konuda profesyonel sayılmam, bunlar sadece benim gözlemlerim...
 
yani peki yol tutuşuma etki edecekmi adam gibi yoksa o daha çok amortisörlemi alakalı. çoğu zaman korku ve adrenalin yaşamama neden oluyo bazı virajları almak (biraz hızlı giriyorum tabi)
 
mesela yağmurlu havalarda daha çok kayacaksın, hele karlı yolda hiç gidemezsin benzinde daha fazla yakacak aracın
 
yani peki yol tutuşuma etki edecekmi adam gibi yoksa o daha çok amortisörlemi alakalı. çoğu zaman korku ve adrenalin yaşamama neden oluyo bazı virajları almak (biraz hızlı giriyorum tabi)

O lastikten çok amortisör ve yaylarla ilgili.Bi set ayarlı koni taktıracaksın, bir de koninin yaylarını alacaksın, üzerine de kule gergisini taktıracaksın, sonra araban virajları kendi dönmeye başlayacak. :) Şiddetle tavsiye ederim, acayip rahat ettim...
 
virajda güven istiyorsan önce amörtisör ve yay düşünmelisin...
 
Ok arkadaşlar amortisör ve yay alacağız peki fiyatları bakımından da biraz yadımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ayrıca konforu nasıl etkileyecek yeni alacağım amortisör ve yay?
 
Ok arkadaşlar amortisör ve yay alacağız peki fiyatları bakımından da biraz yadımcı olabilirseniz çok sevinirim. Ayrıca konforu nasıl etkileyecek yeni alacağım amortisör ve yay?

Koni ayarlı amortisörler 1.000 YTL civarında, spor yaylar da 200-250 YTL arası.Yayda öncelikle koni olmak üzere vogtland ve eibach öneririm.Süspansiyon sertleşeceğinden dolayı konfor doğal olarak negatif yönde etkilenecek ama bence değer...
 
Ok skyeye verdiğin bilgiler için teşekkür ederim diğer arkadaşlara da tabiki.
 
Geri
Üst