Kanister valfi ve sorunlar P0172

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepkime puanı
784
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Karbon Kanister - Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi

Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.
Asil konu boyle makaleleri paylasmak degil bu kanisterimiz arizalanirsa ne olur onu incelemek

karbon-kanister-sistemi.jpg


Depoda bir miktar benzin buhari herzaman olur. Bu benzin buhari dogaya salindigi zaman hem cevreyi kirletir hemde cebinizden para eksilmis olur. Aldiginiz benzinin buharidir. iste bu buharin tekrar sisteme kazanilmasini saglayan siteme kanister evap sistemi denir.

Depodaki benzin buhari kanister sisteminden arac fakirlestigi zaman yani benzine ihtiyac duydugu zaman ecu vasitasiyla kanister valfi acilarak emme manifolduna gonderilir oradanda bogaz kelebegi vasitasiyla pistonlara gonderilerek aracta yakilmasi saglanir.
Buraya kadar hersey guzel. Peki ariza yaparsa ne olur

Sistem 1.4 t lerdede 1.6 benzinlilerde de ayni dizellerde yok.1.4 tlerde



20190820_081733.png

burada bulunuyor.
valfin gercek goruntusu

1.6 benzinli atmosferik motorlardaki

basliksiz-1.jpg


1.4 t lerdeki goruntusu aynisi sadece valfi biraz daha genis sistem ayni.

Malzeme ariza yaptigi zaman arac 1 yakit isterken kanisterin arizasina gore ecudan sinyal alinmasa bile yarim yakitta kanister valfinden emme manifolduna sizinti oluyor. Buda aracin P0172 zengin yakit karisimi hatasina neden oluyor.
Test etmesi cok kolay. Valfi sokuyorsunuz ucundan ufluyorsunuz hava geciyorsa demekki benzin buharida geciyordur. Parca arizalidir. Normalde hava gecmez. Kanisteri valfinin uzerinde bulanan swice ecu elektirigi gonderdigi anda acilir kesildigi anda kapanir.

Video olarak mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Videonun 4.37 dk si ariza tespitidir.

Görüntüleme: https://youtu.be/ukkbzteph-k

Bir uyemizin ltft stft degerleri
Görüntüleme: https://youtu.be/7UcAGFfDWHc


Stft yuzde 80 leri goruyo fakirde, ltft 15 25 leri goruyor.

Normalde benzindeyken olmasi gereken +5 -5 bantinda olmasi.

Burda kontrol edilmesi gereken 4 sey var
Maf sensoru, Oksijen sensoru, kanister valfi ve atesleme sistemi
Ltft degerleri fakirde kalsaydi yani ve yuzde 60 lari yuzde 70 leri gorseydi subaplari kisa zamanda yakabilirdi.Bunlarin nedeni turbodaki catlakta olabilir. Biliyorsunuzki turbo araca daha fazla hava basarak yanmanin verimini artirir. Eger ecu turboya sukadar ver hava dedigi halde turbo verecegi havanin yarisini catlaktan kaciriyorsa yine arac hava eksikliginden zenginlesmesine neden olur
 
Son düzenleme:
Anlatim icin tesekkurler hocam ,kendimi universitede otomotiv bolümunde ders dinler gibi hissettim ,bi sorun ancak bi kadar guzel anlatilabilirdi👍👍👍
 
24 nolu parcayi mi sökup deneyecegiz?sök tak sonrsi herhangi bir ayar ihtiyaci olur mu hocam
 
23 24 25 tek parca gibi birbine bagli komple sokecen bakacan ayara ihtiyaci yok
 
Karbon Kanister - Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi

Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.
Asil konu boyle makaleleri paylasmak degil bu kanisterimiz arizalanirsa ne olur onu incelemek

karbon-kanister-sistemi.jpg


Depoda bir miktar benzin buhari herzaman olur. Bu benzin buhari dogaya salindigi zaman hem cevreyi kirletir hemde cebinizden para eksilmis olur. Aldiginiz benzinin buharidir. iste bu buharin tekrar sisteme kazanilmasini saglayan siteme kanister evap sistemi denir.

Depodaki benzin buhari kanister sisteminden arac fakirlestigi zaman yani benzine ihtiyac duydugu zaman ecu vasitasiyla kanister valfi acilarak emme manifolduna gonderilir oradanda bogaz kelebegi vasitasiyla pistonlara gonderilerek aracta yakilmasi saglanir.
Buraya kadar hersey guzel. Peki ariza yaparsa ne olur

Sistem 1.4 t lerdede 1.6 benzinlilerde de ayni dizellerde yok.1.4 tlerde



20190820_081733.png

burada bulunuyor.
valfin gercek goruntusu

1.6 benzinli atmosferik motorlardaki

basliksiz-1.jpg


1.4 t lerdeki goruntusu aynisi sadece valfi biraz daha genis sistem ayni.

Malzeme ariza yaptigi zaman arac 1 yakit isterken kanisterin arizasina gore ecudan sinyal alinmasa bile yarim yakitta kanister valfinden emme manifolduna sizinti oluyor. Buda aracin P0172 zengin yakit karisimi hatasina neden oluyor.
Test etmesi cok kolay. Valfi sokuyorsunuz ucundan ufluyorsunuz hava geciyorsa demekki benzin buharida geciyordur. Parca arizalidir. Normalde hava gecmez. Kanisteri valfinin uzerinde bulanan swice ecu elektirigi gonderdigi anda acilir kesildigi anda kapanir.

Video olarak mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Videonun 4.37 dk si ariza tespitidir.

Görüntüleme: https://youtu.be/ukkbzteph-k

Bir uyemizin ltft stft degerleri
Görüntüleme: https://youtu.be/7UcAGFfDWHc


Stft yuzde 80 leri goruyo fakirde, ltft 15 25 leri goruyor.

Normalde benzindeyken olmasi gereken +5 -5 bantinda olmasi.

Burda kontrol edilmesi gereken 4 sey var
Maf sensoru, Oksijen sensoru, kanister valfi ve atesleme sistemi
Ltft degerleri fakirde kalsaydi yani ve yuzde 60 lari yuzde 70 leri gorseydi subaplari kisa zamanda yakabilirdi.Bunlarin nedeni turbodaki catlakta olabilir. Biliyorsunuzki turbo araca daha fazla hava basarak yanmanin verimini artirir. Eger ecu turboya sukadar ver hava dedigi halde turbo verecegi havanin yarisini catlaktan kaciriyorsa yine arac hava eksikliginden zenginlesmesine neden olur

Hocam iyi sahurlar diliyorum. Bu parçanın arızalanması durumunda motor da ne tür tepkiler oluşur? Bizim arabadaki arızalı şuan ve arızadan dolayı motor sanki dışarıdan hava alıyormuş gibi ses yapıyor.(Ses yapıyor derken gaz verip bırakıyor kendiliğinden) Cevabınızı bekliyorum.
 
Geri
Üst