Karbon Kanister - Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi
Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.
Asil konu boyle makaleleri paylasmak degil bu kanisterimiz arizalanirsa ne olur onu incelemek
Depoda bir miktar benzin buhari herzaman olur. Bu benzin buhari dogaya salindigi zaman hem cevreyi kirletir hemde cebinizden para eksilmis olur. Aldiginiz benzinin buharidir. iste bu buharin tekrar sisteme kazanilmasini saglayan siteme kanister evap sistemi denir.
Depodaki benzin buhari kanister sisteminden arac fakirlestigi zaman yani benzine ihtiyac duydugu zaman ecu vasitasiyla kanister valfi acilarak emme manifolduna gonderilir oradanda bogaz kelebegi vasitasiyla pistonlara gonderilerek aracta yakilmasi saglanir.
Buraya kadar hersey guzel. Peki ariza yaparsa ne olur
Sistem 1.4 t lerdede 1.6 benzinlilerde de ayni dizellerde yok.1.4 tlerde
burada bulunuyor.
valfin gercek goruntusu
1.6 benzinli atmosferik motorlardaki
1.4 t lerdeki goruntusu aynisi sadece valfi biraz daha genis sistem ayni.
Malzeme ariza yaptigi zaman arac 1 yakit isterken kanisterin arizasina gore ecudan sinyal alinmasa bile yarim yakitta kanister valfinden emme manifolduna sizinti oluyor. Buda aracin P0172 zengin yakit karisimi hatasina neden oluyor.
Test etmesi cok kolay. Valfi sokuyorsunuz ucundan ufluyorsunuz hava geciyorsa demekki benzin buharida geciyordur. Parca arizalidir. Normalde hava gecmez. Kanisteri valfinin uzerinde bulanan swice ecu elektirigi gonderdigi anda acilir kesildigi anda kapanir.
Video olarak mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Videonun 4.37 dk si ariza tespitidir.
Görüntüleme: https://youtu.be/ukkbzteph-k
Bir uyemizin ltft stft degerleri
Görüntüleme: https://youtu.be/7UcAGFfDWHc
Stft yuzde 80 leri goruyo fakirde, ltft 15 25 leri goruyor.
Normalde benzindeyken olmasi gereken +5 -5 bantinda olmasi.
Burda kontrol edilmesi gereken 4 sey var
Maf sensoru, Oksijen sensoru, kanister valfi ve atesleme sistemi
Ltft degerleri fakirde kalsaydi yani ve yuzde 60 lari yuzde 70 leri gorseydi subaplari kisa zamanda yakabilirdi.Bunlarin nedeni turbodaki catlakta olabilir. Biliyorsunuzki turbo araca daha fazla hava basarak yanmanin verimini artirir. Eger ecu turboya sukadar ver hava dedigi halde turbo verecegi havanin yarisini catlaktan kaciriyorsa yine arac hava eksikliginden zenginlesmesine neden olur
Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.
Asil konu boyle makaleleri paylasmak degil bu kanisterimiz arizalanirsa ne olur onu incelemek
Depoda bir miktar benzin buhari herzaman olur. Bu benzin buhari dogaya salindigi zaman hem cevreyi kirletir hemde cebinizden para eksilmis olur. Aldiginiz benzinin buharidir. iste bu buharin tekrar sisteme kazanilmasini saglayan siteme kanister evap sistemi denir.
Depodaki benzin buhari kanister sisteminden arac fakirlestigi zaman yani benzine ihtiyac duydugu zaman ecu vasitasiyla kanister valfi acilarak emme manifolduna gonderilir oradanda bogaz kelebegi vasitasiyla pistonlara gonderilerek aracta yakilmasi saglanir.
Buraya kadar hersey guzel. Peki ariza yaparsa ne olur
Sistem 1.4 t lerdede 1.6 benzinlilerde de ayni dizellerde yok.1.4 tlerde
burada bulunuyor.
valfin gercek goruntusu
1.6 benzinli atmosferik motorlardaki
1.4 t lerdeki goruntusu aynisi sadece valfi biraz daha genis sistem ayni.
Malzeme ariza yaptigi zaman arac 1 yakit isterken kanisterin arizasina gore ecudan sinyal alinmasa bile yarim yakitta kanister valfinden emme manifolduna sizinti oluyor. Buda aracin P0172 zengin yakit karisimi hatasina neden oluyor.
Test etmesi cok kolay. Valfi sokuyorsunuz ucundan ufluyorsunuz hava geciyorsa demekki benzin buharida geciyordur. Parca arizalidir. Normalde hava gecmez. Kanisteri valfinin uzerinde bulanan swice ecu elektirigi gonderdigi anda acilir kesildigi anda kapanir.
Video olarak mutlaka izlemenizi tavsiye ederim. Videonun 4.37 dk si ariza tespitidir.
Bir uyemizin ltft stft degerleri
Stft yuzde 80 leri goruyo fakirde, ltft 15 25 leri goruyor.
Normalde benzindeyken olmasi gereken +5 -5 bantinda olmasi.
Burda kontrol edilmesi gereken 4 sey var
Maf sensoru, Oksijen sensoru, kanister valfi ve atesleme sistemi
Ltft degerleri fakirde kalsaydi yani ve yuzde 60 lari yuzde 70 leri gorseydi subaplari kisa zamanda yakabilirdi.Bunlarin nedeni turbodaki catlakta olabilir. Biliyorsunuzki turbo araca daha fazla hava basarak yanmanin verimini artirir. Eger ecu turboya sukadar ver hava dedigi halde turbo verecegi havanin yarisini catlaktan kaciriyorsa yine arac hava eksikliginden zenginlesmesine neden olur
Son düzenleme: