Karter tapasi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan apollo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

apollo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
167
Tepkime puanı
12
Puanları
18
Yaş
38
Hayırlı hafta sonları arkadaşlar aracımin 80000 bakımını yaptırırken usta tapayı sökerken dediki tapa yalama olmuş dedi soktu yuvasından halka gibi tapa dişleri çıktı tapa yapacağız dedi tornacı çağırdı yuva yaptı bide tapa yaptılar ustaya dedim bir sorun olurmu hiç bir şey olmaz dedi garanti verdi sizce bir sorun olurmu orjinal tapasindan farklı 2000 km gezdim yağ kaçırma filan olmadı ayrica
 
Genelde tapaları çelik malzemeden imal ediliyor.
Karter ise alüminyum alaşım olduğu için, tapayi takarken
Diş atlatmak veya diş sıyırmak dediğimiz olay olur.
Burada zarar gören tapa değil genelde karter oluyor. Bu tamamen tapayi takan işçinin hatasıdır.
Eğer damlatma olmuyorsa sorun olacağını düşünmüyorum.
Geçmişte benimde başıma geldi.
Ben kartere klavuz çekerek hallettim.
 
Hüseyin bey cevabınız için teşekkürler araçta orjinal parca dışında larca canımı sıkıyor ama usta iyidir sorun olmaz dedi 80 binde karter tapasi değişik bir şey olunca tuhaf geldi
 
Maalesef aynı sorun benim de başıma geldi.Aşırı sıkıyorlar ondan oluyor.Yağ damlatmadığı sürece sorun olmuyor.
 
Allah ne verdiyse sıkıyorlar sonra böyle oluyor. Yağ kaçırmadığı sürece sorun olmaz hatta içinize sinmediyse 100000 bakımında yeni karter alırsınız hem karter dibinde bir süre sonra oluşan kurumlardan kurtulmuş olursunuz.
Benim sol motor kulağını tabancayla mı sıktılar naptılarsa braketini çatlatmışlar geçen sökerken yalama yaptı, klavuz çekerken çat dedi kocaman alüminyum alaşım parça dağıldı gitti. Parçayı bulmak imkansız, alüminyum kaynakla kurtardık çok şükür..
 
eskisinden sağlam oldu emin olun ama o tapayı hayvan gibi sıkan kişi ustyım diye ortalarda dolaşıyo
 
Bizim ustalarda tork bilgisi diye bir şey yok ki.Fazla sıkınca sağlam olduğunu düşünüyorlar.Halbuki çok fazla sıkmakla, gevşek bırakmak arasında hiçbir fark yoktur.
 
Yağ filitresi, bujiler, teker bijonları fazla sıkılmaz ama sen gel de bunu bizim ustalara anlat. Sanırım değişim sırasında buji kırılması bizim ülkemize has bir şey olmalı. Ben teker bijonlarını sökebilmek için kamyoncular gibi bagajımda 70 cm lik çelik boru taşıyorum.
 
Geri
Üst