Kış Lastiği

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kış Lastiği?


Türkiye’nin çoğu yerinde sadece 2 gün boyunca yağan kar için, kış lastiği, gerçekten gerekli mi?


kis-lastigana-sayfa.jpg


Çoğu kişi, kış lastiklerinin, sadece kar ve buz için gerekli olduğunu düşünür… Bazıları ise, gelenektir, deyip, Ekim’den Mart’a kış lastikleri kullanır. Acaba bir Akdeniz ülkesi olan Türkiye’de kış lastiği ne kadar gerekli? Ya da gerçekten şart mı? Yoksa sadece, kışın gerçek anlamda yaşandığı doğu bölgelerimiz için mecburi mi tutulmalı? Cevap aslında çok basit; nerede yaşıyorsanız, nerede araç kullanıyorsanız, kış lastikleri faydalı veya zararlı olabilir! “Bir zincir, en zayıf halkası kadar güçlüdür” sözünü aklımıza getirelim. Karlı yollarda, lastikler otomobilinizin en zayıf halkasıdır. Doğru, fakat, ya her yerde kar yoksa?.. Bu arada kış lastiklerine, aracınız 4x4 ise gerek yoktur, gibi yanlış bir düşünce de olamaz! 4x4’ler, lastikler ile yol yüzeyi arasındaki tutunmayı arttıramaz. Onlar sadece, yola daha etkin güç dağıtarak mevcut çekişi daha etkin hale getirirler. En iyi yol tutuşun da bir son noktası vardır. İşte orada,lastiklerin niteliklerinin önemi ortaya çıkar! Kış lastikleri, kimyalarıyla kış yollarına göre hazırlanmış olduğu için, kış mevsiminin değişken kaygan zemin şartlarında en güvenli sürüş için gereklidirler! +7 derecenin altında optimum yol tutuş sunan kış lastikleri, +22 derecenin üstündeki kuru yollarda tehlike bile yaratabilirler. Türkiye’de, İstanbul gibi yağmuru bol büyük şehirlerde dört mevsim lastiklerin ideal olduğunu, bir iki gün yağacak kar için de, bagajınızda “snow socks” denilen“ kar çorabı bulundurmanızı tavsiye etmek istiyorum. Zincir, eğer çok derin kar söz konusu değilse, otomobilinizi çok “yoracağından”, artık “eskide kalmış bir aksesuar” olarak değerlendiriliyor… 100 lira civarında fiyatlara satılan kar çoraplarını lastiklerinize kolayca geçirip, patinaj yapmadan ve otomobilinizi yıpratmadan ilerleyebilirsiniz… Hatta, kar çoraplarının buz üstünde çivili lastikler kadar olmasa bile, oldukça faydalı olduğu da belirlenmiş durumda…Yaz lastikleri, yani kılcal kanalları bulunmayan lastikler, kış soğuğunda çok sertleşirler ve yolu kavramada sorun yaşatırlar. Bu noktada mekanik tutunma ve moleküler yapışmadan da bahsetmek gerekiyor. Bu bilimsel iki kategorinin bilinmesi, aslında lastik seçiminde karar vermenizi kolaylaştıracaktır… Mekanik tutunma, lastik sırtının yol yüzeyine fiziksel olarak dokunmasıdır. Kauçuğun; kaba kaya, kum, katran ve beton gibi farklı yüzeylere sahip “dövülmüş” yollar arasındaki kilit ilişkisidir. Sıcaklık, kauçuk bileşiğinin performansını etkilediğinden, çok esnek kauçuk bileşiğinin daha iyi tutunduğunu söyleyebiliyoruz… Su tahliyesine uygun sırt deseni, ıslak zeminlerde aracın yere basmasının engellenmesini de sağlar. Moleküler yapışma ise, lastik ile yol arasındaki atomik düzeyde oluşan bağdır. Kuru veya ıslak yol yüzeyi ile lastikteki kauçuk kimyası bir moleküler yapışma sağlar. Örneğin, yağmur suyunun molekülleri, lastik ve yol arasına girdiğinde bir yapışma bile meydana getirebilir. Lastik teknolojilerindeki büyük mühendislik de buradadır!.. Silika kış lastiklerinin yüksek fiyatı da bu sebeptendir!.. Kış lastiklerine dönersek, çok parçalı lamelleri, özel sırt ve omuzdesenleriyle kar parçalarına rağmen yere daha doğru basacak olan lastikler, esnek dişleriyle patinajı minimize ederler… Hele yeni nesil kış lastiklerindeki mikroskobik düzeyde kullanılan milyonlarca (örneğin pulvarize cevizkabuğu) “bite” parçacıkları ise, asıl ideal yol tutuşu en kaygan zeminlerde bile sağlayabiliyorlar… Neyse; biz burada “bu kadar” diyelim… Çünkü, kış lastikleri konusunda asıl detaylı bilgileri ve yeni modelleri, dergimiz Auto Show, sonbahar aylarından bu yana Sizlere anlatmaya devam ediyor. Benim tavsiyem, illa kış lastiği değil! Geçtiğiniz yollara, aracınızı kullandığınız coğrafyaya görelastik!.. Makosen ayakkabı ile maraton koşmaya çıkamayacağınız gibi, parmak arası terliklerle de karda yürüyemezsiniz… Dağcıların nasıl özel tabanlı kalın botları varsa, pist koşucularının da özel tabanlı yumuşak ayakkabıları var… Tüm bunları nasıl farklı yerlerde kullanıyorsanız, otomobilinizin lastiklerini de uygun şart-lar için seçmeli ve değiştirmelisiniz! Kış lastiklerini ise, kendinizi sert kış koşullarında gerçekten güvende hissetmek ve 7 derecenin altında savrulan “diğer lastikli” otomobillerin arasında keyifle otomobil kullanırken görmek için tercih etmelisiniz! Sadece karda ve buzda değil, yağmurda ve kaygan tüm zeminlerde…Yoksa, kış lastiklerine ekstra para harcamayayım derken, kaza hasarının yükü altında da ezilirsiniz!.. Fakat, yumuşak kış yaşayan bölgeler için, dört mevsim kullanılabilecek, diş derinlikleri yeterli, iyi bir lastik seçimi ve karlı günler için kar çorabı fikri de, oldukça mantıklı…


autoshow dan alıntıdır

http://www.autoshow.com.tr/kis-lastigi-BlogDetay/32.aspx
 
soğuk havada kullanılmayan yaz lastiklerinin ömrü de uzadığı için aslında kış lastikleri zannedildiği kadar pahalı bir yatırım da değiller bu arada.
 
Kış lastiği gerçekten gerekli kar 2 günde yağsa 3 günde yılda güvenlik önemli bir faktör.
 
Almanya'da Bazı eyaletlerde Kış Lastiği zorunlu hale getirildi..Bence benzer ülkemizde de böyle bir zorunluluk olmalı..Kar çok olmasa bile Gizli Buzlama nedeniyle büyük şehirlerde birçok kaza oluyor özellikle Ankara ve İstanbul'da...
 
zorunluluk gelsin gelmesine de millet hiç takmıyor yükleniyor gaza

geçen hafta sonu akşam maçtan geliyordum kozlu yolunda 2 şeritli tam deniz kenarında rüzgar alan buzlanmaya uygun bir yol bende sağdan yavaş yavaş gidiyorum ışıklara yaklaşırken frene bastım araba başladı hafiften kaymaya alahtan kış lastikleri var dı da rahat durdum arkadan gelen bir apaçi soldan hızlı geliyor duramadı yanımda jet gibi geçti önde ki minibüse arkadan gümm allahtan benim arkamdan gelmedi anlık bişey dediğin gibi önlemleri almak gerekecek ama ilk önce yol durumuna göre hareket etmek lazımm
 
1 günde yağsa herhangi bi kazada bir tampon değişmesi gerekse lastik fiyatına denk gelir...Tabi sürüş de çok önemli...Buza ne kar lastiği ne de 4 mevsim fayda etmiyor :)
 
antalya ya beklerim arkadaşlar :) :)
 
Kesinlikle gerekli. Yılda değil 3 yılda 1 kez kaymanızı önleyip kazadan kurtarsa bile işlevini yerine getirmiş sayılır. Bundan 3 yıl önce lastiklerim olduğu halde gerek yok diyerek takmamıştım ve hiç ummadığım şartlarda birden bastıran kara yakalanıp büyük bir kaza atlattım. O gün bu gündür yağar yağmaz gerekli gereksiz diye sorgulamadan zamanı gelince takarım...
 
Geri
Üst