Yeni olan lastik, arkaya takılmalı.İleri sürüş eğitimi kurslarında da arkaya takılması gerektiği söyleniyor.Ancaaak bu kural aynı lastiklerin(4 ü de eş) diş derinliği durumu için geçerli.İşin özü ise bu aslında baştan tehlikeli bir durum.Yaz lastiğini kışın öne takarsanız(arkalar kış);
-7 derecenin altında tutunamayıp ve önden kayar.
-Özellikle karda veya buzda aracın yönlendirmek neredeyse imkansız olur.Araç adeta dümdüz gider.
-Özellikle karda ve buzda frenleme başarımı aşırı düşer.
-Tutunma özellikleri azaldığı için tahrik tekerlekleri zemine yeterince tutunamaz ve ilk kalkış ve çekişte araç zor hareket alır.(önden çekişli araçlarda)
.Yaz lastiğini kışın arkaya takarsanız(önler kış);
-Öncelikle bu durum çok tehlikeli bir durumdur.Araç özellikle kar ve buzda eksenini koruyamaz.En ufak bir eğimde bile arkalar tutunamayıp kayar.
-Özellikle yanal iç veya dış eğimi olan virajlarda 5 km/h ile bile gitseniz aracın arkası eğimin olduğu tarafa kendisini bırakır.Bu durum çok tehlikelidir zira eğimli yollarda korkuluk olmazsa aracı durdurmak yada yönlendirmek çok zordur.
-Fren performansı artsada aracın kontrolü zorlaşır.Ne kadar elektronik sistemler olsa da tutunma farkından dolayı frenajlarda araç arkayı bırakma eğilimi gösterecektir.
-Yanal tutunma farkları aşırı olacağından en ufak direksiyon müdehalesinde araç spin atma eğiliminde girecek ve kontra tepki süresi kısalacaktır.
En doğru olanı 4 lastiğinde aynı marka ve modelde olmasıdır.
http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
http://www.youtube.com/watch?v=rzB7hpWhqIA&feature=relmfu