Benim başıma gelmedi ama şahit oldum....
Özel servise krank keçesinden yağ kaçıran bir araç geldi. Keçeyi söktüler, aynısından alıp taktılar. Triger, devirdaim vs falanda değiştirdiler. Her şey bittikten sonra tecrübe için araç biraz yol yaptı, biraz boşta calıştırdılar... vs... En son kaçak kontrolü yaptıklarında krank keçesinden sızdırma olduğunu gördüler. Tekrar söktüler. Keçe de bir sorun, bir hata yok... Biraz telefon trafiği, biraz bilgi alışverişi sonunda takılan krank keçesinin o araca ait olmadığı ortaya çıktı. Bundan önceki değişimde farklı keçe kullanılmış... şimdiki değişimde de üstünden çıkan keçe referans alındığından yine yanlış keçe uygulanmış olacaktı. ilk başta sızdırma fark edilmese 3-4 ay sonra damlama meydana gelecekti... Uygun keçe takıldı.. Sızdırma sıfır olarak teslim edildi....Sonrasını bilemiyorum... ama yanlış fark edilmese kronik sorun olup gidecekti...
2-3 sene önce krank keçesini değiştirdim... şu ana kadar bir sıkıntım olmadı....
Sızdırmanın nereden olduğunu bulmaktan çok, sızdırmanın sebebini bulmak daha önemli....