lastik seçimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan fikri55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fikri55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
182
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Akadaşlar arabam astra g 2003 model üzerinde astra h jantı var dolayısıyla arka tekerlerler araç yüklü olduğunda ve yolda esnediğinde sürtme yapıyo.çare olarak 205 45 16 kumho ku serisi lastik takmayı düşünüyorum ne dersiniz?arabanın yol tutuşunda bi skıntı olur mu?
Ayrıca bu gün epey bi lastikçı gezdim ve fiyat aldım sizlerle paylaşıyım:
205 55 16
prelli 200
mıchellın 230
brıgstone 210
lassa 200
lassa 190
conti 210
borum 165
205 45 16 kumho 175 ne dersınız 16 janta devam edıp yanak mı kucultsem yoksa jantları orıjınal g kasa ıle degısıp 4unu bırden yenılesem mı?
 
Bu forumda adamına göre muamele mı yapıyosunuz anlamadım.Kaç defa konu açtık fikrinizi soryleyın diye ama herdefasında aynı sey ya bı kac cevap yada hıc cevap yok illakı bıraber vakıt gecırınce mı yada yanyana gelınce mı bıseylere cevap verılecek bu forumda ? Ozde yardımlasma ve fıkır alısverıslerı ıcın acılır ama bızım ıcın gecerlı degl en azından benım ıcın
 
Sevgili kardeşim neden adamına göre muamele yapalım ki? Bunu da nereden çıkartıyorsun. Şimdiye kadar toplam 10 konu açılmış, bir tanesi hariç hepsine arkadaşlarımız bilgileri doğrultusunda bir şeyler yazmışlar. Cevap yazılmayan tek konu yeni açılan konu ile ilgili olan 13.4.2012 tarihinde açılan konu. Evet bu konuya cevap yazan olmamış. Gözden kaçmış da olabilir. Malüm yaz günü, tatiller maçlar derken forma giren üye sayısı bile yarı yarıya düşmüş durumda.
Konuya gelecek olursak;
Ben olsam orjinal jant ve lastiklere dönerdim. Zira bu lastikler az da olsa orjinallerinden kalındır, çamurlukların biraz açılması veya helezon altlarına get konarak arka kısım birazcık yükseltilebilir. Ben de yaşadığım benzeri bir sorun nedeniyle orjinal jantlara dönmüştüm.

205 45 16 ölçüsü aracın orjinal (195x65x15) lastiklerinden daha ufak olduğu için belki çamurluklara sürtmeyecektir ama km saati de % 6,9 oranında bir hata verecektir, yani araç 100 km ile giderken gerçek hız 93 km olacaktır. Aracın orjinal ebatlarına en yakın ölçü 205x55x16 olarak görünüyor ama bunlar da çamurluklara sürtüyormuş :(. İlla 16" olan jantları kullanacağım diyorsanız o zaman dediğim gibi ya çamurluk ağızları azıcık açılacak ya da aracın arkası bir miktar yükseltilecek. (daha sert karakterli amortisör ve helozon faydalı olur mu bilemem, bu tür bir uygulama yol tutuş iyileşir ama süspansiyon sertleştireceğinden konfor kaybı yaşatır).
 
Üstad 1 hafta oldu 205*55*16 bridgestone turanza er300 aldım 210 tl taesi süper lastik tavsiye ederim.
 
Hocam aynı problem bende var.
2001 NB ASTRA'ma 205/55/16 Goodyear lastik kullanıyorum. Araç yüklü olduğu zaman ve kasisli bir yere biraz hızlı girdiğim zaman araba yaylanınca sürtme sesi geliyordu.
Bende çamurluklarımı açtıracaktım ki baktım srten yer tamponun bittiği yerin bir parçası, gittim kaportacıya 5 lira verdim her iki sürten yeri de çekiç ile bir kaç cm geriye vurdurdum. Şimdi ses nerede ise kesildi.
Ama şansın varsa 205/50/16 al, bunlar Astra G serisinde 16" için muadil çap.
 
195x65x15 ebadına denk gelen en uygun lastik 205x55x16 dır, 205x50x16 ufak kalır, dolayısı ile km saati fazla gösterir, ayrıca bu ebat aracı yorar. (http://www.lastik24.com/Calculation.aspx)
 
Savaş abi tavsiyelerını dıkkate alarak 205 55 16 brıgstone er300 aldım tanesı 210 lıradan arkalar ıcınde bende bi kaportacıya gıdıp özgür abinin yaptırdığı işlemi yaptırcam.Sıkıntı kalacağını zannetmiyorum ama sana sorum şu olacak bu km sayacı 205 55 16 da ne kadar sapma yapar?
 
Yeni lastiklerin hayırlı olsun Fikri hocam. Düz yolda olduğu sürece araca sürtme yapmıyor bu çap ama hızlı giderken hafif tümsek yerlerde araba yaylandığı zaman arka taraftan ses duyarsın. Onun için yolu iyi süzerek gitmeni tavsite ederim. Çamurluk ağızlarını açtırmana gerek olacağını sanmam, kaportacıda arabanın arka 2 tekerini söktür, sonra teker ile çamurluk arasında kalan, tamponun tutulduğu altta bir tane vida var onu söküp, arabanın gözüken kısmını yarım santim falan içeri doğru çekiç ile düzelttirdim. Öte türlü sivri çıkıntı sen her kasise girdiğinde tekere sürter mazallah yolda giderken tekere ciddi zarar verir. Benim başıma Ilgaz yolunda gelmişti, sonra yavaşlayıp döndüm Ankara'ya.
 
Savaş abi tavsiyelerını dıkkate alarak 205 55 16 brıgstone er300 aldım tanesı 210 lıradan arkalar ıcınde bende bi kaportacıya gıdıp özgür abinin yaptırdığı işlemi yaptırcam.Sıkıntı kalacağını zannetmiyorum ama sana sorum şu olacak bu km sayacı 205 55 16 da ne kadar sapma yapar?
Yeni lastiklerin hayırlı olsun, bu lastiklerde orjinaline göre % 0,4 kadar bir sapma olur ki bu da hissedilmez bile (hesaplama için http://www.lastik24.com/Calculation.aspx)
 
Yeni lastiklerin hayırlı olsun Fikri hocam. Düz yolda olduğu sürece araca sürtme yapmıyor bu çap ama hızlı giderken hafif tümsek yerlerde araba yaylandığı zaman arka taraftan ses duyarsın. Onun için yolu iyi süzerek gitmeni tavsite ederim. Çamurluk ağızlarını açtırmana gerek olacağını sanmam, kaportacıda arabanın arka 2 tekerini söktür, sonra teker ile çamurluk arasında kalan, tamponun tutulduğu altta bir tane vida var onu söküp, arabanın gözüken kısmını yarım santim falan içeri doğru çekiç ile düzelttirdim. Öte türlü sivri çıkıntı sen her kasise girdiğinde tekere sürter mazallah yolda giderken tekere ciddi zarar verir. Benim başıma Ilgaz yolunda gelmişti, sonra yavaşlayıp döndüm Ankara'ya.

Kış mevsiminde Tosya-Ankara yolunun özellikle Ilgaz-Ankara arası çok bozuk oluyor, benim lastiklerde o yolda çamurluk ağzına sürtüyordu. Tekerlekler söküldüğü zaman sürtme yerleri belli olur, sadece oralara işlem yapılsa yeterli.
 
Geri
Üst