LPG li araç sahiplerine potansiyel tehlike muamelesi!!!

thekinger1

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sevgili opelci dostlarım.Devletin sanayi bakanlığının ve emniyet teşkilatının projelerini onaylayarak ruhsata işlenerek trafiğe çıkmasına izin verilen araçlarımızı neden alışveriş merkezlerine ve feribot tarzındaki taşıyıcılara neden almıyorlar?burdaki amaç diğer insanlarımı korumak?eğer öyleyse yada böyle bi tehlike varsa bu araç sahiplerinin canı malı kıymetli değilmi neden izin veriliyor???nereye gitsek koca harflerle LPG li araçlar giremez yazıyo.Eğer sistem güvenliyse bizlere neden 3. sınıf vatandaş muamelesi yapılıyor.İngilterede kraliçenin aracı dahi lpg li.bu konuda mahkemeye falan giderek tüm yurtta bunu serbest hale getirmek mümkünmü avkat arkadaşlar varsa ve diğer opelci arkadaşlar fikirlerinizi paylaşın lütfen.
 
sistem ne kadar güvenilir yaptırılsada TÜP sonuçta her an bir tehlike var.ama birçok ülkede garajlara alınıyor lpgli arabalar.ben şirket arabasıyla heryere girebiliyorum.öne çakma meclis görevlisi kağıdını koyunca mecburen izin veriyorlar:)araba 2000 şahin
 
aslında bende ankaradayım alışveriş merkezlerinde pek denetim yok bende rahatca giriyorum.ama bazı zamanlarda sıkı denetim oluyo özellikle istanbulda yaşayanlar bu konuda sıkıntılılar.bence yapılan muamele yanlış.güvenli değilse tüp taktırtmasınlar.trafikde binlerce araç var.
 
yaw demekki lpg kulananlar bu ayrımdan oldukca mutlu kimse şikayetci değil:D
 
Bazı Avrupa ülkelerinde LPG’li otomobillere vergi indirimi ya da ücretsiz otopark gibi teşvik edici uygulamalar gerçekleşirken, Türkiye’de LPG’li otomobiller kapalı otoparklara alınmıyor. Bu da LPG’li araçlara karşı insanlarda korku yaratıyor. Kimileri bu sorunu, kapalı otoparkların yeterli havalandırma sistemlerinin olmamasına bağlıyor. Sektördeki uzmanlar ise temkinli olmak gerektiğini ifade ediyor. Bunun başlıca sebebi kontrolsüz yapılan LPG dönüşümleri. Aslında, bu korkunun tüm LPG’li araçları kapsaması yanlış. Çünkü 2005’ten itibaren, benzinli araçların LPG’ye dönüşümü, ‘sıralı sistem’le yapılmaya başlandı. Bu sistem, gerekli güvenlik tertibatına sahip olduğundan, bu tür araçların kapalı otoparklara girmesinde sakınca yok. Ancak 2001-2005 arasında dönüşümü yapılan araçlar hâlâ trafikte olduğundan, hangi LPG’li otomobilin güvenli, hangisinin tehlikeli olduğunu saptamak zor. Bir anlamda, kurunun yanında yaş da yanıyor.
Yeni sistem, eski sisteme göre çok daha başarılı. LPG sektörü, standartların uygulanması ve bazı kontrol mekanizmalarının işlemesi ile ‘tehlikeli’ gibi algılanan bu yakıta bakış açısının hızla değişerek, LPG’nin ‘tehlikeli’ yerine artık, ‘güvenli ve çevreci’ olarak algılanmasını umut ediyor. Fakat bu algıyı çabuk değiştirmek pek kolay olmayacak gibi duruyor. Çünkü Türkiye’de bugüne dek LPG, hep fiyat avantajı göz önünde bulundurularak tercih edildi. Bu da ‘LPG'nin kalitesiz ve ucuz araçlar tarafından kullanıldığı’ algısına yol açtı. Birçok sürücü, lüks araçlarında LPG kullanırken, bunu gizleme gereksinimi duydu.


ALINTIDIR!!..
 
sıkı denetim olmadığı sürece sorun olmuyo ama ayrım yapılması hakkaten saçma! benzinde yanıcı, bence lpg'den pek kalır yanı yok! nedenini bilmeden eleştiriyoruz ama belki daha mantıklı bi açıklaması vardır.

şimdiye kdr hiç sorun yaşamadığım için takmadım kafaya bu durumu...
 
Bazı Avrupa ülkelerinde LPG’li otomobillere vergi indirimi ya da ücretsiz otopark gibi teşvik edici uygulamalar gerçekleşirken, Türkiye’de LPG’li otomobiller kapalı otoparklara alınmıyor. Bu da LPG’li araçlara karşı insanlarda korku yaratıyor. Kimileri bu sorunu, kapalı otoparkların yeterli havalandırma sistemlerinin olmamasına bağlıyor. Sektördeki uzmanlar ise temkinli olmak gerektiğini ifade ediyor. Bunun başlıca sebebi kontrolsüz yapılan LPG dönüşümleri. Aslında, bu korkunun tüm LPG’li araçları kapsaması yanlış. Çünkü 2005’ten itibaren, benzinli araçların LPG’ye dönüşümü, ‘sıralı sistem’le yapılmaya başlandı. Bu sistem, gerekli güvenlik tertibatına sahip olduğundan, bu tür araçların kapalı otoparklara girmesinde sakınca yok. Ancak 2001-2005 arasında dönüşümü yapılan araçlar hâlâ trafikte olduğundan, hangi LPG’li otomobilin güvenli, hangisinin tehlikeli olduğunu saptamak zor. Bir anlamda, kurunun yanında yaş da yanıyor.
Yeni sistem, eski sisteme göre çok daha başarılı. LPG sektörü, standartların uygulanması ve bazı kontrol mekanizmalarının işlemesi ile ‘tehlikeli’ gibi algılanan bu yakıta bakış açısının hızla değişerek, LPG’nin ‘tehlikeli’ yerine artık, ‘güvenli ve çevreci’ olarak algılanmasını umut ediyor. Fakat bu algıyı çabuk değiştirmek pek kolay olmayacak gibi duruyor. Çünkü Türkiye’de bugüne dek LPG, hep fiyat avantajı göz önünde bulundurularak tercih edildi. Bu da ‘LPG'nin kalitesiz ve ucuz araçlar tarafından kullanıldığı’ algısına yol açtı. Birçok sürücü, lüks araçlarında LPG kullanırken, bunu gizleme gereksinimi duydu.

ALINTIDIR!!..

Sana tamamen katılıyorum.Ülkemizde birçok şey hasbel kader yürüdüğü için ve başımıza felaketler geldikden sonra tedbir almaya çalıştığımız için kuruyla birlikte yaşda yanıyor.artık opel doğalgazla çalışan otomobiller üretiyor.birçok marka lpg ile çalışan araçlar üretmeye başlamak üzere bakalım onları nasıl ayırt edecekler???
 
Evet ama şuda bir gerçekki, türkiye de her konuda olduğu gibi bu konuda da yasaklar laylaylom şekilde uygulanıyor. Mesela İDO feribotuna zamanında lpg li araçla binerken hiç kimse ruhsat sormuyordu. "LPG yok di mi abi?? Yok! ; tamam geç" Ya da izmir de işyerimizin bulunduğu çok katlı otoparkın kapısında Nal gibi LPG Lİ ARAÇLAR GİREMEZ yazıyor. Ama kapıdan girişte bırakın sormayı, görevli bile yok. LPG li araçlar aslanlar gibi fişini makineden alıp, otomatik kapıdan giriyor, akşamda ücretini ödeyip çıkıyor.
BU sözde yasak bence bazı pimpirikli LPG siz araç kullanıcılarını rahatlatmak için konmuş. Bizim 8 katlı otoparkta bu yasağı uygulamaya kalksalar mazallah otopark işletmesi batar. malum günlük işe gelip gidenlerin kaçı sizce benzinli araç kullanıyor???
 
Sana tamamen katılıyorum.Ülkemizde birçok şey hasbel kader yürüdüğü için ve başımıza felaketler geldikden sonra tedbir almaya çalıştığımız için kuruyla birlikte yaşda yanıyor.artık opel doğalgazla çalışan otomobiller üretiyor.birçok marka lpg ile çalışan araçlar üretmeye başlamak üzere bakalım onları nasıl ayırt edecekler???
Evet malesef kurunun yanında yaş da yanıyor. Ama unutmayalım halen anadoluda az da olsa bagajında mutfak tüpü ile gezen araçlar var, konu ile yakından uzaktan bilgisi olmadığı halde LPG ayarlarını kendileri yapan şoförler var. Araçları sağlıksız olduğu halde muayenesini para karşılığı yaptıranlar var. Aramızda bu gibi kurular olduğu sürece denetim yapanlar bence haklı.
 
Geri
Üst