Lütfen tavsiye rolanti dalgalanması !!! :(

Disaster_astra_g

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Mar 2018
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Herkese hayırlı akşamlar. İsmim Onur foruma yeni üye oldum.
Öncelikle Bu hafta aracıma yaptırdıklarım ve olanları belirteyim.
Triger değişimi , v kayışı ve bilya değişimi , ojsijen sensörü değişimi , ön amartisör üst takozların değişimi , takım olarak buji değişimi ve hangi teker sormadım ama abs kablosu kopukmuş tamir ettiler. Aracımda ingiliz anahtarlı araba arıza ışığı yanıyor. Cihaz termostat arızası diyor ama hararet 90 da sabit kaloriferler sıcak hararet yapmıyor. Şimdi sorunum şu aracım rolantide stop edecek gibi titriyo (zangırıyo) hemen topluyo. 1. Vitese takıp sabit gaza basılı ilerlerken gaz verip bırakıyor. Usta boğaz kelebeği temizlik istiyor diyor.kimisi maf sensörü kimisi termostat kimisi egr kimisi abs kalosu bile yapar diyo ben hangisini yaptırcam kafayı yiyorum herşey bi dünya para :( lütfen fikir verin herkese tesekkurler. Başınızı ağrıttım ama affınıza sığınıyorum :( Aracım 2007 Astra G twinport Z16XEP
 
Abilerim kardeşlerim hiç fikri olan yok mu ?

arıza kodunu sildirmen lazım.tabi bunun içinde önce arıza veren parçayı değiştirmen lazım.aynı zamanda boğaz kelebeğini temizletmen faydalı olur.sonrasında benzinde deneyip sorun tamamen ortadan kalktıysa lpgde denersin. lpgli aracın benzinde sorunsuz çalışması lazım öncelikle.
sonra düzelmez ise maf sensörü map sensörü gibi sensörleri balata spreyi ile değilde 30-40 liraya satılan maf sensör temizleyiciyle dokunmadan temizleyip iyice kuruduğundan emin olduktan sonra araca takmalısın.
 
Herkese hayırlı akşamlar. İsmim Onur foruma yeni üye oldum.
Öncelikle Bu hafta aracıma yaptırdıklarım ve olanları belirteyim.
Triger değişimi , v kayışı ve bilya değişimi , ojsijen sensörü değişimi , ön amartisör üst takozların değişimi , takım olarak buji değişimi ve hangi teker sormadım ama abs kablosu kopukmuş tamir ettiler. Aracımda ingiliz anahtarlı araba arıza ışığı yanıyor. Cihaz termostat arızası diyor ama hararet 90 da sabit kaloriferler sıcak hararet yapmıyor. Şimdi sorunum şu aracım rolantide stop edecek gibi titriyo (zangırıyo) hemen topluyo. 1. Vitese takıp sabit gaza basılı ilerlerken gaz verip bırakıyor. Usta boğaz kelebeği temizlik istiyor diyor.kimisi maf sensörü kimisi termostat kimisi egr kimisi abs kalosu bile yapar diyo ben hangisini yaptırcam kafayı yiyorum herşey bi dünya para :( lütfen fikir verin herkese tesekkurler. Başınızı ağrıttım ama affınıza sığınıyorum :( Aracım 2007 Astra G twinport Z16XEP
1- aracın tüm sigortalarıni kontrol edin. Geçen günlerde bi arkadaşin bozulan çakmakligi şanziman arızası verdirmis. Sigorta sistemini bilmiyorum ama aralarında bağlantı olabiliyor. Benim şanziman arızamda da usta sigortaları kontrol etmişti önce. Belki termostat bozuk değildir. Sigorta hatasıdır.

2- doğrudan bu arızaya yönelik değil ama zaten ikinci el aldığınız aracın geçmişinde ne yapıldı nasıl yapıldı bilmediğiniz için egr, manifold, gaz kelebeği, varsa rolanti valfi, map-maf sensörlerini temizletin.

3- aracın genel tesisat kontrolünü yaptırın. Gerek kablolar, gerekse hortumlar.

4- Ayrıca tech2 cihazına bağlanıp aracın sensörlerinden gelen verilerin-parametrelerin tamamını kontrol ettirin. Yolunda gitmeyen birşeyler varsa size fikir verir.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bakalım şimdilik kelebek temizliği ve sigorta kontrolleri ile başlayıp adım adım ilerleyelim o zaman
 
Uğraşırken bişey bulduk ama neye yarar bilmiyorum. Hava filresinden gelen değilde onun bi altında parmak kalınlığında spiral bi boru var boğaz kelebeğine giren. İşte onu çıkarıp boğaz kelebeğindeki deliği taöamen kapayınca motor süper çalışıyo rolanti sabitleniyor tam istediğim gibi. O küçük boru ne işe yarıyor resmini eklemeye çalışacağım.
https://i.hizliresim.com/EP0o4z.png
 
Uğraşırken bişey bulduk ama neye yarar bilmiyorum. Hava filresinden gelen değilde onun bi altında parmak kalınlığında spiral bi boru var boğaz kelebeğine giren. İşte onu çıkarıp boğaz kelebeğindeki deliği taöamen kapayınca motor süper çalışıyo rolanti sabitleniyor tam istediğim gibi. O küçük boru ne işe yarıyor resmini eklemeye çalışacağım.
https://i.hizliresim.com/EP0o4z.png

bir ucu kelebek yada emme manifolduna diğer ucuda silindir kapağının üst kısmına giriyorsa eğer ki öyle olmalı
yağ dolum kapağının oringini
yağ cubuğunun oringini
ecotec yazan yani silindir kapağının üzerindeki siyah plastik kapağın contasını kontrol/değişim yaptırmanda fayda var gibi gözüküyor

yani sonuç olarak üst kapak yada oringlerde vakum kaçağı olma ihtimali yüksek.
 
Bahsedilen parça PCV (positive crankcase ventilation) valfi ve hortumu olabilir mi?
karter havalandırma borusu ve valfi.

kartere kaçak hava/gaz girişi var muhtemelen.

sorununuz ne durumda [MENTION=80826]Disaster_astra_g[/MENTION]
 
Geri
Üst