lütfen yardım ne yapmam gerekiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Can2151
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Can2151

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2011
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abrikasyon hatası olduğundan dolayı aracımın direksiyon kutusu garantiden değişecek fakat servis parçanın Türkiyede olmadığını ve değişimin 15-20 gün hatta 1 ayı bulabileceğini söylemesine ve GM Türkiye aramam gerektiğini ve bana aracım serviste kaldığı sürece yedek araç vereceklerini söylediler. GM Türkiye Opel müşteri hişzmetlerini aradığımda aracımın çekici ile gitmesi durumunda ancak öyle yedek araç verebileceklerini yoksa aracım için yedek araç veremeyeceklerini söyleyerek konuyu ilgili birimlere aktaracağını söylediler ve konuyu kapattılar bu arada aracım 27/07/2011 trafik çıkışlı yani 1 yaşında bile değil 1 yaşın üstünde olsa bazı şeyleri anlayabilirim 1 yılı dolmadan araç böyle bi arıza veriyorsa beni yarı yolda bırakıyorsa sıkıntısı giderilene kadar bana yedek araç vermelerini istiyorum.

arkadaşlar sizce şimdi ne yapmam gerekiyor lütfen yardım edin
 
14 haziran 2003 tarihinde resmi gazete'de yayımlanan garanti belgesiyle ilgili yönetmelikte azami tamir süresinin 30 gün olduğu hükme bağlanmış. burada uzun süreli tamirde ayın üründen verileceği ifade ediliyor. yönetmeliğin altındaki başka bir maddede ise azami tamir süresinin aşılması halinde tüketicinin bedel iadesi veya değişim talebinde bulunabileceği kayıt altına alınmış. dolayısıyla belgelerinizi sağlam tutmak ve 2 yılı süren davayı göze almak şartıyla aracın yenisini isteyebilirsiniz.

kolay gelsin, geçmiş olsun


Garanti ve Tamir Süresi
Madde 6 — Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.
Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.
Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı–üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Diğer Yükümlülükler
Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
 
ben de sıfır aldığım araç boyalı çıktığı için iki yılı aşkın süredir mahmele ile uğraşıyorum.
daha önce dediğim gibi eğer vaktiniz varsa ve sinirleriniz yeterince uygunsa bence dava yolunu kullanabilirsiniz.
yok tamir benim işimi görür diyorsanız da yine yazılı olarak tamir süresi boyunca kullanacağınız aracı isteyin. yapacağınız tüm işlemlerin bir örneğini mutlaka saklayın.
özellikle tamir için aracı servise teslim ettiğiniz gün çok önemli. 30 günlük süreyi bekleyin ve sonunda sonuç alamazsanız yasal yola başvurun.
 
Geri
Üst