marka farkı parça ve servis fiyatındaki uçurum !!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hazanh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hazanh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
815
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Geçen ay babamı dolandırmışlardı forumu takip eden arkadaşlar bilirler ... bunun neticesinde babam arabasız kaldı ve ben kısa süreliğine ayağını yerden kessin diye 10000 tl ye 60000 km de beyaz renk hatasız 2005 model dacia solenza aldım aslında hiç araba gözüyle bakmadım ama modelinin yeni olması kasko yapılabilirliği klimasının olması kısacası ucuz ve sorunsuz bir araç olmasından dolayı tercih ettim araç her ne kadar güvensiz gibi dursada kullanması zevkli şehir içi için idael ama ş.dışı için sıkıntılı olabilir... aracı komple bakım için servise gittim ve çıkardıkları fiyatla şok oldum yapılanlar ve fiyatlar;

- sağ - sol alt salıncak tanesi 30 tl den 60 tl
- komple burçlar rot milleri rotlar v.s. 55 tl
- ön fren diskleri takım 80 tl
-fren balatası ön takım 30 tl
-v kayış 9 tl
- triger kayışı 20 tl bilyası ve gergisi sağlamdı değişmedi aslında kayışta yeniydi ama yinede değiştirdim ..
- motor yağı + filtre 55 tl
-hava filtresi 8 tl
-buji takım 20 tl
-buji kabloları 30 tl
- rolanti motoru tps 35 tl
-antifiriz 25 tl
işçilik 50 tl (tanıdık olduğundan dolayı)

bu kadar işleme toplamda 470 tl para ödedim aldığım bütün parçalar orjinal mais reno clio parçası ... :rakir::rakir: 2011 de vectra b için alt takım ve balata masrafı için bile 900 tl ödemiştim.. aradaki farkı düşündükçe şimdiye kadar iyi kazıklamışlar diye düşünmeden edemiyorum.. bizim servis ve yedek parça maliyetide keşke bu kadar düşük olsaydı
 
reno cidden ucuz bir araçtır ama 150.000 den sonra cıkardıgı sorunlar
size arabanın 4 de 1 i kadar masraf cıkarır, bana öyle yaptıgından satıp
opel almıştım. Ben acıkcası 150.000 km e bir opelin benzer sorunları
cıkaracagını sanmam.
 
Alman yıllarca sömürdü hala sömürmeye devam ediyor.Bu parçalar opel araçlar için olsun adamın hayatını kaydırır. Bir de orjinal parça işine girdin mi... çık bakalım işin içinden.
 
ama kaliteli mal üretiyor adamlar yani kabul edelim, babamın bir vectrası vardı
arac kacıncı el bilmiyorum ama biz satarken 1 milyon km yi geçmiş idi. Bugun hicbir
fiat yada reno 1 milyonu gecemez gecsede cıkardıgı masrafın sınırı olmaz. Mercedes
Bmw ve opel gibi arabalar pahalı ama tank gibiler kardeşim. Sorun şu, bizde KDV ve ÖTV
yüzünden arabada pahalı malzemede pahalı (yedek parca) , ona baglı olarakda kaskolarda
pahalı oluyor.
 
Osman abi sen bilmem kaç km diyorsun da burada opel kullanıcısı olarak 200 000 km yapıp motor açtırmayan kaç arkadaş vardır ki?
 
800.000 küsür km palio satmıştık. Dizel... STANDART bakımları dışında ekstra hiç bir masraf yapılmamıştı. Biraz düzenli bakımla ilgili bir durum bu.
 
Hocam ben 2011'de sıfır araç bakarken Renault'ya da uğradım Cliolar için. Corsa ile birebir aynı fiyat, hatta 3-5 kuruş daha pahalı fakat iç malzeme kalitesi vs. yerlerde. E bu araç bu malzeme kalitesine rağmen satılabiliyorsa en büyük sebebi sonrasında sunduğu ucuz ve bol yedekparça, servis maliyeti. Servis fiyatları (özel servis de dahil tabi) Opel gibi olsa satış rakamları hayli düşer sanırım.
 
clio yu 11 sene kullandım, ama sattıgımda 120.000 km felandı sanırım araba resmen dökülüyordu. Sabah ateşleme sorunu vardı ve reno servisler sorunu cozemediler cunku
araba orada calısıyordu ama bizim evin orada ateşlemiyor işe gec kalıyordum 6 ay ugrastkdan sonra baktım duzelmeyecek sattım ustune para koyup opel aldım.
 
ben bu işin kullanıcıda bittiğine inanıyorum. istanbula gittiğimde 1.5 milyon km de bir taksiye binmiştim araç fiat albeaydı ve normal bakım ve km ye bağlı değişimler dışında hiç bir masraf yapmadığını söylemişti şöför. kaç tane vw var opel var 100 bin km ye gelmeden ne işlemler gören markayla alakalı değil bence :)
 
Geri
Üst