mazot dondu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tirbik
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tirbik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2011
Mesajlar
144
Tepkime puanı
0
Puanları
0
mrb. arkadaşlar dün akşam 2012 model 2 aylık astra dizel aracımın sanırım mazotu dondu. sivasta gece -25 in altına düşüyor. sabah kontağı çevirdiğimde mazot pompasından kesik kesik sesler geldi ve araç çalışmadı uzun süreli denemelerden sonra çalıştı. kapalı garajım yok aracın donmaması için ne yapmalıyım eğer yine donarsa nasıl bir işlem uygulamalıyım. çok zorlamak araçta bi problem ortaya cıkarırmı.
 
Donma derecesi yüksek mazot alıp, varsa katkı kullanmaktan, depoyu yarım depodan aşağı düşürmemekten başka çareniz yok gibi. Aracı çalıştırırken, bekleyerek bujileri ısıtırsanız daha kolay çalışacaktır.
 
donma derecesi yüksek yakıt derken hangisini almalıyım. en son shell euro dizel almıştım. dondu. birde kontağı çevirdiğimde normalde vınnn diye gelen mazot pompasından tak tak diye kesik kesik sesler geliyor ve araç çalışmyor marşı basıp bırakarak 10 dk uğraştım ancak çalıştı. tek korkum mazot pompasının bozulmasıdır.
 
eskiden aracın altına ateş yakarlardı ama bu devirde çözüm olcağını sanmıyorum. -25 ciddi rakam en iyisi binmemek, yada kapalı garaj bulmak.
 
mrb. arkadaşlar dün akşam 2012 model 2 aylık astra dizel aracımın sanırım mazotu dondu. sivasta gece -25 in altına düşüyor. sabah kontağı çevirdiğimde mazot pompasından kesik kesik sesler geldi ve araç çalışmadı uzun süreli denemelerden sonra çalıştı. kapalı garajım yok aracın donmaması için ne yapmalıyım eğer yine donarsa nasıl bir işlem uygulamalıyım. çok zorlamak araçta bi problem ortaya cıkarırmı.

Arkadaşım öncelikle hayorlı olsun araban kazasız belasız :)

Araç diesel olduğu için buji yok. bujileri ısıtamaz

depondaki mazota çok az miktarda benzin koyabilirsin 20Lt var ise bir pet şişenin yarım litre olan yarısını koyabilirsin problem yaşamazsın, ama çok da düzenli yapma uzun yola çıkanlar bu tür sorunları yaşamamak için yaparlar.
 
Arkadaşım öncelikle hayorlı olsun araban kazasız belasız :)

Araç diesel olduğu için buji yok. bujileri ısıtamaz

depondaki mazota çok az miktarda benzin koyabilirsin 20Lt var ise bir pet şişenin yarım litre olan yarısını koyabilirsin problem yaşamazsın, ama çok da düzenli yapma uzun yola çıkanlar bu tür sorunları yaşamamak için yaparlar.


Arkadaşlar kızdırma bujisinden bahsediyor, 4 tane var!
 
mazotun donmasını engelleyen katkı maddeleri var,benzinliklerde satılıyor sanırım sorununuza çözüm olur.
 
Arkadaşlar kızdırma bujisinden bahsediyor, 4 tane var!

:) :) Demek ki arkadaşta yokmuş. Depoya benzin minibüscü mode on. Dti, karışımı bir güzel yiyip bitirebilir ama Cdti a hiç önermiyorum, heleki yarım litre falan sakın. Uzunca teknik anlatılır, Hiç akla gelmeyecek olan ise, o benzin enjektörden inceliğinden sızıp yağa kadar indiği bile bildirilip, serviste yağ bakımı yapılır ama özetle. Multijetci bir arkadaşın başından geçen:
8300 tutyor benzin geçen tüm parçalar artı bir parça daha değişiyor o değişen parçayı benziklik ödemiyor 2000 tl zararım vardı
 
Arkadaşım öncelikle hayorlı olsun araban kazasız belasız :)

Araç diesel olduğu için buji yok. bujileri ısıtamaz

depondaki mazota çok az miktarda benzin koyabilirsin 20Lt var ise bir pet şişenin yarım litre olan yarısını koyabilirsin problem yaşamazsın, ama çok da düzenli yapma uzun yola çıkanlar bu tür sorunları yaşamamak için yaparlar.

LPG'de koyulabilirmi dizel araca :)
 
Bir önceki aracım albeada aynı sorunu yaşamıştım.Enjektörler mazot pompası mazot filtresi mazot boruları değişmesi gerekiyor.Bana yanlış yakıt veren istasyon bütün masrafımı karşılayıp arabasız kaldığım günler içinde bir araç vermişti.

LPG'de koyulabilirmi dizel araca :)

:maden: gülmekten cevap yazamadığım için sürekli multijet forumlarından alıntı yapıyorum.
mazot yerine benzin konursa;
araç hareket etmiş ise kısa bir sürede olsa,(hareket edebilir,çünkü filtrede ve borularda bir miktar mazot kalmıştır muhakkak...)yağ ve yağ filtresinin değişimi muhakkak suretle gerekli...ama araç çalışmamış ise gerek yoktur,yağ değişimine...mazot filtresininde değişme ihtimali var.(sanayi tabiri ile filtre şişmiş ise...)ama araç çalışmamış ise gerek yoktur...yağ ve filtresinin değişiminin nedeni;araçta yanan benzinin kokusu yağa ve filtrelere sinmiştir... böyle
durumlarda değişim gerekir.ayrıca bu durum pompa ve enjektörlere zarar
verebilir,belki ilerde verebilirde...

Bujileri kızdırın ve aşağıdaki katkıyı ekleyin.
Gelelim işin doğrusuna.
Doğru: http://shop.wurth.com.tr/araciniz-icin-urunler/yakit-katkilari/kislik-mazot-katkisi-300ml
80 litre yakıt için -30 a kadar donmayı önler. Yani 2 depo için. Kendiliğinden karışma özelliği vardır. Gereğinden fazla kullanılsa bile zarar vermez.
 
Geri
Üst