Metal sibop kapaklarina dikkat !

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepkime puanı
55
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Lastiklerin bir tanesinde fabrika çıkışı üzerinde gelen metal sibop kapağı vardı.
Kışın yağmur camurundan sibopun üzerine kaynamış paslanarak.
Siboplar çelik dan kırıldı mı 200-300 lira masraf demek.
Akla karayı seçtik çıkartırken.

Kullanan varsa uyarmak istedim. Lastikcinin demesine göre çok yasaniyormus bu sorun.
En iyisi plastik kapak.
 
enteresan tam anlayamadım olayı sibop kapağı metal diyelim ve kaynamış lastikçi lastiği söküp sipobu içerden bıçakla kesip atıyor zaten yenilettirirken yani neden 200-300 tutsun ki 5 tl y geçen değiştirdim ben.
acaba sibop tamamen metalmi sizde anlamadım kapak metalse nolacak ki
 
çelik sibop bile 30 lira
 
- Çelik sibop
- lastik basınç takip sistemi (TPMS) sensörü
- yeni sensörün eşleştirilmesi için tanıtma prosedürü (sadece yetkili servislerdeki özel cihazla)
 
Fazla özelliklerin/aksesuarın zararları :(.
 
Fazla özelliklerin/aksesuarın zararları :(.

Sormayın. Evet kullanırken büyük kolaylık ve faydasını da görüyor insan. Ama olası bir arıza da, parça ve değişim çok pahalı oluyor.


Durumu biraz detaylandırayım isterseniz, kafa karışıklığı olmuş.
Plastik sibop olsa 5-10 liralık bişey, kes at değiştir. Siboplar çelik ve arkasında jantın içinde kalan kısmında basınç ölçen sensör var. Sibopun kafasını penseyle zorlarken sensöre oturan göbekten kırılma ihtimali var.
Sadece parça fiyatı 150-200 lira. Bir de janttaki sensörün tekerleğe tanıtılması işlemi var. RFID haberleşmesi var data akışı için. Bunun özel bir cihazla prosedürü var. Üzerine lastik sökme takma, balans işlemi. Bunların hepsi yetkili serviste yapılmak zorunda olunca minimum 300 lira masraf ordan geliyor.
 
Sensörün kendisi yetkili serviste 375 tl Astra H için tanesi . Ancak tanıtım için yetkili servise gerek yok Astra H da düğme var basıyorsunuz araç öğreniyor . VECTRA C de hiç bir şeye gerek yok takın sürün 5 km sonra ekrana gelir . Astra J ve Insignia da aynı VECTRA C gibi tanıtım için hiç bir alete gerek yok .

Sensörün ayrıca alaşım kendi manşonu var paslanıp tutmaması lazım garip bir olay olmuş . TPMS sensörlerinin kapakları ince oluyor farklı, sipariş ile getirtmiştim Schrader den...
 
Doğal olarak ne kadar çok donanım, o kadar çok olası arıza demektir. Sanayilerdeki ustalarımızın elektronik konusundaki bilgi ve becerileri malum :(. O nedenle araç tercihi yaparken fazla sensörlerle donatılmış araçlardan uzak duruyorum.
 
Sensörün kendisi yetkili serviste 375 tl Astra H için tanesi . Ancak tanıtım için yetkili servise gerek yok Astra H da düğme var basıyorsunuz araç öğreniyor . VECTRA C de hiç bir şeye gerek yok takın sürün 5 km sonra ekrana gelir . Astra J ve Insignia da aynı VECTRA C gibi tanıtım için hiç bir alete gerek yok .

Sensörün ayrıca alaşım kendi manşonu var paslanıp tutmaması lazım garip bir olay olmuş . TPMS sensörlerinin kapakları ince oluyor farklı, sipariş ile getirtmiştim Schrader den...

İnce metal bir kapaktı, nasıl kaynadı ben de anlamadım. Diş diş parçalandı resmen çıkarırken.

Öğretme olayına gelince, kullanım kılavuzundan okuduğum bilgi, pratikte sensör değişimi yapmadığım için net birşey diyemiyorum.
Ama şunu yaşadım, lastikçiye her jantı çıktığı yere takalım dedim, adam karıştırmış. Benzinliğe gidip test etmek için örneğin ön sol tekeri indirdim, TPMS ekranında sol arka indi uyarısı veriyor, sağ ön tekeri indiriyorum, sağ arka indi uyarısı veriyor. Her sensör gittiği yerden haberleşmeye devam ediyordu yani :) Sonra geri dönüp tekerlerin yerini değiştirttim.
Fakat şu olabilir 5 km demişsiniz, ben 300-400 metre filan gittim en fazla. Belki sonrasında ekranda onaylama vs. çıkardı. Valla öyleyse süper olur, her lastik değişiminde jantların yeri karışmasın diye boşuna kasmam.
 
Geri
Üst