Motor Arıza Işığı Yanıp Sönüyor

gokhan061

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba;

Astra j 2015 1.4 T otomatik aracıma 10 gün önce atiker gold lpg takdırdım. Geneli itibari ile memnunum fakat bir kaçtane sorun yaşadım bunlar şu şekilde;
1. Bazı zamanlarda(ilk çalıştırdığımda) araçta SERVO DİREKSİYON diye arıza lambası yanıyor ve 2 sn sonra sönüyor.
2. Asıl sıkıntım ve sorum budur ki ; Rölantide yokuş aşağı giderken motordan küt diye bir ses geldi (bu iki sefer oldu 10 gün içinde) motor arıza lambası yandı ve 2 sn sonra tekrarda söndü. Sanki bir anda firene basıp çekmiş veya bir taşa çarpmış gibi saniyelik bir olay oldu ve hemen geçtiği için yoluma devam ettim fakat bu ciddi bir sorıun gibi görünüyor bu konuda neler yapmalıyım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Mustafa Feyzi

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2018
Mesajlar
421
Tepki puanı
103
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Gökhan bey ufakta olsa bir ihtimal akünüz ne durumda ölçtürmenizde fayda var diye düşünüyorum. zayıflayan aküde ilk çalıştırdığınızda servo direksiyon ya da servo esp gibi elektronik hatalar verebiliyor bunları yaşadım.
 

gokhan061

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Mustafa Bey;

Arabayı sıfır olarak almışım oyuzden aküye baktırmak aklıma gelmedi bi baktırıcam. Motordan gelen ses konusunda bir bilginiz varmı oda aküden yapabilirmi? Teşekkürler
 

Mustafa Feyzi

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2018
Mesajlar
421
Tepki puanı
103
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Motordan gelen sesi inanın bilmiyorum ama mutlaka gösterin muhtemelen arıza kaydı yapmıştır bilgisayara bağlandığında çıkacaktır diye tahmin ediyorum.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Öncelikle Aramıza Hoş geldiniz gokhan06 bey..İilk çalıştırmada tüm ışıklar yanar sonra sönerler..Sürekli yanık kalırsa veya sönen ışık bir süre sonra tekrar yanarsa o zman onunla ilgili bir yorum yapılabilir..Ama o uyarı ışığınız 2 sn.yanıp sönmesi ilk çalıştırmada normal..O ses için motor arıza ışığıda yaktığı için bir servise gitmenizi tavsiye ederim..
 

ikra71

VIP Üye
18-Çankırı
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
324
Tepki puanı
175
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Yokuş aşağı şanzımana ve dişlilere yük binmekte. Bu yüzden en kısa sürede yetkili servise gitmenizi tavsiye ederim. Küçük bir sorun daha büyük sorunlara sebebiyet verebilir.
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yanılıyorsam düzeltin arkadaşlar yokuş aşağı boşa alarak gitmek doğru değil diye biliyorum. Tabi sorununuzla ilgili mı bilemiyorum.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,918
Tepki puanı
6,112
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
2. sorunuzla ilgili olarak aklıma gelen tek ihtimal acaba aracınız stop etmiştide viteste olduğu için kendi kendini vurdurarak çalışmış olabilirmi ?? Çünkü LPG sistemli araçlarda herhangi bir sorun olduğunda aracınız stop edebiliyor. Renault aracımda başıma gelirdi özellikle yüksek devirden birden boşa çekince stop ederdi vitese atıp çalıştırırdım :) Servo direksiyon hatasını genelde akü kaynaklı verir ancak öncelikle LPG sisteminin sorunlarını çözmelisiniz.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Servo direksiyon arızası, akü ile ilgili olabilir, olmayabilir de. Ben akü sorunu yaşadığımda aracın çok fena sapıttığını hatırlıyorum ama servo direksiyon arızasından emin değilim.

Astra j'de gözlemlediğim muhtemel bitik akü belirtileri ..., 1. marş 1 2 sn çalışmadı, 2. marş 0,5sn yine çalışmadı, 3.de tık tık 4.de çıt yok.

Anormallik te şu aküyü tam sömürdüğünüzde araç bilgi ekran dili çinceye dönüyor:) Camlar açılmıyor hiçbir elektrikli aksam çalışmıyor. Şarj edip çalıştırdıktan sonra da çince. 3-5 sn sonra türkçeye dönüyor.

Cam düğmelerinde auto özelliği olmayan araçlardaki gibi camlar düğmeye basılı tutarak açılıp kapanıyor, tek dokunuşla açılıp kapanma çalışmıyor. Yol bilgisayarı sürücü camını önce açın sonra kapatın diyor. Hemen bi aç kapa ile de olmuyor. Tam açıp tam kapatınca araç normale dönüyor.

Bir de araç yeni demeyin içindeki plakalar kırılıyormuş, benim araç 19. ayında iken akü sorunu yaşadım garantiden değiştirmiştim, başka bir arkadaşım da 1 yaşında civic aracının aküsünü değiştirmişti. Olabiliyor yani.

Şimdi araç rolantide ise vites boşta yokuş aşağı inerken @Hasip beyin dediği gibi aracı vitese aldıysanız vurdurarak çalışmış olabilir ve o anda araç tarifinize benzer bir ses çıkarır, eğer vitese almadan rolantide çalışırken (araç dursa da yürüse de aktarma organlarıyla bir bağı olmadığından farketmetmez) böyle bir ses çıkarıp stop etti ise ki ciddi bir durum olabilir, arkadaşların da dediği gibi acilen servise başvurun derim.

@Hasip beyin de dediği gibi LPG baş aktör sanki...

Çok geçmiş olsun, inşaallah sorununuz kolayca çözülecek ve masrafsız bir sorundur...

---- Seri mesaj engellendi. Mesajlar birleştirildi. (Opel Forum) ----

Yanılıyorsam düzeltin arkadaşlar yokuş aşağı boşa alarak gitmek doğru değil diye biliyorum. Tabi sorununuzla ilgili mı bilemiyorum.
Yokuş aşağı vitesi boşa almak, atın dizginlerini bırakıp, hızlanmayı atın gönlüne bırakmak bence... Araç viteste iken motor dekompresyon etkisi ile frenleme yapıyor, araç daha kontrollü iniyor rampayı. Ben şahsen boşta inerken araç üzerinde kontrolün çok azaldığını hissediyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U. ve Hasip

gokhan061

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2018
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli yorumlarının için öncelikle teşekkür ederim. Aracımı yetkile servise götürdüm a' dan Z ' ye kontrollerini gerçekleştirdim. racı bilgisayarada bağladılar motor aksamında ve aküde hiçbir sıkıntı olmadığı söylediler. Araçta sadece Cambas hattında hata gösteriyor dediler Cambass hattı dedikleride aracın bilgisayara bağlandığı nokta.Bu hatanında cambass hattına obd 2 kitini bağlandığından olabileceğini söyleyerek böyle bir ihtimalde bulundular, tamamen bir varsayım çünkü başka hiçbir noktasında hiç bir arızası görülmüyor. İsterseniz bu bağlantıyı keselim böyle bi deneyin dediler. bende kestirdim yani obd bağlantısını arabadan çıkarmış oldum yaklaşık 2 gündür kullanıyorum ne servo direksiyon hatası nede bi stop etme sorunu (İlk sorunumda bahsettiğim yokuş aşağı küt diye ses kelmesi heralde @hasip beyin dediği gibi orada araba istop edip harek halinde olduğu için tekrardan çalışıyo) yaşıyorum. İnşallah böyle devam eder. Fakat obd kitini tekrardan başka bir noktaya bağlatmak istiyorum umarım bağlanabilecek başka bir nokta vardır.
 
Üst