Motor ariza lambasi-sİlkelenme-stop etme

pomefatih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ocak 2015
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Değerli Opel kullanıcı abilerim kardeşlerim herkese hayırlı günler. 2006 Astra GTC sahibiyim. Aracım da AKL marka LPG mevcut yaklaşık 5-6 ay önce takılmış. Benim sorunum şu. Uzun yolda 3000 deviri geçtikten sonra 110-120 km hıza ulaşınca aracımda motor arıza lambası yanıp sönmeye ve gaz yememeye başlıyor. Stop ediyor. Kenara çekiyorum aracımı tekrar çalıştırıyorum bu sefer motor arıza ışığı yanık kalıyor. ve 100 ü geçmediğim sürece aracım stop etmiyor ama ara ara titreme silkeleme oluyor, 100ile giderken vitesi boşa atınca devir birden 0,5in altına düşüp dçıkıyor stop edecek diye korkuyorum gaza basıyorum. Ustama götürdüğümde kalitesiz yakıt almışssın demişti arıza lambasını söndürmüştü ama aradan zaman geçti shellden alıyorum hep lpg yi ve benzini. 10 gün içinde yıllık izne ayrılacağım memlekete gideceğim eşim hamile. bu sorundan tamamiyle jurtulup gönül rahatlığıyla gitmek istiyorum. Şehir içinde hiç bir problem yok sadece boşa aldıığımda bazen devir 0,5in altına düştüğü stop ettiği oluyor. ama lamba yanmıyor asıl sorun uzun yolda oluyor. Yardımcı olur musunuz??:confused::(

BU LAMBA : https://www.google.com.tr/search?q=...donanimhaber.com%2Fm_49152342%2Ftm.htm;145;97
 
Değerli Opel kullanıcı abilerim kardeşlerim herkese hayırlı günler. 2006 Astra GTC sahibiyim. Aracım da AKL marka LPG mevcut yaklaşık 5-6 ay önce takılmış. Benim sorunum şu. Uzun yolda 3000 deviri geçtikten sonra 110-120 km hıza ulaşınca aracımda motor arıza lambası yanıp sönmeye ve gaz yememeye başlıyor. Stop ediyor. Kenara çekiyorum aracımı tekrar çalıştırıyorum bu sefer motor arıza ışığı yanık kalıyor. ve 100 ü geçmediğim sürece aracım stop etmiyor ama ara ara titreme silkeleme oluyor, 100ile giderken vitesi boşa atınca devir birden 0,5in altına düşüp dçıkıyor stop edecek diye korkuyorum gaza basıyorum. Ustama götürdüğümde kalitesiz yakıt almışssın demişti arıza lambasını söndürmüştü ama aradan zaman geçti shellden alıyorum hep lpg yi ve benzini. 10 gün içinde yıllık izne ayrılacağım memlekete gideceğim eşim hamile. bu sorundan tamamiyle jurtulup gönül rahatlığıyla gitmek istiyorum. Şehir içinde hiç bir problem yok sadece boşa aldıığımda bazen devir 0,5in altına düştüğü stop ettiği oluyor. ama lamba yanmıyor asıl sorun uzun yolda oluyor. Yardımcı olur musunuz??:confused::(

BU LAMBA : https://www.google.com.tr/search?q=...donanimhaber.com%2Fm_49152342%2Ftm.htm;145;97

hocam aracın benzine geçiş devri ayarı var. 3000 devirden sonra gazı bırakıp benzin-gaz karışımı yapıyor olabilir. bende farklı bir marka var böyle bir ayar gördük ve 3600 devre yükselttik. sizde de varsa onu yükselttirin. bir de benzin ve lpg enjektörlerinize baktırın. araç giderken stop ediyorsa enjektörlerden biri-ikisi ölmüştür. riskli bir durum hızla giderken stop etmesi. aman dikkat.
 
hocam aracın benzine geçiş devri ayarı var. 3000 devirden sonra gazı bırakıp benzin-gaz karışımı yapıyor olabilir. bende farklı bir marka var böyle bir ayar gördük ve 3600 devre yükselttik. sizde de varsa onu yükselttirin. bir de benzin ve lpg enjektörlerinize baktırın. araç giderken stop ediyorsa enjektörlerden biri-ikisi ölmüştür. riskli bir durum hızla giderken stop etmesi. aman dikkat.
peki bu dediğiniz kontrolleri lpg ustasına mı yaptıracağım. yani önce lpg ustasına ordanda kendi ustamamı gitsem tekrar
 
Değerli Opel kullanıcı abilerim kardeşlerim herkese hayırlı günler. 2006 Astra GTC sahibiyim. Aracım da AKL marka LPG mevcut yaklaşık 5-6 ay önce takılmış. Benim sorunum şu. Uzun yolda 3000 deviri geçtikten sonra 110-120 km hıza ulaşınca aracımda motor arıza lambası yanıp sönmeye ve gaz yememeye başlıyor. Stop ediyor. Kenara çekiyorum aracımı tekrar çalıştırıyorum bu sefer motor arıza ışığı yanık kalıyor. ve 100 ü geçmediğim sürece aracım stop etmiyor ama ara ara titreme silkeleme oluyor, 100ile giderken vitesi boşa atınca devir birden 0,5in altına düşüp dçıkıyor stop edecek diye korkuyorum gaza basıyorum. Ustama götürdüğümde kalitesiz yakıt almışssın demişti arıza lambasını söndürmüştü ama aradan zaman geçti shellden alıyorum hep lpg yi ve benzini. 10 gün içinde yıllık izne ayrılacağım memlekete gideceğim eşim hamile. bu sorundan tamamiyle jurtulup gönül rahatlığıyla gitmek istiyorum. Şehir içinde hiç bir problem yok sadece boşa aldıığımda bazen devir 0,5in altına düştüğü stop ettiği oluyor. ama lamba yanmıyor asıl sorun uzun yolda oluyor. Yardımcı olur musunuz??:confused::(

BU LAMBA : https://www.google.com.tr/search?q=...donanimhaber.com%2Fm_49152342%2Ftm.htm;145;97

peki bu dediğiniz kontrolleri lpg ustasına mı yaptıracağım. yani önce lpg ustasına ordanda kendi ustamamı gitsem tekrar

önce lpg ustasınsa gidip benzine geçiş devri ayarı (gaza geçiş değil) olup olmadığına baktırın varsa geçiş devrini yükseltsin. gitmişken lpg enjektörlerine de baktırın. sonra opel ustasına gidip benzin enjektörlerini kontrol ettirin.

geçen yaz meriva da aynısı başıma geldi. 60'ı geçince silkeliyor ve arıza ışığını yakıp söndürüyordu enjektörlerden biri gitmiş, değiştirdik düzelmişti.

bu benzine geçiş devri meselesi de enteresan benim lpg'yi gösterdiğim usta, opellerin çoğun "subap hassasiyeti" diye bir olay olduğundan lpg'de böyle bir ayar mevcutsa kasten düşük tutulduğunu böylece aracı sıkıştırınca benzin gaz karışımı yaparak motorun zorlanması ve zarar görmesini engellediğini söyledi.
 
önce lpg ustasınsa gidip benzine geçiş devri ayarı (gaza geçiş değil) olup olmadığına baktırın varsa geçiş devrini yükseltsin. gitmişken lpg enjektörlerine de baktırın. sonra opel ustasına gidip benzin enjektörlerini kontrol ettirin.

geçen yaz meriva da aynısı başıma geldi. 60'ı geçince silkeliyor ve arıza ışığını yakıp söndürüyordu enjektörlerden biri gitmiş, değiştirdik düzelmişti.

bu benzine geçiş devri meselesi de enteresan benim lpg'yi gösterdiğim usta, opellerin çoğun "subap hassasiyeti" diye bir olay olduğundan lpg'de böyle bir ayar mevcutsa kasten düşük tutulduğunu böylece aracı sıkıştırınca benzin gaz karışımı yaparak motorun zorlanması ve zarar görmesini engellediğini söyledi.
tamam hocam teşekkür ederim dediklerini yaptıracağım. peki bu enjöter değişimi dediğin şey maliyetli bişey mi . ne işe yarar tam olarak bu enjektörler
 
tamam hocam teşekkür ederim dediklerini yaptıracağım. peki bu enjöter değişimi dediğin şey maliyetli bişey mi . ne işe yarar tam olarak bu enjektörler

el yordamıyla cevap vereyim. teknik bilgim pek yok. tamamen kendi başıma gelenlerden edindiğim deneyimlerle konuşayım. enjektör motora yakıtı püskürten kalem ucu gibi bir malzeme. 4'lü birleşik halde çalışır ama teki bile bozulursa (benzin enjektörünün içinde porselen kaplama var mesela bu kırılırsa) diğer üçü dengesiz çalışıyor. arabayı rölantide silkelettiriyor ya da stop ettiriyor. bu durumda tekini değiştirme imkanı yok 4'lü takım olarak değişir. fiyat olarak da 100 liradan başlıyor.
 
tamamdır pazartesi ilk iş bunu halledicem çok sağol hocam
 
slm hocam benimde 98 opel astra g var 261000 km bendende aynı sorun basladı uzun yolda yüksek hızda kulanınca motor arızası veriyor ve istop ediyor sen cözüm buldun mu yardımcı olursan sevinirim
 
Geri
Üst