Motor arıza lambası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan duman_42
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

duman_42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2007
Mesajlar
274
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, dün öğlen aracımla Karaman'dan Konya'ya dönerken Konya yakınlarında biraz zorladım,200 km. ile giderken yavaşladım,şehir içine girince normal seyrinde giderken motor arıza lambası(egsoz arıza lambası) yandı ve aracım gaz yemedi, bir süre sonra rölanti bozuldu ve motor stop etti.Sağa çektim, hararet normaldi,çalıştırdım biraz çalışıp tekrar gaz yemedi ve stop etti.Motor çalışırken hafif ince tiz bi ses geliyordu. Aracımı benzine almıştım, sıcak olduğu için tüpe alıp devam ettim herhangi bi sorun kalmadı.
Bu sabah soğukken benzinde çalıştırıp biraz dolaştım. arıza lambası da yanmadı ve herhangi bi problem yaşamadım. Aklıma ilk olarak ısıdan dolayı tesisatta birbirine temas aklıma geldi ama sizlere de bi sorayım dedim. Niye o sırada böyle bi problem vermiş olabilir? Herkeze iyi forumlar...
 
Binlerce muhtemel sebep var..Test cihazı ile kodu okumak lazım...aracını normalde görmediği bir performans ile kullanmışsın..Bunun sonucunda bir çok elektronik veya mekanik sensör ve aktuatör o performansı koşturmak için çalışmışlar..Bi tanesi veya bikaçı bu yükü o an için kaldıramamış olabilir malum arabanız biraz yaşlı..

Kanımca birdaha arbanızı zorlamayın veya zorladığınızda başınıza aynı şeyin geleceğini unutmayın..
 
Araba ilk defa yüksek hıza çıkmıyor ki, ayrıca bu araçların bakımı da yapılıyorsa niye arıza versinki durduk yere; 93-94 vectra a'lar bi problem çıkarmazken; aracın egr' si iptal, ayrıca bir çok kez devamlı yüksek hız yapmama rağmen bi sorun çıkarmamıştı. Hatta Karaman'a giderken de bastım bi sıkıntı olmadı. Neyse ki bugün normal çalıştı aracım ama pazartesi götürüp bi baktıracağım artık.
 
Son düzenleme:
Ama şanzuman filtresini değiştirdim. Otomatik olduğu için de baya bekledim 200'e çıkması için, malum 170-175'ten sonra ağırlaşıyor araç. Bu arada filtre değişimi baya etkili oldu şimdi 170'ten sonra eskisi kadar hantal değil.
 
Son düzenleme:
Binlerce muhtemel sebep var..Test cihazı ile kodu okumak lazım...aracını normalde görmediği bir performans ile kullanmışsın..Bunun sonucunda bir çok elektronik veya mekanik sensör ve aktuatör o performansı koşturmak için çalışmışlar..Bi tanesi veya bikaçı bu yükü o an için kaldıramamış olabilir malum arabanız biraz yaşlı..

Kanımca birdaha arbanızı zorlamayın veya zorladığınızda başınıza aynı şeyin geleceğini unutmayın..
oksijen sensörü olma ihtimali yüksek çünki yüksek hızlarda arıza veriyorr parça, ve ölçümü yanlış yaptığı için zengin karışımdan dolayıı motorda düzensiz çalışma oluyor benim görüşüm
 
Bugün servise ustama götürdüm aracı, tahmin ettiğim gibi kablolar aşırı ısınmasından dolayı birbirine temas etmiş, malum motor sıcaklığından dolayı sıcak noktalara yakın yerlerden geçen kablolar çabuk yıpranıyor. Usta tesisatın temas eden bölgesini buldu ve yeniden sardı.

Heralde bi kaç sene sonra çıkma bi tesisat aramak zorunda kalacağım.. :sorry:
 
Geri
Üst