motor ısındıkdan sonra yanan arıza lambası

Benözgürüm

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
28 Ağu 2024
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
herkeze hayırlı günler dilerim
ilk defa bu gün sitenize kayıt oldum ben 1998 model opel vectra b 1,6xxel motorlu araç kullanıcısıyım
ve sizden fikir ve bilgi amaçlı yaşadım sorunu paylaşmak isterim diyer arkadaşlarda belki bu tarz sorunu olabilir
şimdi araba çalışınca duruyor iken hiç bir sıkıntı yok fakat hareket ettikden sonra derece 70 e geldiği anda arıza lambası yakıyor ve çekişden düşüyor
aracı soguk iken çalıştırıp kullanırsam ısınana kadar süper çekişi oluyor taki 70 dereceyi görene kadar bu sorunu yaşayan çözüm bulan arkadaşlardan yardım istiyorum lütfen gece yarılarına kadar internete bakmakdan yoruldum artık ara sıra devirrolanti 2000-2500 lerde takılı kalıyor sensörüde temizledim fakat çözüm olmadı hava alan yeleride düzelttik yinede yanıyor araba eksoz sensörü tektir orjinal hali ile çekişle nasıl baglantısı var anlamadım tek kablo giriyor baglantısıda
usta yokluğundan artık kendim yapmaya kadar geldi aracın dilinden kullanandan başkası anlamıyor
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun. Hoşgeldiniz.

Öncelikle aracın vermiş olduğu arıza kodlarını bir servisde öğrenebildiniz mi ?

Eğer öyle bir imkanınız olmadıysa siz kendiniz de aracın başında bu arıza kodlarını öğrenebilirsiniz.

Forumdaki şu başlıkta arıza kodlarını öğrenmek için gerekenler adım adım detaylı bir şekilde açıklanmış durumda:


Bu arada bir başka yapmanızı tavsiye edeceğim şey önceden yapmadıysanız aracın şarjını bir elektronikçi voltmetresi ile hem çalışırken hem de çalışmıyorken bir kontrol edin ki şarj kaynaklı vermiş olduğu yanlış arıza kodlarını da belki bu şekilde bertaraf etmek mümkün olabilir.

Valla evet bu arada çok can sıkıcı bir arızaya benziyor.

Benim aklıma gelen noktalar şunlar:

- LPG beyin ve/veya tesisatı (Arıza benzinden LPG'ye geçerken belki yaşanıyor olabilir mi?)
- Oksijen sensörü
- Vuruntu Sensörü
- MAF sensörü, debimetre
- Hava giriş sıcaklığı sensörü
- Elektrik tesisatında bilimum kaçak, kısa devre vesaire, belki hatta fan müşürünü de bir kontrol etmek lazım.

Bu arada devir-rölantinin bazen yükselmesi emme manifoldunun kirlenmesi yüzünden de olmuş olabilir. Belki emme manifoldunu bir söküp iyice temizlemek lazım. Malum önceden temizlenmediyse 3-4 senede bir hayli kir, pas, yağ biriktiriyor emme manifoldları.

Fakat arızanın emme manifoldunun kirliliği yüzünden olduğuna ben pek ihtimal vermiyorum. Bence aracın 70 santigratdan sonra arıza lambasını yakması ve çekişden düşmesiyle bazen devirin yükselmesi ayrı arızalar.

Bu arada şunu da sorayım aradan çıksın:
Araç arıza lambasını yaktığında ve çekişten düştüğünde 4500 deviri geçmemesi gibi bir problemi var mı ? Onu da bi araç dururken ve arıza lambası yanmışken rölantideyken gaza yüklenip bir kontrol edin. Eğer 4500 devirde kesiciye giriyorsa Egzantrik devir sensörü veya tesisatında da bir arıza var demektir.

Fakat şunu belirtmeliyim ki ben kesinlikle bir usta değilim. Ve maalesef benim başıma bu arıza şu ana kadar hiç gelmedi. Benim aracım LPG'li değil bu arada. 20 küsür senedir sadece benzinle kullanıyorum.

Bu başlığı ben dün gördüm ama mahsus hemen cevap yazmadım "Belki bilen birisi cevap yazar" diye bekliyeyim dedim ama şimdi baktım başlığa hala kimse cevap yazmadığı için görüş ve önerilerimi bildirmek istedim.

Umarım kısa sürede hallolacak basit bir arızadır.

Hata kodlarını öğrenip, voltajı da hatta ölçebilirseniz bizi yine bilgilendirin ki bizim de bir fikrimiz olsun belki o zaman daha detaylı akıl yürütebiliriz. Bu arada hangi şehir/ilçedesiniz ?
 
Geçmiş olsun. Hoşgeldiniz.

Öncelikle aracın vermiş olduğu arıza kodlarını bir servisde öğrenebildiniz mi ?

Eğer öyle bir imkanınız olmadıysa siz kendiniz de aracın başında bu arıza kodlarını öğrenebilirsiniz.

Forumdaki şu başlıkta arıza kodlarını öğrenmek için gerekenler adım adım detaylı bir şekilde açıklanmış durumda:


Bu arada bir başka yapmanızı tavsiye edeceğim şey önceden yapmadıysanız aracın şarjını bir elektronikçi voltmetresi ile hem çalışırken hem de çalışmıyorken bir kontrol edin ki şarj kaynaklı vermiş olduğu yanlış arıza kodlarını da belki bu şekilde bertaraf etmek mümkün olabilir.

Valla evet bu arada çok can sıkıcı bir arızaya benziyor.

Benim aklıma gelen noktalar şunlar:

- LPG beyin ve/veya tesisatı (Arıza benzinden LPG'ye geçerken belki yaşanıyor olabilir mi?)
- Oksijen sensörü
- Vuruntu Sensörü
- MAF sensörü, debimetre
- Hava giriş sıcaklığı sensörü
- Elektrik tesisatında bilimum kaçak, kısa devre vesaire, belki hatta fan müşürünü de bir kontrol etmek lazım.

Bu arada devir-rölantinin bazen yükselmesi emme manifoldunun kirlenmesi yüzünden de olmuş olabilir. Belki emme manifoldunu bir söküp iyice temizlemek lazım. Malum önceden temizlenmediyse 3-4 senede bir hayli kir, pas, yağ biriktiriyor emme manifoldları.

Fakat arızanın emme manifoldunun kirliliği yüzünden olduğuna ben pek ihtimal vermiyorum. Bence aracın 70 santigratdan sonra arıza lambasını yakması ve çekişden düşmesiyle bazen devirin yükselmesi ayrı arızalar.

Bu arada şunu da sorayım aradan çıksın:
Araç arıza lambasını yaktığında ve çekişten düştüğünde 4500 deviri geçmemesi gibi bir problemi var mı ? Onu da bi araç dururken ve arıza lambası yanmışken rölantideyken gaza yüklenip bir kontrol edin. Eğer 4500 devirde kesiciye giriyorsa Egzantrik devir sensörü veya tesisatında da bir arıza var demektir.

Fakat şunu belirtmeliyim ki ben kesinlikle bir usta değilim. Ve maalesef benim başıma bu arıza şu ana kadar hiç gelmedi. Benim aracım LPG'li değil bu arada. 20 küsür senedir sadece benzinle kullanıyorum.

Bu başlığı ben dün gördüm ama mahsus hemen cevap yazmadım "Belki bilen birisi cevap yazar" diye bekliyeyim dedim ama şimdi baktım başlığa hala kimse cevap yazmadığı için görüş ve önerilerimi bildirmek istedim.

Umarım kısa sürede hallolacak basit bir arızadır.

Hata kodlarını öğrenip, voltajı da hatta ölçebilirseniz bizi yine bilgilendirin ki bizim de bir fikrimiz olsun belki o zaman daha detaylı akıl yürütebiliriz. Bu arada hangi şehir/ilçedesiniz ?
 
Geri
Üst