önden cekismi yoksa arkadan itisli arabami?

bekir_nev

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle herkese s.a
arkadaslar basliktan da anlasildigi gibi böyle bi konu acmak istedim.
buraya hangi araba önden cekisli? hangi araba arkadan itisli? ve avantajlari ve dezavantajlari nelerdir..
ben bildiklerimi yaziyim

önden cekisli arabalar

1)opel, 2)audi,vw 3)renault 4)daihatsu 5)ford 6)citroen

arkadan cekisli
1)mercedes 2)bmw 3)tofas 'kus serisi'

ön ceker avantajlar
virajlarda yolu daha iyi kavrar, ic mekanda yer daha genistir 'suft olamadigindan', motor gücünü rahat aktarir

arka itis avan.
uzun yolda cekisi daha iyidir ve sürücüyü yormaz, karli havalarda cok berbattir, rampa tirmanma olayi daha rahatdir

benden bu kadar simdi size kolay gelsin;)
 
bu konu hakkında sayfalarca yorum yapılabilir ama kabaca;

-önden çekişli otomobil yapımı daha ucuzdur ve aktarma yolunda daha az güç kaybı olur bu nedenle üreticiler tarafından daha çok tercih edilir.

-önden çekişli arabalarda kuvvet yönü viraj içerisinde değiştirilebilir ve kontrolü daha kolaydır. gel gör ki amaç normal kullanım değilde yarış kullanımı olduğunda önden çekiş dezavantaj olur çünkü limitler zorlandığında araçlar çekiş sağlanan tekerden kayma yapar, yani önden çekişli araba önden kayar ve bu durum arkadan kaymaya göre daha zor toparlanır, artı çekiş kaybı olur.

-kalkış esnasında fizik kanunları gereği aracın büyük ağırlığı arka tekerler tarafından yola iletilir, (motorsikletlerin kalkışda önün kalkması durumu) yani kısaca arkadan çekiş kalkışda avantaj sağlar. halk arasında bunun tersi düşünülür çünkü genelde daha ağır ve tekerlek gücü eşit olmayan araçlar karşılaştırılır. bu durum rampa tırmanma olayını da açıklar.

-uzun yolda (araçların içerisinde ve bagajda yük dağılımı normalse) ikisi arasındaki çekiş farkını anlamak mümkün değildir.

-son olarak aslen arkadan çekiş karlı havalarda berbat değildir. karlı buzlu havalarda iki çekiş türününde farklı avantajları vardır. bunları açıklamak newton için bile karışıktır :D :D berbat olduğu düşüncesi, genelde arkadan çekişli otomobil kullanmanın biraz daha uzmanlık istemesinden ve örnek olarak verdiğiniz markaların (mercedes, bmw) lastik ölçülerin geniş tabanlı olmasından (ayrıca ülkemizde kış lastiği kullanma alışkanlığının pek olmamasından) kaynaklanır.
 
kullanım stiline bağlı olarak önden çekiş veya arkadan itiş derim. En güzel 4x4 :) subaru, mitsubishi mesela
 
bu konuyu markalandırmak yanlıs olur. çünk nerdeyse her markanın önden ve arkadan itişli modelleri mevcut
 
bu konuyu markalandırmak yanlıs olur. çünk nerdeyse her markanın önden ve arkadan itişli modelleri mevcut

Aynen.Ford'un Amerika üretimleri komple arkadan itişli.Nissan'lar genelde önden çekişli olmasına karşın 200SX arkadan itişli...

Arkadan itişlinin bir güzel avantajı da gayet güzel yanlanabilmesi. :)
 
Aynen.Ford'un Amerika üretimleri komple arkadan itişli.Nissan'lar genelde önden çekişli olmasına karşın 200SX arkadan itişli...

Arkadan itişlinin bir güzel avantajı da gayet güzel yanlanabilmesi. :)
evet yanlanabilmesi iyi oluyor artı olarak agırlık dengelemeside guzel oluyor arkadan itişlinin.
 
arkadan yanlayacan kardesim
 
Önden çekişli araçlarda belirli gücün üzerine çıkmak da pek sağlıklı olmuyor herhalde.Benim bildiğim en hızlı önden çekişli araç 263 HP'lik Mazdaspeed3...
 
arkadan itişli tabikii,

yanyanyan:)
 
Geri
Üst