Opel Adam Lpg Dönüşümü Hakkında

fels

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 2013 model corsa motoruna sahip 1.2 Euro5 motorlu opel adam satın almak istiyorum. bu aracı uzun yolda takribi haftalık 500 km kullanacağız.

Bu araçtan takip ettiğim kadarıyla forumda lpg dönüşümü yaptıran yok. lpg servisleri aracın teknik verisini aldılar ve projesinin bulunduğunu, yani araca dönüşüm uygulanabileceğini söylüyorlar.

Ben aracı sakin, 100 -110 km'yi uzun yolda geçmeyerek ve vites aralığına dikkat ederek kullanırım. Yani hızı seven biri değilimdir.

Sizce benim için uzun vadede problem çıkarmayacak, uzun yıllar kullanabileceğim türde hangi lpg kiti dönüşümü olmalıdır?

Teşekkür ederim.
 
herkesin dediği gibi öncelikle iyi bir usta sonra :
1 prins
2 landirenzo ,brc.lavato, kit MTM
4 atiker
ben olsam biraz pahalı ama prinsten şaşmam ...
Şu an landirenzo takılı benim araçta ama keşke prins taktırsaymışım....
 
herkesin dediği gibi öncelikle iyi bir usta sonra :
1 prins
2 landirenzo ,brc.lavato, kit MTM
3 atiker
ben olsam biraz pahalı ama prinsten şaşmam ...
Şu an landirenzo takılı benim araçta ama keşke prins taktırsaymışım....
yanlışlıkla 3 yerine 4 yazmışım pardon
 
Merhaba, tavsiyeniz için teşekkür ederim. Yaptığım araştırmalar kadarıyla prins technomax kiti obd sistemli olduğu için gayet güvenilir ve kendini kanıtlamış bir ürün olarak geçiyor.

70x(4x25)+1 formülü üzerinden değerlendirildiğinde 3 ohm ve 1.8 meme çapı da bu ürünün standart montaj kitine dahil oluyormuş. harici olarak depo şamandıra ünitesi orijinal ürün istenildiğinde prins marka olmuyormuş deniliyor ama bunun çok büyük bir dezavantajı da söz konusu değilmiş

elektrik, elektronik, bilgisayar ve uygulama türlerini biraz anlarım. daha sonrasında bu ürünün şahsi bağlantı kitini alıp aracımla da değerlerini tecrübe etmek istiyorum. bu konularda da yardımcı olabilecek arkadaşların fikirleri çok önemli. teşekkür ederim.
 
Merhabalar, 2013 model corsa motoruna sahip 1.2 Euro5 motorlu opel adam satın almak istiyorum. bu aracı uzun yolda takribi haftalık 500 km kullanacağız.

Bu araçtan takip ettiğim kadarıyla forumda lpg dönüşümü yaptıran yok. lpg servisleri aracın teknik verisini aldılar ve projesinin bulunduğunu, yani araca dönüşüm uygulanabileceğini söylüyorlar.

Ben aracı sakin, 100 -110 km'yi uzun yolda geçmeyerek ve vites aralığına dikkat ederek kullanırım. Yani hızı seven biri değilimdir.

Sizce benim için uzun vadede problem çıkarmayacak, uzun yıllar kullanabileceğim türde hangi lpg kiti dönüşümü olmalıdır?

Teşekkür ederim.
1.2 motora sorunsuz lpg montajı yapılır.
yapılır ancak dikkat etmeniz gereken bazı hususlar var.
euro 5 motorlarda subap hassasiyeti mevcut. bu hassasiyet sebebiyle lpg montajından çok ayarına dikkat etmeniz gerekiyor.
şöyleki araçta ayarınız fakir karışımda kalırsa lpg'den dolayı subaplarım eridi lafıyla ortalıkta çözüm aramaya çalışırsınız.
aracınıza atiker gold grand kit taktırmanızı önerebilirim. f/p açısından sorunsuz olacaktır.
lpg dönüşümcü olarakta istanbulda candan mühendisliği tavsiye ederim.
sebebi yukarıda belirttiğim ayar muhabbeti yüzünden.
candan mühendislik taktığı her montaja afr ayarını standart olarak sunuyor.
tabi başka yerdede yaptırıp montajı afr ayarı yaptırabilirsiniz ancak afr ayar yapan kişi sayısı 5 ila 10 kişi arasındadır dahada fazlası yoktur.
afr ayarı nedir
air fuel ratio . hava yakıt karışımı.
araçlar belirli bir hava birimine belirli bir birim yakıt kullanır . bunuda ayarlamak için wide band afr sensörü gerekiyor.
genelde lpg dönüşümcüleri 3 5 firma harici montajı yapar ayar kısmını otomatik kalibrasyon yapar bırakır.
sonuç olarak araçlarımızda arıza ışığı yakar bir problemim var der.
ama lpgciler lpgde bunlar yakıyor yaw deyip geçiştirir ama aracımız içten içe subaplara ya da piston tepelerine zarar verip performansı düşer.
son yıllarda akıllı kit obd bağlantılı kitler çıktı birde başımıza bunlar sebebiyle araçların obd beynine bağlanan kitler sayesinde araç beyni kandırılarak yani arıza kodlarını devamlı sil modunda çalıştırılarak kullanıcı kandırılıyor.

bursada afr ayar yapan arkadaş istanbula taşındı dükkan açtı. ya bursada dönüşüm yapıp lpg mümkünse kullanmadan istanbulda 150 tlye ayar yaptıracaksınız.
ya da direk istanbula gelip candan mühendislikte montaj yaptıracaksınız.

ya da ben bunlarla uğraşmam deyip aracınızı kaderine terk edip subaplarınızı 30 bin civarı yakıp 1000 1500 tl arası bir bedelle tamir ettireceksiniz...
 
bu arada prins herkes kaliteli kit diye montaj yapıtırıyor ama prins gerçekten ayar konusunda sıkıntılı.
kitlerin çoğuna dışarıdan müdahale edilemiyor. edilemediği için bayilerin elindesiniz mecburen.
bayileride Allah'lık. afr ayarının gerekliliğini bile kabul etmiyorlar. etselerde yapmayı bilmiyorlar.
sonuç olarak atiker gold /grand 2.0 mm nozul ya da 2.1 2.2 bile olabilir nozul çapı enjeksiyon ms'lerine göre belirlenip. ardından afr ayarı.

daha fazla bilgiyi
http://lpgayari.com/
https://www.facebook.com/groups/166...dx03mIb3oGY0I-ZuK7VOOzN9aMgSDBtajEXOsA7PiieRQ
 
Sayın Fatih Bey, ilgili cevabınız için teşekkür ederim.

Almanca ve ingilizce bilgim de olduğu için yabancı forumları da araştırıyorum. bu bilgiler ışığında bahsettiğim 2 markanın montajını çek cumhuriyeti slovakya slovenya macaristan vs. ülkelerde aktif şekilde gerçekleştiriyorlar.

Bu alanda aktif olarak konuşulan başlıca konular şöyle,

OBD bu işin artık assolisti. Birçok lpg kullanıcısı obd arayüz sayesinde doğru montajı yapılmış bir sistemin hata oranının çok az olduğundan bahsediyor.

Bir diğer önemli konu avans ya da amiyane tabiriyle rölanti ayarı. Aracın seyir halindeki verilerinin doğru okunulması da çok önemli deniliyor.

Son olarak araç bilgileri yani gerçek km, gerçek servis kağıtları, değişen parça listesi vs. bu bilgilere ihtiyaç duymalarının asıl sebebi montaj öncesinde hata payını en aza indirgemek. yani yağ yakan aracın önce tedavisi yapılıyor sonra lpg dönüşümüne başlanıyor.

Sonuç olarak obd kite sahip olan, aracımın seveceği bir kite sahip olmak istiyorum.
 
Sayın Fatih Bey, ilgili cevabınız için teşekkür ederim.



Almanca ve ingilizce bilgim de olduğu için yabancı forumları da araştırıyorum. bu bilgiler ışığında bahsettiğim 2 markanın montajını çek cumhuriyeti slovakya slovenya macaristan vs. ülkelerde aktif şekilde gerçekleştiriyorlar.



Bu alanda aktif olarak konuşulan başlıca konular şöyle,



OBD bu işin artık assolisti. Birçok lpg kullanıcısı obd arayüz sayesinde doğru montajı yapılmış bir sistemin hata oranının çok az olduğundan bahsediyor.



Bir diğer önemli konu avans ya da amiyane tabiriyle rölanti ayarı. Aracın seyir halindeki verilerinin doğru okunulması da çok önemli deniliyor.



Son olarak araç bilgileri yani gerçek km, gerçek servis kağıtları, değişen parça listesi vs. bu bilgilere ihtiyaç duymalarının asıl sebebi montaj öncesinde hata payını en aza indirgemek. yani yağ yakan aracın önce tedavisi yapılıyor sonra lpg dönüşümüne başlanıyor.



Sonuç olarak obd kite sahip olan, aracımın seveceği bir kite sahip olmak istiyorum.



Obd bence gereksiz. Sonuç olarak yapmış olduğu düzeltme oranı ayarda çok düşük bir oran.
Aeb yazılım kullanan tüm kitler aşağı yukarı yazılım olarak aynıdır. Prins atiker brc x marka farketmez. İş kit montajı ve ayarda. Ülkemizde montaj kalitesi iyi durumda . Sorun ayar konusunda. Prins yazılımında bile araç afr ayarı yapılmadan kullanılırsa fakir karışımda çalışıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Fatih Bey merhaba, hava yakıt karışım ayarını yapan profesyonel ekibinizle de görüştüm. muhtemelen montaj ve rodaj ayarını onların ellerine teslim edeceğim. ilginiz için ayrıca teşekkür ederim.
 
Geri
Üst