Opel Araçlarda ön takım lıkırtı sesi

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Aracınız kasis yada küçük çukurlardan geçerken lıkır lıkır ses geliyor amortisör ve alt salıncak orj. ise kolay kolay bozulmazlar bunun opelde sebebi sert olmasından dolayı viraj burçlarıdır parça orj. gm olarak 30 40 tl arası değişiyor ama sökmek için uğraştırıyor amortisörü dağıtmak 10 dakika sürerken bu yarım saat uğraştırır eğer aracınız boşluk sesi geliyorsa yani çukura girerken sanki aracın önü düşüyor gibi oluyorsa ve lıkır lıkır ses çıkarıyorsa ilk etap ta araçta yaylanma yoksa diğer parçları değişmeye gerek yok genelde bu ses viraj demir kolunu tutan burç 2 adet sağ ve solda olmak üzere travers üzerindeki burçlar yapar 2 adet vida ile bağlanır teker sökülür ve z rotunun amortisöre bağlanan üst kısımdaki vidası sökülür sonrasında burç vidaları baya uğraştırıyor onlar sökülür parça meydana cıkar
2 teker sökülür z rotları üst vidalar alınır viraj demiri el ile kolay oynayacak şekile getirilir yeni parçayı alınca elinizde çok zor oynatırsınız
20200422_183231374d50b789d66cbe.jpg

parçanın iç kısmı parçalanmış ve bu orj.

10f09711868d5de93.jpg
249de556c3a0939f3.jpg
31a254399086b3464.jpg

parçanın yıpranmış hali


3501618693c66b9c9c7bcc.jpg

buda yenisi eski parça ile yeni parça arasında et kalınlığı olarak yüzde 70 75 fark vardı ve aracın önünden gelen ses tamamen kalktı
bu parçayı takarken parçayı tutan üst kısıma ve parçanın arasına gres yağ sürülmeli hem parça daha uzun ömürlü olur ve takarken kolay olur abartmamak şartıyla gres kullanılması gerekli toplarkende bu şekilde devam edin
 
Üst