OPEL ASTRA 1 4 T LPG TEKLEME VE FAZLA YAKIT TÜKETİMİ

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan HMK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

HMK

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
MERHABA ARACIM 1.4 TURBO OTOMATİK 2011 MODEL 90 BİNDE ARACI ALAMDAN ÖNCE 3 FARKLI EXPERDE 140 BEYGİRİN 135 BEYGİR VERİMİ ALINDI YANİ BUDA DEMEK OLUYORKİ MOTOR VE ŞANZUMAN KUSURSUZDU ARACIMA ATİKER GOLD LPG ATTIRDIM ARACIMDA (TEKLEME SORUNU SOĞUTUCU YETERSİZ UYARISI MOTOR ARZA IŞIĞI KOD: (P0171) VE YAKIT KARIŞIM ARZALARINI VERDİ BEN LPG TEKRARDAN İADE ETTİM ÇÜNKÜ FİRMA BANA HERHANGİ BİR SORUN YAŞAMIYACAĞIMI SÖYLEMİŞTİ NE YAZİKKİ LPG SONRASINDA BOBİN BUJİ MOTOR KAPAĞI SU DEVİRDAİM KAZANI DEĞİŞMEK ZORUNDA KALDIM TEKRARDAN YENİ LPG USATSI BULDUM VE YENİDEN MONTAJ YAPTIRDIM 4 AYDIR KULLANIYORUM AMA YAKIT OLARAK TASARUF EDEMEDİM ORTALAMA 37 40 KURUŞ LPG DE TÜKETİYOR ŞEHİR İÇİ 11.4 LT GÖSTERİYOR VE ARACIMDA TEKLEME SORUNSALI ARADA DEVAM EDİYOR BU KONUDA YARDIM BEKLİYORUM P0171 ARZASI İÇİN BİRÇOK USTA GEZDİM OLAY TAMAMEN OKSİJEN SENSÖRÜNDE BİTİYOR UMARIM BU BİLGİ İŞİNİZE YARAR
 
MERHABA ARACIM 1.4 TURBO OTOMATİK 2011 MODEL 90 BİNDE ARACI ALAMDAN ÖNCE 3 FARKLI EXPERDE 140 BEYGİRİN 135 BEYGİR VERİMİ ALINDI YANİ BUDA DEMEK OLUYORKİ MOTOR VE ŞANZUMAN KUSURSUZDU ARACIMA ATİKER GOLD LPG ATTIRDIM ARACIMDA (TEKLEME SORUNU SOĞUTUCU YETERSİZ UYARISI MOTOR ARZA IŞIĞI KOD: (P0171) VE YAKIT KARIŞIM ARZALARINI VERDİ BEN LPG TEKRARDAN İADE ETTİM ÇÜNKÜ FİRMA BANA HERHANGİ BİR SORUN YAŞAMIYACAĞIMI SÖYLEMİŞTİ NE YAZİKKİ LPG SONRASINDA BOBİN BUJİ MOTOR KAPAĞI SU DEVİRDAİM KAZANI DEĞİŞMEK ZORUNDA KALDIM TEKRARDAN YENİ LPG USATSI BULDUM VE YENİDEN MONTAJ YAPTIRDIM 4 AYDIR KULLANIYORUM AMA YAKIT OLARAK TASARUF EDEMEDİM ORTALAMA 37 40 KURUŞ LPG DE TÜKETİYOR ŞEHİR İÇİ 11.4 LT GÖSTERİYOR VE ARACIMDA TEKLEME SORUNSALI ARADA DEVAM EDİYOR BU KONUDA YARDIM BEKLİYORUM P0171 ARZASI İÇİN BİRÇOK USTA GEZDİM OLAY TAMAMEN OKSİJEN SENSÖRÜNDE BİTİYOR UMARIM BU BİLGİ İŞİNİZE YARAR
171 yakıt karışım hatası için bkz: AFR ayarı.
Yani rolantide ve yerinde 5 dakikada değil; yolda ve farklı sürüş şekillerinde 1-2 saatte yapılan ayardan lazım aracınıza muhtemelen

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aracınız lpg'de iken yüksek hız, yüksek devir, tam gaz gibi durumlarda kullandığınızda arıza yakıp söndürüyor mu?

Eğer cevabınız evetse aynı senaryoları benzinde deneyin.

Eğer arıza yakmazsa dediğim konu katiyet kazanacak. Yoksa yine de kuvvetli ihtimal.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
HOCAM ARAÇTA ŞUAN HERHANGİ BİR ARZA IŞIĞI YANMIYOR AMA ARADA DİP GAZ YAPTIĞIM ZAMAN TEKLEME YAPIYOR. BENZİNDEN HERHANGİ BİR PROBLEMİM OLMIYOR.
 
HOCAM ARAÇTA ŞUAN HERHANGİ BİR ARZA IŞIĞI YANMIYOR AMA ARADA DİP GAZ YAPTIĞIM ZAMAN TEKLEME YAPIYOR. BENZİNDEN HERHANGİ BİR PROBLEMİM OLMIYOR.
Aracınızda sorun olsa da olmasa da afr ayarı yaptırın. Belki pek çok sorun olmadan önlemiş olursunuz.

Tekleme deyince akla bobin, buji geliyor tabi ama fazlasını bilemiyorum.

Afr ayarını es geçmeyin derim, muhakkak araştırın, yaptırın.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Aracınızda sorun olsa da olmasa da afr ayarı yaptırın. Belki pek çok sorun olmadan önlemiş olursunuz.

Tekleme deyince akla bobin, buji geliyor tabi ama fazlasını bilemiyorum.

Afr ayarını es geçmeyin derim, muhakkak araştırın, yaptırın.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
BOBİN BUJİ GM MARKA YENİ AFR NEDİR HOCAM ?
 
Aracınızda sorun olsa da olmasa da afr ayarı yaptırın. Belki pek çok sorun olmadan önlemiş olursunuz.

Tekleme deyince akla bobin, buji geliyor tabi ama fazlasını bilemiyorum.

Afr ayarını es geçmeyin derim, muhakkak araştırın, yaptırın.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
BOBİN BUJİ GM MARKA YENİ AFR NEDİR HOCAM ?
Hocam araç normal benzinli sürüste hava yakıt karışım oranını oksijen sensörüne göre ayarlar.

Aracın yüke bindiği bazı zamanlarda; yüksek devir, yüksek hız, tam gaz gibi anlarda oksijen sensörü devre dışı kalir ama aracın karışım durumunu diğer sensörler vasıtasıyla ya da önceden tanımlı karışım haritası vasıtasıyla beyin yine ayarlar ve zengin karışıma geçirir. Çünkü araç yük altında...

Lpg'de ise normal sürüste yine oksijen sensörüne göre ayarlama yapılır fakat...

Tam gaz, yüksek hız, yüksek devir gibi yük durumlarında oksijen sensörü devre dışı kaldığı için lpg beyni ayarlama yapamaz. Araç yük altında olduğu halde zengine geçemez, fakir kalır.

Fakir karisimda aşırı egzoz ısısı subaplarin yanmasına sebep olur. Katalitik konvertör arızasına sebep olabilir. Performans düşüşü yaşanır.

Ve en bariz sonucu: ariza yakar. Ustaların bazılari da: lpg'li araç arıza yakar, bu normaldir deyip geçerler.

İşte afr ayarı lpg'nin oksijen sensörünun devre dışı kaldığı durumlarda ayarlama yapabilmesi için gereken bir ayardir.

Yola çıkılır, benzindeki ayarlar afr cihazı ile okunur, lpg sistemine aktarılır.

Performans sorunu, Arıza ışığı sorunu, en önemlisi de Subap yakma sorunu ortadan kalkar.

Bu ayar araç başında 5 dakikada değil, yolda 1-2 saatte yapılır.

Saygılar.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.
Bu ayarı Isparta yada Antalyada nasıl yapabiliriz lpg de 36-37 kuruş yakıyor araç
 
Geri
Üst