Opel Astra 1300 Devir ile 1800 Devir Arasında Tekleme/ Kafa Sallama Sorunu (Acil Yardım!!!)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dirlik234
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dirlik234

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Tem 2019
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar Astra 2005 H kasa 1,6 Benzin/LPG (Atiker) easytronic Aracım Var

Aracımda 1. vites 1300 devir ile 1800 devir arasında hem lpg hem de benzinde aracım aşırı derecede kafa sallıyor. Titreme yapıyor.
1800 devir üzerine çıktıktan sonra herhangi bir problem yok az da olsa bir çekişten düşmesi söz konusu. Hata kodu olarak da P1112 mevcut.

Bunu gidermek için yapılanlar. Bujiler değişti buji kabloları değişti.
Egr Valf temizlendi
Oksijen sensörü temizlendi
Monifot üzeri klemensler söküldü tornada tekrar işlendi boşluklar giderildi.
Map sensörü değişti.
Şanjuman yağı değişti.
Robot yağları değişti.
Buna benzer birçok masraf yaptım ama ne hata kodunu silebildik. ne de sorunu çözebildik.
Acaba problem nedir başına gelen arkadaş var mı.
Birçok forumlarda bobin diyen var monifot değişmesi gerek diyen var araç yeterli şarj üretemiyor şarj dinomosu diyen var,
Zaten araca ciddi masraf yaptım ki bu denilenlerde değişir ise hatırı sayılır bir masraf olmuş olacak ve de çözüleceği garantisi de yok.
 
Dis hava sicaklik sensoru arizasi olabilir ki oyledir.Dis hava sicakligi yeni model araclarda maf sensoru yardimiyla olculuyor. Maf sensorunu degistirdigini yazmamissin. Muhtemelen problemin maf sensorudur. Maf sensoru hava fikitresinin takildigi yerin hemen cikisinda bulunur. Oncelikle degistirmek yerine kendiniz sokun elinizi dirence dokunmadan kontak spreyi yada maf sensor temizleyici sprey ile direnlere uzaktan puskurtme yoluyla temizlemeye gidin
 
Son düzenleme:
Evet Maf sensörü değişimi yapılmadı. Söküldü tarif ettiğiniz yöntem ile temizliği yapıldı. Sadece Map sensör değişimi yapıldı. https://www.onlineyedekparca.com/urun/opel-astra-h-1-6-twinport-map-sensoru-delphi-marka

Eğer ki maf sensörü ise hata motor arza ışığı yakmaz mı. Birde bunu sadece düşük devirde değilde sürekli yapması gerekmiyor mu
Verdiği Hata Kodu P1112 (Intake Hava Sıcaklık (IAT) Sensörü Devre intermitan Düşük Voltaj ) hatası vermesi tesisat ile ilgili olabileceğini düşünüyorum. Otomasyoncuya gideceğim hafta sonu sorunu birde o görsün sonuç alabilecekmiyim bakalım.
 
Maf sensoru farkli bi sensor hata vermedigi halde tekleme problemi bile yapar. Cunku calisiyor sadece verileri hatali okuyor. ornek 30 dereceyi 20 derece olarak okuyor gibi dusunun
 
Maf sensorun arizali ise kablosunda kopukluk var ise olabilir. Belkide usta sokerken yada,hatali temizlik malzemesi ile temizlik yapmasi,sonucu arizalandirmis olabilir. Balata spreyi sikan cok fazla usta var.Yagsiz elektronik devre temizletici ile temizliginin yapilmasi gerekir
 
Kaptirmislar bi kendini balata spreyine arabada heryere balata spreyi skiyolar. Ne spreymis ya.Cunku en ucuz ve en kolay bukunan sey balata spreyi. ondan sonra bozuyo calisan sensoru bu sensor arizali deyip yenisini aldiriyolar. Sensorler kolay kolay ariza yapmiyor. Sadece tozlaniyor kirleniyor yaglaniyor yanlis okuyor. Dogru temizlikle problemsiz calismaya devam ediyor
 
Çok Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Otomasyoncuya bir gideyim eğer ki onda da bir sonuç alamaz isem maf sensörü üzerinde yoğunlaşacağım
 
Liqui Moly Maf Hava Akış Debimetre Sensör Temizleyici 200Ml 4066

Map sensörünü de bu ürünle temizlesem sizce sıkıntı çıkarır mı ?
 
Geri
Üst