Opel Astra Active Select Yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan canex
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

canex

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Merhaba, 2011 ya da 2012 opel astra yeni j kasa active select 1.4 turbo sport(140hp) almayı düşünüyorum. yalnız araç ve özellikle şanzıman hakkında ögrenmek istedigim birkac sey var ?

1. En cok merak ettigim sey yokuşlarda geri kaçırıyormu yoksa tam otomatik mantığıyla arac sabit bir şekilde kalıyormu yokuşta ?

2. Örnegin aracı yokus asagı park etmek istedigimizde arac geri vitesde olsa dahi öne doğru bir kayma oluyor mu ?

3. Yokusda giderken vites degistiği anda herhangi bir yıgılma oluyor mu ?

4. Vites gecisleri nasıldır rahatsız edecek sekilde hissedilir mi ?

Bu aracla ilgili ve bilgi ve tecrübe sahibi olan arkadaslar bilgilendirme yaparlarsa sevinirim :)
 
Merhaba, 2011 ya da 2012 opel astra yeni j kasa active select 1.4 turbo sport(140hp) almayı düşünüyorum. yalnız araç ve özellikle şanzıman hakkında ögrenmek istedigim birkac sey var ?

1. En cok merak ettigim sey yokuşlarda geri kaçırıyormu yoksa tam otomatik mantığıyla arac sabit bir şekilde kalıyormu yokuşta ?

2. Örnegin aracı yokus asagı park etmek istedigimizde arac geri vitesde olsa dahi öne doğru bir kayma oluyor mu ?

3. Yokusda giderken vites degistiği anda herhangi bir yıgılma oluyor mu ?

4. Vites gecisleri nasıldır rahatsız edecek sekilde hissedilir mi ?

Bu aracla ilgili ve bilgi ve tecrübe sahibi olan arkadaslar bilgilendirme yaparlarsa sevinirim :)

Caner bey;
Hiç Astra J active select li bir araç kullanmadım. Ancak 2006 model Zafira B 1.9 Cdti aracımız active select vites kutusuna sahipti. Çok uzun süre kullanma fırsatım oldu. Tecrübelerime dayanarak size yardımcı olmaya calışayım.

1- Şimdi yokuşta durdunuz, ayağınızı frene bastıktan 3-5 saniye sonra vites kutusu kavramayı bırakıyor. yani boşta olduğunu hissediyorsunuz.Ancak ayağınızı frenden çektiğiniz an kavrama gerçekleşiyor. Çok çok dik bir yokuşta çok az kaçırma yapabilir. Mesela Ankara Cinnah caddesinde veya nene hatun caddesindeki dik yokuşta bulunan ışıklarda hiç kaçırma yapmadı...
2-Ben aracı park ettiğimde önce boşa alıyordum sonra el frenini cekiyordum, aracı el frenine bindirip, ondan sonra aracı park konumuna takıyordum. Zaten aracınızı geri viteste park edemezsiniz. p ye almazsanız kontak anahtarı çıkmaz. Diyelim el frenini cekmeden P ye aldınız ve el frenini cektiniz. o zaman araçın yükü P ye biniyor. Bir sıkıntı yaşamadım ama P den D ye alırken biraz sert oluyordu.
3-Yokuş çıkarken hiç bir yığılma falan olmuyordu. TAbii bizim araç 150 beygir ve dizel olunca çekiş mükemmeldi. Benzinli bir araçta nasıl olur bilemiyorum.
4-Vites geçişleri gayet güzel... zaten geçişlerde vuruntu başlarsa anında müdahale edilmeli yoksa başınıza dert açılabilir.
Sonuç olarak;
Bizdeki zafira 130-140 bin km lere kadar 2 şöför tarafından kullanılmıştı. Şirkette bize geçtiğinde araçta 2 den 3 e geçerken vuruntu mevcuttu.Şöferler bunun normal olduğunu sanmışlar... Aslında ilk aşamada müdahale edilse sorun büyümeden cözülecekti. 170 binde komple rektefiye gördü. 330 000 de ikinci bir bakıma sokmuştuk(keyfi kontrol-ıvır zıvır değişimi) araba 350 000 km de satıldı. (ben alacaktım-param yoktu)
Kendi çıkarımlarıma göre;
Active select vites kutusunun en önemli noktası kullanıcıya göre kendini ayarlaması. Bence en önemli nokta da bu... Mesela ben sakin kullanırdım.Vites geçişlerinde yardımcı olurdum. Araç stabil ve keyif verircesine giderdi.Başka bir arkadaşımızın kullanımı affedersin öküz gibi gaza basmaktan ibaret olduğundan vites kutusu kendini ona göre ayarlardı. Aracı tekrar ben kullandığımda vites kutusu kararsın hareketlerde bulunur. 40-50 km kullanımdan sonra stabil şeklini alırdı.
Bana otomatik arabayı sevdiren vites kutusu diyebiliriz... triptonik Ford Focusa binmiştim 2008 model 1.6 benzinli....otomatik vitesten nefret etmiştim... :)
 
Caner bey;
Hiç Astra J active select li bir araç kullanmadım. Ancak 2006 model Zafira B 1.9 Cdti aracımız active select vites kutusuna sahipti. Çok uzun süre kullanma fırsatım oldu. Tecrübelerime dayanarak size yardımcı olmaya calışayım.

1- Şimdi yokuşta durdunuz, ayağınızı frene bastıktan 3-5 saniye sonra vites kutusu kavramayı bırakıyor. yani boşta olduğunu hissediyorsunuz.Ancak ayağınızı frenden çektiğiniz an kavrama gerçekleşiyor. Çok çok dik bir yokuşta çok az kaçırma yapabilir. Mesela Ankara Cinnah caddesinde veya nene hatun caddesindeki dik yokuşta bulunan ışıklarda hiç kaçırma yapmadı...
2-Ben aracı park ettiğimde önce boşa alıyordum sonra el frenini cekiyordum, aracı el frenine bindirip, ondan sonra aracı park konumuna takıyordum. Zaten aracınızı geri viteste park edemezsiniz. p ye almazsanız kontak anahtarı çıkmaz. Diyelim el frenini cekmeden P ye aldınız ve el frenini cektiniz. o zaman araçın yükü P ye biniyor. Bir sıkıntı yaşamadım ama P den D ye alırken biraz sert oluyordu.
3-Yokuş çıkarken hiç bir yığılma falan olmuyordu. TAbii bizim araç 150 beygir ve dizel olunca çekiş mükemmeldi. Benzinli bir araçta nasıl olur bilemiyorum.
4-Vites geçişleri gayet güzel... zaten geçişlerde vuruntu başlarsa anında müdahale edilmeli yoksa başınıza dert açılabilir.
Sonuç olarak;
Bizdeki zafira 130-140 bin km lere kadar 2 şöför tarafından kullanılmıştı. Şirkette bize geçtiğinde araçta 2 den 3 e geçerken vuruntu mevcuttu.Şöferler bunun normal olduğunu sanmışlar... Aslında ilk aşamada müdahale edilse sorun büyümeden cözülecekti. 170 binde komple rektefiye gördü. 330 000 de ikinci bir bakıma sokmuştuk(keyfi kontrol-ıvır zıvır değişimi) araba 350 000 km de satıldı. (ben alacaktım-param yoktu)
Kendi çıkarımlarıma göre;
Active select vites kutusunun en önemli noktası kullanıcıya göre kendini ayarlaması. Bence en önemli nokta da bu... Mesela ben sakin kullanırdım.Vites geçişlerinde yardımcı olurdum. Araç stabil ve keyif verircesine giderdi.Başka bir arkadaşımızın kullanımı affedersin öküz gibi gaza basmaktan ibaret olduğundan vites kutusu kendini ona göre ayarlardı. Aracı tekrar ben kullandığımda vites kutusu kararsın hareketlerde bulunur. 40-50 km kullanımdan sonra stabil şeklini alırdı.
Bana otomatik arabayı sevdiren vites kutusu diyebiliriz... triptonik Ford Focusa binmiştim 2008 model 1.6 benzinli....otomatik vitesten nefret etmiştim... :)

cevaplar icin cok tesekkürler, bu ikinci sorumla ilgili aslında şöyle demek istedim, mesela ben yokus asagı arabamı park edicem ve boş yere girmem icin aracı geri vitese alıp geri geri gelmem gerekecek ve arac bu esnada ben geri geri almaya calısırken ayagımı gazdan cektigimde öne dogru bir kayma yapar mı ? c3 kullanırken bu sıkıntıyı yasadımda :)
 
Merhaba, 2011 ya da 2012 opel astra yeni j kasa active select 1.4 turbo sport(140hp) almayı düşünüyorum. yalnız araç ve özellikle şanzıman hakkında ögrenmek istedigim birkac sey var ?

1. En cok merak ettigim sey yokuşlarda geri kaçırıyormu yoksa tam otomatik mantığıyla arac sabit bir şekilde kalıyormu yokuşta ?

2. Örnegin aracı yokus asagı park etmek istedigimizde arac geri vitesde olsa dahi öne doğru bir kayma oluyor mu ?

3. Yokusda giderken vites degistiği anda herhangi bir yıgılma oluyor mu ?

4. Vites gecisleri nasıldır rahatsız edecek sekilde hissedilir mi ?

Bu aracla ilgili ve bilgi ve tecrübe sahibi olan arkadaslar bilgilendirme yaparlarsa sevinirim :)

MErhabalar. Forum kuralları gereği ilk mesajınız kendinizi ve aracınızı tanıtmak olmalı. Lütfen bu bölümde gerekli tanıtımı yapınız. Hoşgeldiniz. Keyifli forumlar...
 
Geri
Üst