Opel Astra Dizel 2008 2 Bin devire gelmeden ufak bir silkeleme YARDIM

tolgagaoglu00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba,

Diğer konularda benzer sorunları okudum ama tam tatmin olmadım sanayide kurcalatmak istemiyorum aracı.

Öncelikte araçta çekiş düşüklüğü hafif var belirteyim.
Kalkışta sıkıntı yok ama 2 bin devire gelmeden hafif silkeleme yapıyor o devri geçince düzeliyor. İşin tuhaf yanı her ayrı viteste o devire gelince silkeleme yapması. Gazı bırakıyorum tekrar basıyorum o devirde silkeleme devam ediyor devri geçince normale dönüyor.

3 hafta oldu alalı detaylı expere soktum 5 tane arıza kodu verdi usta arkadaş ağır bakım yapıldığı için verebilir bu kodlar dedi önemsemedi.Ama rapora özellikle belirtti EGR temizliği ve bakımı yapılması gerekiyor hafif duman atma var diye.

Araştırmalarımdan çıkan sonuca göre 1. EGR temizliği 2. MAf sensörü temizliği bunlar silkeleme yapıyor diye bahsetmişler.

ARIZA KODLARI
DİZEL Z17DTJ-DECE1C-MT/AT
P0704 - Kavrama Anahtarı giriş devresi
- Arıza
- Aralıklı
P1120 - Pedal konum sensörleri 1 ve 2
- Uygun olmayan sinyal
- Aralıklı
P1614 - Yanlış Anahtar
- Aralıklı
P1191 - Müşterek yakıt boru basıncı
- Çok düşük baınç
- Aralıklı
P0217 - Yüksek soğutma suyu sıcaklığı nedeniyle yakıt azaltma
- Aralıklı
 
Aynı sorunu bende yaşıyorum benim konuma cevap yazmışsınız bende sizinkini gördüm şimdi bu arıza kodları nerede yazıyor yani benim aracın hiç bi ekranında bi kod vs görünmüyor
 
Aynı sorunu bende yaşıyorum benim konuma cevap yazmışsınız bende sizinkini gördüm şimdi bu arıza kodları nerede yazıyor yani benim aracın hiç bi ekranında bi kod vs görünmüyor

aracın kontak lambalarını yakmadan önce fren ve gaza sonuna kadar basın ve kontagı lambalar yanacak kademeye kadar çevirin.

Fren ve gaza basmaya devam edin. km saatinin orada ecn ile başlayan kodlar çıkacaktır.

Tavsiyem bu işlemleri yaparken telefon ile video çekin daha sonra kodları temize çekersiniz.
 
ben bu sorunu egr fişini çekerek çözdüm. tabi geçici çözüm. sizde deneyin. diğer arızalara gelince silip denediniz mi belki geçici arızadır.
 
aracın kontak lambalarını yakmadan önce fren ve gaza sonuna kadar basın ve kontagı lambalar yanacak kademeye kadar çevirin.

Fren ve gaza basmaya devam edin. km saatinin orada ecn ile başlayan kodlar çıkacaktır.

Tavsiyem bu işlemleri yaparken telefon ile video çekin daha sonra kodları temize çekersiniz.

Teşekkür ederim birazdan deneyecem benim arıza lambam araba soğuyunca sönüyor akşamdan beri çalıştırmadığım için büyük ihtimalle lamba sönmüştür ama yinede deneyeceğim
 
BULDUM ve COZECEGİM

Arkadaslar arabayi kimseye oynatmadan sorunu cozdum sanirim,

Sorun MAF sensorunde ( Hava Debimetresi ) cikti.Soketi sokup deneyeyim dedim araba zimba gibi oldu. Rolantideki dalgalanma, silkelenme ve tekleme hepsi ortadan tamamen kalkti. Cekis inanilmaz yukseldi tabi bunda biraz yakiti fazla yakmasindada kaynakli oldugunu dusunuyorum. Oncelikle maf sensorunu temizle oyle kullan gecmezse 300 lira masrafla yenisini alirsin dediler. Sensor temizleyici alip temizleyecegim sokmesi ve temizlemesi basit o yuzden kendim yapicam duzelmezse sifirini alip takicam.Arabadan soguttu resmen bu durum bende. Temizlerken balta spreyi kullanmayin asindirici kimyasal oldugu icin icindeki tele zarar verir dediler netten sensor temizleyici siparis vericem

Soketi takmadan kullan diyenler var ama orjinali bozmak istemiyorum yakit yukseliyor parasi bu sekilde cikcak zaten bir ariza lambasi yakihor hos bir durum degil.
Temizledikten sonra deneyimimi paylasirim burdan.

Tekrar soyluyorum benim sorunumu yasayan arkadaslar cok lutfen kimseye oynatmadan Maf sensorunu deneyip ona gore karar verin. Yok turbo gitti yok enjektor gitti bir diger sensor Map sensoru gitti diyenler var. En basta kolaydan baslayip ona gore sorunu cozun bos yere paraniz heba olmasin
 

Ekli dosyalar

  • images.webp
    images.webp
    3.9 KB · Görüntüleme: 7
Geri
Üst