opel astra eksantirik mil paslanma

sonerkoca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2018
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Selamlar
40 bin kilometrede opel astra 2010 essentia model araç buldum, ekpere soktuk aracı, aracın motor yağ kapağında mayonez gibi bir madde tespit etti eksper firması. Bize aracın motorunu servise götrüp baktırmamızı tavsiye etiler. İki özel opel servisine götürdük.

Birinci servis motor yağ kapağını açtı, mayonez gibi maddeye baktı, kapağın içerisinde gözüken eksantirik mil kararmış dedi normalde ayna gibi lazım olması lazım dedi. Muhakak motorun kople açılması gerekiyor diye söyledi, su yağ eksiltip eksiltmediğini sordu aracın sahibi eksiltmediğini söyledi.

ikinci opel özel servisi ise aynı şekilde kontrollerini yaptı. yağ çubuğuna baktı. yağ çubuğundaki yağ normaldi. su yağ eksiltip eksiltmediğini sordu, eksiltme olmadığı söylendi sahibi tarafından, daha sonra usta bu sorunun kötü yağdan olabileceğini temizlenip yağ değişimi yapılacağını vs söyledi.

bu arada yağ haziran 2017 değiştirilmiş
ekpertiz ocak 2018 de yapıldı

sorum şu olacak, acaba hangi servise güvenmeliyim?
1-eksantirik milin kararması normalmi ?
2-yağ kötü olsa dahi bu milde kararma yaparmı?
3- bu aracı alabilirmiyim? alsam ne gibi sıkıntılar çıkartır

teşekürler
 
Son düzenleme:
egzantrik milinin kam kısmı ayna gibi olur bu doğru

ama ayna gibi olan yeri sadece bu süpap iticilerine basan kam kısmıdır geri kalan yerleri kara olur

paslanma olmaz, olmuşsa o araba alınmaz. Ama paslanma mı kararma mı birbirinden ayırmak lazım çünkü kam milinin paslanacağı pek aklıma yatmıyor

kötü yağ veya uzun süre değişmeyen yağ motor parçaları üzerinde kararma yapar ama onlar birkaç defa değişim ve temiz yağ kulanımı sonrasında çıkar

önemli olan motorun yağ eksiltmemesi ve kompresyonların düşük çıkmaması

her ustanın lafına da güvenme

ikinci gittiğin servis daha doğru ifade etmiş gibi geldi
bana kalırsa abartacak bir durum yok gibi yağ ve su eksiltmiyorsa rölanti normalse kompresyonlar normalse olay o kadardır gerisine bakılmaz
 
öncelikle cevap için teşekürler.
ekpertiz firması bir sıvı ile contayı kontrol etti, contada sıkıntı yok dedi, ayrıca motorda temiz dedi.

pas ile kararmayı nasıl ayırt edebiliriz. Mayonez gibi olan madde nasıl oluşmuş olabilir. ikinci servisin dediğini yapıp yani üst kapak açılıp mayonez olan madde temizlendikten sonra yağ değişimi yapılınca sorun çözülürmü?


egzantrik milinin kam kısmı ayna gibi olur bu doğru

ama ayna gibi olan yeri sadece bu süpap iticilerine basan kam kısmıdır geri kalan yerleri kara olur

paslanma olmaz, olmuşsa o araba alınmaz. Ama paslanma mı kararma mı birbirinden ayırmak lazım çünkü kam milinin paslanacağı pek aklıma yatmıyor

kötü yağ veya uzun süre değişmeyen yağ motor parçaları üzerinde kararma yapar ama onlar birkaç defa değişim ve temiz yağ kulanımı sonrasında çıkar

önemli olan motorun yağ eksiltmemesi ve kompresyonların düşük çıkmaması

her ustanın lafına da güvenme

ikinci gittiğin servis daha doğru ifade etmiş gibi geldi
bana kalırsa abartacak bir durum yok gibi yağ ve su eksiltmiyorsa rölanti normalse kompresyonlar normalse olay o kadardır gerisine bakılmaz
 
Soğuk havalarda kapakta beyaz tortu oluşur bu normal.
Önemli olan yağa su suya yağ karışmaması. Astra h larda yağ soğutucu sorunluydu onuda conta yanığından ayırt etmek gerek.
Bence arabada sadece kalitesiz yağ sonucu kararma olmuş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Soğuk havalarda kapakta beyaz tortu oluşur bu normal.
Önemli olan yağa su suya yağ karışmaması. Astra h larda yağ soğutucu sorunluydu onuda conta yanığından ayırt etmek gerek.
Bence arabada sadece kalitesiz yağ sonucu kararma olmuş


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

iyi tespit yaptın

yağ soğutucusu delinmiştir su yağa karışmıştır yağ soğutucusunu değiştirmişlerdir ama yağı böyle bir durumda birkaç gün arayla iki defa değiştirmek lazım belki değiştirmediler kullandılar böyle oldu

sonuçta bana kalırsa rölantisi iyi olan, yağ yakma belirtisi olmayan, kompresyonları iyi olan ve gaza basınca sallantı yapmayan bir motor sağlamdır.

egzantrik milinde de belki pas yok ustanın biri ortaya bir laf attı öyle gidiyor
 
Motorun komple açılıp bakkılması gerekiyor ve eksantrik milde karalanma başlamış diyen usta bu aracın yağ değişimini yapan servisin usatsı.

Yağ çubugunu çektiğinde yağdan başka bir madde gözükmüyor. aynı şekilde sudada herhangi bir yağlanma yok. Araç sahibinin söylediğine göre su ve yağ eksiltmede yokmuş.

Paslanma olayına gelince farklı bir opel astranın eksantirik miline baktık gerçekten ayna gibiydi, fakat bu aracın eksantirik milinin kapakta görününe kısmı kararmış ve üzerinde kahve rengi noktalar mevcuttu.




iyi tespit yaptın

yağ soğutucusu delinmiştir su yağa karışmıştır yağ soğutucusunu değiştirmişlerdir ama yağı böyle bir durumda birkaç gün arayla iki defa değiştirmek lazım belki değiştirmediler kullandılar böyle oldu

sonuçta bana kalırsa rölantisi iyi olan, yağ yakma belirtisi olmayan, kompresyonları iyi olan ve gaza basınca sallantı yapmayan bir motor sağlamdır.

egzantrik milinde de belki pas yok ustanın biri ortaya bir laf attı öyle gidiyor
 
Motorun komple açılıp bakkılması gerekiyor ve eksantrik milde karalanma başlamış diyen usta bu aracın yağ değişimini yapan servisin usatsı.

Yağ çubugunu çektiğinde yağdan başka bir madde gözükmüyor. aynı şekilde sudada herhangi bir yağlanma yok. Araç sahibinin söylediğine göre su ve yağ eksiltmede yokmuş.

Paslanma olayına gelince farklı bir opel astranın eksantirik miline baktık gerçekten ayna gibiydi, fakat bu aracın eksantirik milinin kapakta görününe kısmı kararmış ve üzerinde kahve rengi noktalar mevcuttu.


Şimdi arkadaşım normalde milin kam kısmı ayna gibi olmak zorunda onun üzerinde pas noktası olamaz çünkü kam zaten sürekli yağın içinde iticilere basarak dönüyor.

Ha yok kam kısmında gerçekten paslanma varsa o motor o şekilde çalışamaz zaten üç güne ne itici tepeleri kalır ne kam kalır

O yüzden ben egzantriğin kam kısmında paslanma olduğunu düşünmüyorum
sanırım senin paslı dediğin kısımlar egzantriğin mil kısmı (iticilere basan tepecikleri değil) ve onlarda motor yağını uzun süre değiştirmezsen simsiyah olur ama pas olmaz yanık yağın mile yapışmasıdır o hepsi o kadar

Eğer temiz yağ koyup bir kaç defa kısa sürede değiştirirsen 1000 km de bir üç defa diyelim mesela

Ayna gibi olur o yağ lekeleri çıkar milden.

Eğer senin dediğin gerçek anlamda kamın tepesinin paslanması ise uzak dur o arabadan ama ben yinede pek ihtimal vermiyorum paslı olan yerin kamlar olduğuna çünkü kam kafası normalde conta yakmış motorda bile motor yapılıp 100 km yol yaptıktan sonra orada pas falan kalmaz.
 
Geri
Üst