Opel astra h 1.4 z14xep, p0001 ve p0101 arıza kodları

-faa-

Kayıtlı Kullanıcı
77-Yalova
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Opel astra h 2010 1.4 benzin lpgli aracımda bugün 2. Viteste ani bir hızlanma yaptıktan sonra motor arıza ışığı yandı. Hemen sağa çektim ve arıza kodlarına baktım. Ekranda ECN00001 ve ECN00101 hata kodlarını gördüm. Akü kutup başlarını söküp simdilik arızaları sildim. Şu an aracı kullanmıyorum. Sizce iki arızayı birden vermesinin sebebi nedir. Biri diğerini tetikliyor mu? Maf sensörü kaynaklı p0001 arıza kodunu verdiğini düşünüyorum. Bir de araç rolantideyken hafif dalgalanmalar oluyor. Ve ilk kalkışlarda araç titriyor bir miktar. Belki kullanımdan belki de motorun zayıflığından bilemedim.

Yardımlarınızı bekliyorum.
Teşekkürler.
 
Kilometre kaçta ? Ayrıca bujileriniz ne zaman değişmişti... Benzinde de aynı sorun oluyor mu ?
 
Arıza ışığını lpgdeyken yaktı. Benzinde de rolanti dalgalanması oluyor. Km 123000, bujiler 10000 km önce değişti.
 
maf sensörüne bakın ve emme tartında hava filtresi ve maçtan boğaza kadar hava girişi varmı farklı yerden göz atın ve sensoru 1 defa temizleyin yağsız kontak spreyi ile bugün aynı maf arızasından ford focus 2014 du sanırsam araca bakım yapılmış ve akü bası sökülmemiş bazı sökülmesi gereken yerler varmış sokulmuş mafya bir kaç sensor dahil araç korumaya geçiyor cihaza bağlayıp ariza sildik sensöre göz attın akü şarjını tamamladık tek marşta aldı bu şekilde basit işlemler olabilir
 
Sprey ile sensör temizliği sensörü bozuyor diyorlar. Spreyin zararı olmaz mı?
 
balata spreyi bozabiliyor yağsız kontak spreyi yada kart temizleyici spreyler var elektronikcilerde knka olur sadece
 
Tamam o zaman. Deneyip sonucu ileteyim. Teşekkürler.
 
Bugün yaklaşık 100km lik yolculuk esnasında araba boş vitesteyken stop etti. Kenarı çekip motor kaputunu açtım ve motor havalandırma hortumu diye tabir edilen hortumun patladığını gördüm. Hortum temin etme imkanım olmadığı için ustamı arayıp ne yapayım diye sordum. Arabayı zorlamadan ustaya götürdüm. Hortumu değiştirdik. Maf sensörünü de temizledik. Ama rölantideki dalgalanma hala devam ediyor. Özellikle dururken direksiyonu çevirdiğimde yapıyor.
Hortum patlayınca arıza kodu vermedi. Usta; akü 60lık, 72lik olsa dalgalanma olmaz dedi. Ama mantığım almadı. Sizce dalgalanmanin sebebi akü müdür?
 
xep motorlarda bunu yapıyor manifoldu komple temizleyince geçiyor bilgisayardan rölanti devrini biraz yükseltince daha az oluyor milim milim oynaması normal
 
Geri
Üst