Opel Corsa 1.3 CDTi
Çok sık görmediğimiz, örneğin sadece yazın gördüğünüz yakınlarınız vardır. 9-10 ay görmez sonra tatile gittiğinizde ya da onlar tatile sizin yanınıza geldiğinizde görürsünüz. Şaşırıp kalırsınız, size "abi" diyen ufaklığın boyu uzamış, tavırları daha ciddi olmaya başlamış ve her konuda fikirleri oluşmaya başlamıştır. İşte yeni Corsa'yı ilk gördüğümde böyle hissetim: büyümüş, ciddileşmiş ve olgunlaşmış.
Evet, yeni Corsa, bir önceki modelinden çok farklı, ama tipik Opel. Tasarımı ve kullanılan malzeme kalitesi ağabeyi Astra ile benzerlik gösteriyor. Otomobilin işçiliği "Alman" hissiyatını verebiliyor. Otomobilin göğsü şaşılacak derecede büyük. Otomobilin içinde çift renk kullanılması ve havalandırma deliklerinin parlak boya ile boyanması çok modern bir hava katmış. Ancak yinede pek gösterişli bir havası yok.
Eski Corsa'ya göre sürüş pozisyonu ve koltuk ayarları da gelişmiş. 190 santim boyundaki biri koltuğu en arkaya aldığında direksiyona uzanmak zorunda kalmaz. Ön tarafı ferah olan Corsa'nın arka koltukları şaşılacak derece genişlemiş. Bagajı iki bölmeden oluşuyor, böylece bagajda bulundurmak istediğiniz ama daha az kullandığınız şeyleri alt tarafa koyabiliyorsunuz.
Genel olarak ferah ve görüşü yeterli Corsa'da sadece geri manevralarda sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Düz vites olan aracımızdaki vites geçişleri çok başarılı. Her vites olması gereken yerde ve debriyajın şoförü yorması mümkün değil. Kontrolleri çok yumuşak bir otomobil; frenleri de yeterli performansı sunuyor, örneğin yarısı kuru yarısı çamurlu bir virajda yaptığımız sert frende otomobil kararlı bir şekilde durdu. Frenleri önde disk arkada tambur olan Corsa'da durmak için frene serçe parmağınız ile basmanız bile yeter, tabi bu hissiyatın az olduğunu düşündürebilir size, ama sonuçta Corsa, ekonomik bir "heryere" arabası.
CDTi motor, sınıfındaki dizeller ile kıyaslandığında biraz daha az "gırgır" sesini çıkartıyor. Otomobilin iç yalıtımı yeterli ve rahatsız edecek bir gürültü yok. Motor otoyolda şerit değiştirirken hızlanmanız gerektiğinde yeterli performansı sunabiliyor ancak düşük devirlerde zayıf kalıyor. Tabi motorun avantajı çekiş gücünde değil, ekonomik olmasında yatıyor.
Yeni Corsa'nın, bozuk zeminlerdeki sürüşü çok sallamasa da biraz sert. Ama eski modeline göre süspansiyonu konforlu ve virajlarda eskisine göre daha çok güven veriyor. Direksiyon oranı 12.9:1 olan Corsa'da, nerdeyse bir Mini gibi, ufak direksiyon hareketlerinde hemen tepki alıyorsunuz. Test aracımızda ESP yoktu.
Her 15000 kilometre ya da her sene servis alması gereken Corsa, Şehir içinde 5-6 litrelik düşük yakıt sarfiyatı ile çevreci bir tutum sergiliyor.
Yeni Corsa, Opel ve Fiat'ın birlikte geliştirdiği ve Grande Punto'da da kullanılan "Gamma Platformu" üstüne kurulmuş. Ancak dış görünüşü ve imajı itibarı ile tarzı Fiat Grande Punto'dan farklı.
Genel olarak, Yeni Opel Corsa CDTi her yere sürebileceğiniz, ekonomik ve konforlu kompakt bir otomobil.
Sağladıkları test otomobili ve gösterdikleri ilgiden dolayı Sayın Barış Polat ve Ali Özcan Bey'e teşekkürler.
Can Şaher
Teknik ÖzelliklerMotor Hacmi ve silindir:1248 cm^3 V8Sıkıştırma Oranı:18Beygir gücü/devir (ps)75 / 4000Tork / devir (nm)170 / 1750-2500ÇekişÖndenŞanzıman5 Düz VitesAğırlık (kg)1160Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm)3999/1737/1488Dingil Mesafesi (mm)2511depo Lt45Son Hız Km/h1630-100 Km/h Hızlanma (sn)14.5Jant-Lastik 185 / 65 R15
Son düzenleme: