Opel Corsa 2013 Yarı Otomatik Yokuş Yukarı Geri Vites Sorunu.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan JustEdge
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

JustEdge

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
4 May 2023
Mesajlar
3
Tepkime puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 2 gün önce Opel Corsa 2012 Manuel 1.3 dizel Enjoy 159.000 aracımı satıp - 2013 1.2 motor Yarı otomatik essentia 165 binde araç satın aldım sırf otomatiğe geçmek için ve temiz araç olduğu için fakat 2 gündür yaşadığım bir sıkıntı için yardım istiyorum.

Aracım ile evin önünde hafif bir yokuşta R ye alıp geri geri yokuş yukarı dönmeye yada çıkmaya çalışıyorum fakat araç gitmiyor kendini zorluyor ileri geri ileri geri sürekli atıyor dur kalk dur kalk yapar gibi ileri geri atıyor sadece yokuş yukarı geri giderken yaşıyorum ve öne arkaya sallıyor. Sorunun kaynağı sizce nedir acil destek isterim.

Benden önceki sahipleri şanzıman beyni ve bobinlerini sıfırları ile değiştirmişler ama birşey farketmemiş.

Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Alfonso
araç hareketsiz iken easytronic viteste 2 cm lik bir tümsek veya taş dahi tekerin önüne koysanız araba hareket etmez. orda baskı balatayı yersiniz. easytronic vites böyledir. yokuş veya tümsek bir yükselti çıkacaksanız hareket etmiş ve birazda olsa hız almış olarak o engeli aşmanız lazım.

ben de ilk başka öyle olmuştum. otoparkın bir iki cm yüksekliğindeki seviyesine hareketsiz haldeyken araba çıkmamıştı. biraz öne aldım hafif bir hareketle çıktım. yokuşta durup kalkmak icap ederse el freni marifetiyle (yokuş desteği yoksa) kalkmayı deneyin. illa ki o hafif engel hareketsiz de olsa zar zor çıkar ama aracın baskı balatası orda ömründen bir kısmını tüketir.
 
araç hareketsiz iken easytronic viteste 2 cm lik bir tümsek veya taş dahi tekerin önüne koysanız araba hareket etmez. orda baskı balatayı yersiniz. easytronic vites böyledir. yokuş veya tümsek bir yükselti çıkacaksanız hareket etmiş ve birazda olsa hız almış olarak o engeli aşmanız lazım.

ben de ilk başka öyle olmuştum. otoparkın bir iki cm yüksekliğindeki seviyesine hareketsiz haldeyken araba çıkmamıştı. biraz öne aldım hafif bir hareketle çıktım. yokuşta durup kalkmak icap ederse el freni marifetiyle (yokuş desteği yoksa) kalkmayı deneyin. illa ki o hafif engel hareketsiz de olsa zar zor çıkar ama aracın baskı balatası orda ömründen bir kısmını tüketir.
Anladım cevap için teşekkür ederim deneyeceğim bende ilk defa yarı otomatik kullanıyorum şuan alışma sürecindeyim böyle durumlara :)
 
araç hareketsiz iken easytronic viteste 2 cm lik bir tümsek veya taş dahi tekerin önüne koysanız araba hareket etmez. orda baskı balatayı yersiniz. easytronic vites böyledir. yokuş veya tümsek bir yükselti çıkacaksanız hareket etmiş ve birazda olsa hız almış olarak o engeli aşmanız lazım.

ben de ilk başka öyle olmuştum. otoparkın bir iki cm yüksekliğindeki seviyesine hareketsiz haldeyken araba çıkmamıştı. biraz öne aldım hafif bir hareketle çıktım. yokuşta durup kalkmak icap ederse el freni marifetiyle (yokuş desteği yoksa) kalkmayı deneyin. illa ki o hafif engel hareketsiz de olsa zar zor çıkar ama aracın baskı balatası orda ömründen bir kısmını tüketir.
Merhaba ilgili konu için cevabını inceledim ama , ben de şua yaşadığım sorun uzun kullanımdan sonra trafik esnasında dur kalk yapmaktan ileriye yada geriye gelirken araçta bir vurma oluyor ayağımı frenden çektiğimde küt küt küt vurarak kalkış yapıyor bununla alakalı servisimle görüştüm ama debriyaj aktivatörü yada şanzıman kaynaklı olabileceğini düşünüyorum demişti böyle bir sorun hiç yaşadınız mı yada tanık oldunuz mu?
 
çok dur kalk trafikte balata ısınır. balatayı ayıran robot kol haliyle bundan etkilenir. bu vuruntu eğer sıkışık trafikte ve uzun süreli dur kalk esnasında oluyor ve araç akıcı trafiğe çıktıktan sonra kesiliyorsa normal zamanda yapmıyorsa sorunun sebebi bu olabilir. diyeceksiniz ki dur kalk trafiğe bu araba ile girmeyecek miyiz yani. elbette denk geldikçe yoğun trafiğe girilir. ben olsam mümkün olduğunca uzak kalmaya çalışırım. yakalandım diyelim, durmalarda mümkün oldukça N konumunda balatayı boşta bekletirim. vuruntu robot ve vites seçici mekanizmanın yağlarının özelliğini kaybetmesinden de kaynaklanabilir. şanzıman beyninin tutela cs yağı ile robot kolu hareket ettiren dot 4 hidroliği yenilerim. gerek olursa kalibrasyon yaptırırım. ama araç zorlanmadığı sürece bu tür sorunlar çok ortaya çıkmaz. eğer baskı balata bitiyorsa düz yolda dahi araç hızlanmaz. motor bağırır ama hız 80 den yukarı çok zor çıkar. arabanın gitmediğini anlarsınız zaten.
 
Geri
Üst