Opel Corsa D 1.3 Dizel Aracımda Radyatör Yada Klima Borusundaki Islaklık

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mert Bahadır

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2015
Mesajlar
127
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Değerli forum arkadaşlarım Aracım konusunda biraz titiz bir o kadar da arabanın çoğu herşeyini merak eden ve soran birisiyim zaten açtığım konulardan bellidir :D Sizlere bilgisi olan arkadaşlara yine birşey sormak istiyorum. Dün aracıma 60 bin bakımı yapılırken aracım lifte kaldırılmış vaziyette iken Radyatör bölümünde alt kısımda oradaki boruda bir ıslaklık gözüme çarptı. Resmini çektim ama pek net gözükmüyor resimde acaba böyle bir sorun yaşayan yada bu konuda yardımcı olabilecek bir arkadaşım varmı? Saygılarımla.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0374.webp
    DSC_0374.webp
    43.6 KB · Görüntüleme: 32
Terleme olabilir mi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terleme olabilir bencede

mobil gönderi hatalar için affola...
 
Bu terleme dediğiniz olay nedir peki? Zararı varmı yada benim yaptığım bir hata mı var???
 
Dışarı sıcak içinden geçen hava soğuk olunca terliyor, Antalya da klima açıkken ön cam bile terliyor

mobil gönderi hatalar için affola...
 
Zararı yoktur.. Çoğu arabada meydana gelen/gelebilecek bir durum..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zamanla eskimeye başlayan conta ve keçeler kaçak yapmaya başlar. Bu kaçak ilk zamanlar sıvı şeklinde olmaz, buhar şeklinde olur ve dışarı çıktıktan sonra o bölgede yoğunlaşarak bu tip lekeleri oluşturur. Zararı yoktur ancak ilerde bir kaçak oluşursa o bölgeden olacağının ipucu elinizde olur. Bir kere temizlersiniz, birkaç gün içinde aynı lekeler olursa tamir, birkaç ay içinde aynı lekeler olursa sıkıntı edilecek bir durum yok demektir.

Ayrıca radyatörün, fotoğrafa göre sol üstünde bir vida var. Antifiriz değiştirildikten sonra o vida açılarak havası alınıyor. Havası alınırken de biraz antifiriz sızmış olabilir ve leke yapmış olabilir. Antifiriz ne zaman değiştirildi ?
 
Zamanla eskimeye başlayan conta ve keçeler kaçak yapmaya başlar. Bu kaçak ilk zamanlar sıvı şeklinde olmaz, buhar şeklinde olur ve dışarı çıktıktan sonra o bölgede yoğunlaşarak bu tip lekeleri oluşturur. Zararı yoktur ancak ilerde bir kaçak oluşursa o bölgeden olacağının ipucu elinizde olur. Bir kere temizlersiniz, birkaç gün içinde aynı lekeler olursa tamir, birkaç ay içinde aynı lekeler olursa sıkıntı edilecek bir durum yok demektir.

Ayrıca radyatörün, fotoğrafa göre sol üstünde bir vida var. Antifiriz değiştirildikten sonra o vida açılarak havası alınıyor. Havası alınırken de biraz antifiriz sızmış olabilir ve leke yapmış olabilir. Antifiriz ne zaman değiştirildi ?

8-9 Ay'dan fazla oldu sanırım. Birde gündüz çektim o bölgeyi ekte mevcut.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0378-min.webp
    DSC_0378-min.webp
    60.7 KB · Görüntüleme: 16
8-9 Ay'dan fazla oldu sanırım. Birde gündüz çektim o bölgeyi ekte mevcut.

Kaliteli bir motor temizleyicisi ve plastik telli fırça ile (marka önerim Sonax) o bölgeyi bu kirlerden arındırdıktan sonra takip etmelisiniz. Terleme böyle olmaz. Yağ ve antifiriz seviyesini de bu sürede kontrol edin derim.
 
Kaliteli bir motor temizleyicisi ve plastik telli fırça ile (marka önerim Sonax) o bölgeyi bu kirlerden arındırdıktan sonra takip etmelisiniz. Terleme böyle olmaz. Yağ ve antifiriz seviyesini de bu sürede kontrol edin derim.

Teşekkürler sağolun
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst