Opel Corsa D Farlarda kısılma.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cdti210
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cdti210

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ara 2017
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Herkese hayırlı sabahlar. Hayırlı cumalar.

01.07.2013 'de 0 olarak almış olduğum Opel Corsa var. (1.2 Essentia) 60.000 km yi geçti. Bakımların hepsi yetkili serviste yapıldı.

Şöyle bir sorun var. Gece arabayı çalıştırdığımda farları açıyorum. Direksiyonu çevirdiğimde farlarda kısılma oluyor. Servise sordum, normal dedi. Neden olur böyle bir şey ? Akünün değişmesi mi lazım. Marşa basarken sorun falan yok.

Cevaplarınızı bekliyorum.:rolleyes:


 
Herkese hayırlı sabahlar. Hayırlı cumalar.

01.07.2013 'de 0 olarak almış olduğum Opel Corsa var. (1.2 Essentia) 60.000 km yi geçti. Bakımların hepsi yetkili serviste yapıldı.

Şöyle bir sorun var. Gece arabayı çalıştırdığımda farları açıyorum. Direksiyonu çevirdiğimde farlarda kısılma oluyor. Servise sordum, normal dedi. Neden olur böyle bir şey ? Akünün değişmesi mi lazım. Marşa basarken sorun falan yok.

Cevaplarınızı bekliyorum.:rolleyes:



Akü zayıflamış olabilir, voltajını ölçtürün diyeceğim ama o da yanıltıcı olabiliyor, voltaj bugün normal görünür yarın akü biter riskli.
 
Önce akülü yeniliyin zamanı gelmiş ayrıca direksyon elektronik en sol en sağ kırdığınız zaman tam güçle elektrik çeker oda normal çalışır fakat elektronik direksyonun ömrünü yer mümkün olduğunca direksyonu tam kırıp zorlamayin
 
Akü ile ilgili olduğunu sanmıyorum,bende opel astra ve opel insignia var opel astra nın daha yeni aküsü değişmişti hatta 55 amper yerine 74 amper akü aldım insigniada 2 yaşındaydı direksiyonu sağa sola çevirirken yada camları kapatırken haififten farlarda kısılma yapar fakat bunlar genelde rolantideyken olur arabaya hafif gaz verdiginizde ise %90 kaybolur bunu nedeni rolantide iken şarj dinamosu altenatörünün yeterli amperi üretememesinden kaynaklanır hafif gaza basınca ise şarj dinamosu devri yükseldiği için gerekli amper ve voltaj karşılanmış olur,Bu arada Akü ise şarj olurken diğer elektronik aksama giden Voltajda dengeleme sağlar aslında hareket halinde iken sadece %20 lik bir kapasitesini kullanır eğer tam emin olmak istiyorsanız varsa tanıdık etrafınızda akünüze takviye yapın kablo ile çalştırsın motoru bu sefer de öyle deneyin gene aynısı olacakmı..Şahsi fikrim herşey norma aslında..Eger çok rahatsız ediyorsa iyi bir elektrikçiye uzunlar hariç kısa farlar için voltaj dengeleyici regilatör taktırın,onlar hesaplamalarını yaparlar..watt,amper,ohm...Zenon ve LED farlarda böyle bir sorun olmaz bunun için kendi elektronik devreleri mevcut.
 
Peki, cevabınız gayet açıklayıcı olmuş. Teşekkür ederim. Yine de akünün voltajını kontrol ettirmekte fayda var diyorsunuz. Yetkili servis de sorun yok dedi zaten.
 
Geri
Üst