Opel Insignia 1.6T Piston ve Segman Arızası

opelmaduru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2014 model Opel Insignia 1.6T Cosmo aracımız yaklaşık 1 hafta önce yolda giderken sarsılmaya başladı. Neskar yetkili servisine götürdüğümüzde aracın Pistonlarından birinin fotoğrafta görüldüğü gibi olduğu ve kullanım hatası olduğu belirtildi.
Araç henüz 52.000 km de olup bu km de bir aracın (max hız 180 km yapılmıştır) bu şekilde bir erimeye! sebep olması imkansız.
Daha önce 180 beygir araçlarında yaşanan bu hatadan dolayı 170 beygire düşürülen araçlarda belli ki kronik sorun devam ediyor.
Sorun şu ki bu kronik sorun sebebiyle parça değişimi + işçilik olarak 11.000 TL fatura çıkarmışlardır.
Son 3 arabamızda Opel i tercih eden tüketici olarak bir daha asla Opel kullanmayı düşünmüyoruz.
Daha önce bu konuyu yaşayanlar var mıdır? Varsa nasıl bir yol izlediler. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • Parça Resim 1.webp
    Parça Resim 1.webp
    99.7 KB · Görüntüleme: 242
2014 model Opel Insignia 1.6T Cosmo aracımız yaklaşık 1 hafta önce yolda giderken sarsılmaya başladı. Neskar yetkili servisine götürdüğümüzde aracın Pistonlarından birinin fotoğrafta görüldüğü gibi olduğu ve kullanım hatası olduğu belirtildi.
Araç henüz 52.000 km de olup bu km de bir aracın (max hız 180 km yapılmıştır) bu şekilde bir erimeye! sebep olması imkansız.
Daha önce 180 beygir araçlarında yaşanan bu hatadan dolayı 170 beygire düşürülen araçlarda belli ki kronik sorun devam ediyor.
Sorun şu ki bu kronik sorun sebebiyle parça değişimi + işçilik olarak 11.000 TL fatura çıkarmışlardır.
Son 3 arabamızda Opel i tercih eden tüketici olarak bir daha asla Opel kullanmayı düşünmüyoruz.
Daha önce bu konuyu yaşayanlar var mıdır? Varsa nasıl bir yol izlediler. Yardımcı olursanız sevinirim.
Benzer bir sorunu kısa zaman önce amcam, 2014 1.6 otomatik HB Astra J aracında 1 ve 3 nolu pistonlarda çatlama olması şeklinde yaşadı. İstanbulda Opel Odak yetkili servisi "aracın sürekli kick down ile kullanılması sonucu oluşan bir hata" diyerek kullanıcı hatası olduğunu belirtmiş ve 6bin tl'lik masraf çıkartmıştır. Amcam kendiside motor ustası olduğu için servis sorumlusu ile görüşüp ikna olmadığını belirtip fiyatı yarı yarıya indirtmiş ve serviste onarımı yaptırmıştır.

Benim fikrim sizde, servis sorumlusu veya Opel Türkiye Müşteri İlişkileri Müdürü vb birilerini bulup sorununuzu tüketici hakları mahkemesine taşıyacağınızı, teknik inceleme isteyeceğinizi vs hakkınızı yasal yollardan arayacağınızı belirtip en azından ücretsiz olmasa bile yarı yarıya fiyat indirimi şeklinde mağduriyetinizi gidermeye çalışmalısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: husooz
Biraz daha koy sandık motor al. Motor yağsız kalırsa kullanıcı hatasıdır diye biliyorum.
 
2014 model Opel Insignia 1.6T Cosmo aracımız yaklaşık 1 hafta önce yolda giderken sarsılmaya başladı. Neskar yetkili servisine götürdüğümüzde aracın Pistonlarından birinin fotoğrafta görüldüğü gibi olduğu ve kullanım hatası olduğu belirtildi.
Araç henüz 52.000 km de olup bu km de bir aracın (max hız 180 km yapılmıştır) bu şekilde bir erimeye! sebep olması imkansız.
Daha önce 180 beygir araçlarında yaşanan bu hatadan dolayı 170 beygire düşürülen araçlarda belli ki kronik sorun devam ediyor.
Sorun şu ki bu kronik sorun sebebiyle parça değişimi + işçilik olarak 11.000 TL fatura çıkarmışlardır.
Son 3 arabamızda Opel i tercih eden tüketici olarak bir daha asla Opel kullanmayı düşünmüyoruz.
Daha önce bu konuyu yaşayanlar var mıdır? Varsa nasıl bir yol izlediler. Yardımcı olursanız sevinirim.
Bu araç lpg limiydi hocam çok şaşırdım çok geçmiş olsun.
 
Bu araç lpg limiydi hocam çok şaşırdım çok geçmiş olsun.
Bize de ilk bu arıza için götürdüğümüzde LPG li mi diye sormuşlardı sanırım LPG de böyle bir sorun yaşanıyor ama araç benzinli bizim.
 
Açıkcası şoktayım, böyle birşey olması için aracın mutlaka ama mutlaka yağsız veya susuz kalması lazım ki bu kadar yüksek sıcaklıklara maruz kalsın motor. Diğer bir konuysa acaba blok içersinde su kanallarında tıkanmamı oluştu acaba. Opelin burda ürününe sahip çıkması gerekiyor.
 
Açıkcası şoktayım, böyle birşey olması için aracın mutlaka ama mutlaka yağsız veya susuz kalması lazım ki bu kadar yüksek sıcaklıklara maruz kalsın motor. Diğer bir konuysa acaba blok içersinde su kanallarında tıkanmamı oluştu acaba. Opelin burda ürününe sahip çıkması gerekiyor.
Sorun da tam burada başlıyor. Opel ürününe sahip çıkmıyor.
Aracın herhalde bu hatayı kullanıcı kaynaklı yapması için ışık hızına erişmemiz gerekiyor ama Allah dan henüz ışık hızına erişilmediği için Opel bizi bu konuda suçlayamıyor.
Yetkili bayiden bu hatanın kaynağı ile ilgili rapor istediğimizde de bu raporu veremeyeceğini belirtiyor.
Kısaca ürününün arkasında kesinlikle durmuyor.
Zaten biraz araştırma yaptığımda daha önce 180 beygirde aynı problemler yaşanmış ve araçta beygir ayarlaması yapılmış. Bu düzeltme de belli ki sorunu çözmeye yetmemiş.
 
Sorun da tam burada başlıyor. Opel ürününe sahip çıkmıyor.
Aracın herhalde bu hatayı kullanıcı kaynaklı yapması için ışık hızına erişmemiz gerekiyor ama Allah dan henüz ışık hızına erişilmediği için Opel bizi bu konuda suçlayamıyor.
Yetkili bayiden bu hatanın kaynağı ile ilgili rapor istediğimizde de bu raporu veremeyeceğini belirtiyor.
Kısaca ürününün arkasında kesinlikle durmuyor.
Zaten biraz araştırma yaptığımda daha önce 180 beygirde aynı problemler yaşanmış ve araçta beygir ayarlaması yapılmış. Bu düzeltme de belli ki sorunu çözmeye yetmemiş.
Tüketici mağduriyeti söz konusu. Yasal yollardan hakkınızı aramak için çalışma başlatın ve takipte olun. 2012 senesinde bir büyüğümüz AVEK'ten sıfır VW Amarok pick-up aldı, 6 ay sonra sol kapısının boyalı olduğu anlaşıldı. AVEK'e dava açtı. 2 sene sonra mahkeme, yerine eşdeğer sıfır ürün verilmesine hükmetti ve gidip aracını sıfırı ile değiştirdi. Avukat ve mahkeme masrafları karşı tarafa yansıtıldı. Yani demem o ki, hakkınızı arayın...
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Murat ve husooz
Tüketici mağduriyeti söz konusu. Yasal yollardan hakkınızı aramak için çalışma başlatın ve takipte olun. 2012 senesinde bir büyüğümüz AVEK'ten sıfır VW Amarok pick-up aldı, 6 ay sonra sol kapısının boyalı olduğu anlaşıldı. AVEK'e dava açtı. 2 sene sonra mahkeme yerine eşdeğer sıfır ürün verilmesine hükmetti ve gidip aracını sıfırı ile değiştirdi. Avukat ve mahkeme masrafları karşı tarafa yansıtıldı. Yani demem o ki, hakkınızı arayın...
Az önce tekrar müşteri hizmetleri ile görüştüm. Yine her zamanki gibi klasik cümleler ile geçiştirildim.
Bu sorunun kullanıcı kaynaklı olduğuna dair rapor paylaşmalarını söylediğimde paylaşamayacaklarını belirttiler.
Dosya numaram dışında hiç bir şekilde bilgi paylaşımında bulunmuyorlar.
Mahkeme dışında başka alternatif kalmadı.
Daha önce bu tip bir dava olması da emsal niteliği taşımaktadır.
 
Az önce tekrar müşteri hizmetleri ile görüştüm. Yine her zamanki gibi klasik cümleler ile geçiştirildim.
Bu sorunun kullanıcı kaynaklı olduğuna dair rapor paylaşmalarını söylediğimde paylaşamayacaklarını belirttiler.
Dosya numaram dışında hiç bir şekilde bilgi paylaşımında bulunmuyorlar.
Mahkeme dışında başka alternatif kalmadı.
Daha önce bu tip bir dava olması da emsal niteliği taşımaktadır.
Hakkınızı aramazsanız, sadece forumlarda veya eşe dosta akrabaya Opelin aslında nasıl kötü bir marka olduğunu anlatmakla kalırsanız, ödediğiniz para şirketin yanına, ettiğiniz zarar ve çektiğiniz sıkıntı da sizin yanınıza kar kalır.

Ben 300tl'lik spor ayakkabının iadesi için tam 1 sene uğraştım tüketici mahkemesiyle. ilk başvurularımda firma 2 kez reddetti ve kullanıcı hatası dedi. Bende ilçe kaymakamlığından tüketici heyetine başvurdum. Ürün bilirkişi tarafından incelendi ve kullanıcı hatası olmadığına hükmedildi. Bilirkişi ve dosya ücretlerinin kaymakamlığa, ürünün fatura ücretinin ise tarafıma ödenmesi talimatı verildi. 1 sene sürdü, o sırada ayakkabıyı kullandım, sonra paramı geri aldım iyifikir

Geç kalmayın, harekete geçin...
 
  • Beğen
Tepkiler: addim27
Geri
Üst