Daha öncede benzer konularda konuştuğumuz malum konudur hocam, bu durumu aşağıda size ve gelecekte bu mesajı okuyacak arkadaşlarımıza tekrar anlatayım.
Araçlarımız dizel olduğundan dolayı doğayı koruyabilmek için bazı standartları taşımaları gerekiyor. DPF denilen bir filtre sayesinde bu işlem yapılıyor. Çalışma mantığı bildiğiniz süzgeç gibi, burada dizelden kalan kalın tortular takılıyor ve sıcaklık sayesinde yanarak küçülüyorlar. Kimyasal olarak değişiyorlar. Araçlarımız bu temizlik işlemini aşağıda ki şekilde yönetiyor.
1) Araç kendisi kullanıcıya hissettirmeden uyarı vermeden temizliği gerçekleştiriyor. Bu esnada star stop S&S özelliği çalışmıyor, devir göstergesi rölanti de 750 civarından 900 civarına geliyor ve rölantide yakıt tüketimi 0,4-0,5 ten 2,0-2,1 seviyelerine kadar çıkıyor. Araç fan açıyor, ayna ısıtma devreye giriyor. Fan açmasının sebebi motor üzerinde ki sıcaklığı partikül filtresi üzerine aktarabilmek hemde motora yük bindirmek için şarj alternatörünü tam yüke alıyor. Yaklaşık 5 dakikada kendini otomatik temizliyor ve sonrasında herşey normale dönüyor.
2-Herhangi bir şekilde birinci maddede yazan durumu fark etmez ve bir kaç defa bu gizli temizliği yapmadan aracı stop edersek bu sefer "DPF dolu sürmeye devam ediniz" gibi açık bir uyarı ortaya çıkıyor ve sarı DPF uyarı ışığı yanıyor. Bu durumda aracı 2500-3000 devir aralığında bir müddet sürmek gerekiyor. Arada bir yiğidin hakkını vermek lazım
3-Üçüncüsü de son uyarı yani köprüden önceki son çıkış,

Eğer ikinci uyarıyı da yapmaz yada görmezden gelirsek yine uyarı ile birlikte sarı DPF uyarı ışığı yanıp söner ve sistem tarafından motor gücü azaltılır ve kesinlikle yüksek devirde uyarı ışıkları sönene kadar kullanmak gerekir.
Kısacası bu süreçlere dikkat etmek lazım. Korkacak birşey yok aracımız bu süreci kendisi yönetiyor. Siz sadece yazdıklarıma dikkat edin yeterli.