Opel meriva 2004 model eps arızası açıklaması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aylin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aylin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,
2004 model opel meriva aracım var bundan bir ay önce EPS ışığım yandı ve direksiyon sertleşti. Kontağı kapatıp 5-10 dk bekledikten sonra ışık söndü. Uzun bir süre tekrarlamadı. Ancak 2 gün önce ışıklarda durdum ve direksyonu elimden bırakınca direksiyon kendi kendine sola döndü tekerlerle birlikte ve eps ışığı yandı. Servisleri aradım sordum Eps takımının değişmesi gerektiğini belirttiler.Fiyatıda yaklaşık 2.800 TL olarak söylediler. Oturdum kara kara düşünüyorum. Çok sevdiğim bir arkadaşım gördüki çaresizim beni sanayide bir yere götürdü ve orda bir arkadaş aracı makineye bağladı. 10 dk. da sorun çözüldü. Tam gidiyordumki akü lambası yanmaya başladı. Aracın kaputunu açıp akü kutup başlarını çıkarttı ve 5-10 dk bekledi. yeniden taktı teyp 'in şifresini girdi ve o sorunda ortadan kalktı. Şu anda sorunsuz bir araç kullanıyorum. Tavsiyem araç parçaları konusunda acele etmeyin lütfen....... Eğer ben etseydim 2.800 TL şu an için boşa gidecekti.
 
Herzaman öyle olmuyor işte :)
Arada bir bilgisayara bağlanası gelir opel arabasının,öyle laps diye hadi değştirecez diyende zaten tehlikeli bi adamdır :)
Olur öyle arada bir,kimse 2800 lira veripte değiştirmez yoksa:)
 
Merhabalar
1 yıldır forumu takip ediyorum benim de 2005 model meriva aracimda eps sorunu oluyor sorunu Nerede hallettiginizi yazarsaniz sevinirim şimdiden Teşekkürler
 
eps kolon motor ve beyinden oluşan komplike bir sistem iyice kontrol edilmesi lazım
 
Öncelikle Merhaba... Aracım 2004 Model Meriva Easytronic şanzıman..... Bundan yaklaşık bir ay önce 10 gün içinde 3 kere akü boşalması yaşadım ve takviye ile bu işin olmayacağını görünce akücüye gidip yeni akü takdırdım. İşte ne olduysa yeni akü taktıktan sonra oldu.Özellikle araç evin önünde yatınca 12-13 saat kadar sabahları 15-20 km yol gidesiye kadar 10-15 sn bir Eps yakıp direksiyonu sertleştiriyor. Elektrikrikçiyr götürdüm Şarj dinamosunda Bir parçanın değişmesi gerektiğini (Konjektör) tam şarj etmediğini söyledi. Neyse onu değiştim fakat Eps sorunu devam etti. Direksiyoncuya götürdüm hata kodunda açı sensörü vb. Direksiyonluk bir hata bulunmadığı tamamen elektriksel bir hata olduğunu söyledim. Önceleri yalnızca sabahları yanan Eps ve sertleşme artık her dakika yapmaya başladı. Bu süreçte 3 opelci, 3 eşektirikçi, 2 direksiyoncu gezdim ama kimse sorunu bulamadı. Şarj değerleri falan herşey mükemmel diyorlar... En son bir elektrikçiye bıraktım. İnşallah bir hal çaresini bulur ümidiyle... Var mı bu konuda farklı bir yorumı olan?
 
Selam öncelikle inşallah arızan düzelmiştir.
Benim başıma EPS hatası geldi ortaya çıkma durumu şöyle oluyordu;
5 cm bir yükseklikten aşağı ya da yukarı çıkmak istediğimde araç EPS hatası verip direksiyon sertleşiyordu.
direksiyon açı sensörü değiştirildi kalibrasyon yapıldı ve sorun düzeldi.

Akünün bitmesi de buna bağlı bir problem olabilir diye düşünüyorum.
Aküden ya da dolaylı olarak elektrik arızasına neden olan bir parça olsa sadece EPS değil yanında birkaç hata kodu da verir.

Ustalardan çekiyorsun sende herkes gibi!

Şöyle düşünüyorum eğer kimseden mantığına yatan bir cevap alamadıysan;

Elde olanlarla yürüyelim elimizde hissedilen bir hata ve arıza kodumuz var ilk olarak açı sensörünü değiştirip kalibre yaptır ve test et.

Eğer arıza düzeldiyse de lütfen beni bilgilendir.
Öncelikle Merhaba... Aracım 2004 Model Meriva Easytronic şanzıman..... Bundan yaklaşık bir ay önce 10 gün içinde 3 kere akü boşalması yaşadım ve takviye ile bu işin olmayacağını görünce akücüye gidip yeni akü takdırdım. İşte ne olduysa yeni akü taktıktan sonra oldu.Özellikle araç evin önünde yatınca 12-13 saat kadar sabahları 15-20 km yol gidesiye kadar 10-15 sn bir Eps yakıp direksiyonu sertleştiriyor. Elektrikrikçiyr götürdüm Şarj dinamosunda Bir parçanın değişmesi gerektiğini (Konjektör) tam şarj etmediğini söyledi. Neyse onu değiştim fakat Eps sorunu devam etti. Direksiyoncuya götürdüm hata kodunda açı sensörü vb. Direksiyonluk bir hata bulunmadığı tamamen elektriksel bir hata olduğunu söyledim. Önceleri yalnızca sabahları yanan Eps ve sertleşme artık her dakika yapmaya başladı. Bu süreçte 3 opelci, 3 eşektirikçi, 2 direksiyoncu gezdim ama kimse sorunu bulamadı. Şarj değerleri falan herşey mükemmel diyorlar... En son bir elektrikçiye bıraktım. İnşallah bir hal çaresini bulur ümidiyle... Var mı bu konuda farklı bir yorumı olan?
 
Selam arkadaşlar 2004 yarı otomatik şanzıman COSMO paket bir aracım var.

Zaman zaman şöyle bir hatayla karşılaşıyorum.

Marş yaptığımda, marş motoru dönüyor 1 sn sonra (sanki kontağı bırakmışım gibi) marş yapmayı kesiyor, 1 sn kadar bekledikten sonra tekrar marş yapmaya devam ediyor. (Bu arada kontağı hiç salmıyorum marş yapma pozisyonunda duruyor.)

(Örn; motor çalışmadan marş yapmayı kesmiş ve tekrar marş yapmışım gibi.)

Bir elektrikçiye gösterdim ben anlatırken daha marş motoru kömürlerinden dedi.
Güvenmedim kendisine nerede tırak orada bırak mantığıyla yürüyorum hala bir şey olmadı kömür olsa 1 yıldır çalışmazdı diye düşünüyorum.

Eğer böyle bir hata başınıza geldiyse lütfen beni bilgilendirin.

Teşekkürler
 
Öncelikle Merhaba... Aracım 2004 Model Meriva Easytronic şanzıman..... Bundan yaklaşık bir ay önce 10 gün içinde 3 kere akü boşalması yaşadım ve takviye ile bu işin olmayacağını görünce akücüye gidip yeni akü takdırdım. İşte ne olduysa yeni akü taktıktan sonra oldu.Özellikle araç evin önünde yatınca 12-13 saat kadar sabahları 15-20 km yol gidesiye kadar 10-15 sn bir Eps yakıp direksiyonu sertleştiriyor. Elektrikrikçiyr götürdüm Şarj dinamosunda Bir parçanın değişmesi gerektiğini (Konjektör) tam şarj etmediğini söyledi. Neyse onu değiştim fakat Eps sorunu devam etti. Direksiyoncuya götürdüm hata kodunda açı sensörü vb. Direksiyonluk bir hata bulunmadığı tamamen elektriksel bir hata olduğunu söyledim. Önceleri yalnızca sabahları yanan Eps ve sertleşme artık her dakika yapmaya başladı. Bu süreçte 3 opelci, 3 eşektirikçi, 2 direksiyoncu gezdim ama kimse sorunu bulamadı. Şarj değerleri falan herşey mükemmel diyorlar... En son bir elektrikçiye bıraktım. İnşallah bir hal çaresini bulur ümidiyle... Var mı bu konuda farklı bir yorumı olan?
Merhaba bendede 2005 Meriva var, sizdeki aynı sorun bendede de var , gitmedigim usta, elektrikçi, direksiyoncu kalmadi, acaba sizin aractaki problem çözüldü mü, bilgi verirseniz sevinirim.
 
Merhaba arkadaşlar,
2004 model opel meriva aracım var bundan bir ay önce EPS ışığım yandı ve direksiyon sertleşti. Kontağı kapatıp 5-10 dk bekledikten sonra ışık söndü. Uzun bir süre tekrarlamadı. Ancak 2 gün önce ışıklarda durdum ve direksyonu elimden bırakınca direksiyon kendi kendine sola döndü tekerlerle birlikte ve eps ışığı yandı. Servisleri aradım sordum Eps takımının değişmesi gerektiğini belirttiler.Fiyatıda yaklaşık 2.800 TL olarak söylediler. Oturdum kara kara düşünüyorum. Çok sevdiğim bir arkadaşım gördüki çaresizim beni sanayide bir yere götürdü ve orda bir arkadaş aracı makineye bağladı. 10 dk. da sorun çözüldü. Tam gidiyordumki akü lambası yanmaya başladı. Aracın kaputunu açıp akü kutup başlarını çıkarttı ve 5-10 dk bekledi. yeniden taktı teyp 'in şifresini girdi ve o sorunda ortadan kalktı. Şu anda sorunsuz bir araç kullanıyorum. Tavsiyem araç parçaları konusunda acele etmeyin lütfen....... Eğer ben etseydim 2.800 TL şu an için boşa gidecekti.
Hocam.merhaba bende de opel.meriva 2005 var, ve eps sorunu bazen araliklarla, bazen delirtecek kadar sık yapıyor ,direksiyoncu elektrikçi, motorcu Konya'da gitmedigim usta kalmadı,nasıl bir yol izlemeliyim , benimde araç seyir halindeyken iki kez akü lambası yandı,
 
Geri
Üst