Opel Omega 2.5 v6 Mavi Duman Sorunu

blackGSİ***ouzs

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
79
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhabalar. Opel Omega marka aracımızın motoru 2.5 v6. 35000 km önce yetkili serviste 28.01.2012 tarihinde rektefiye oldu. 6000 tl lik faturamız mevcut. Araca yapılan işlemler içinde sekman takımı alt üst conta takımları triger setinin değişimi bu parçalara bağlı oringler termostat değişimi sübap yağ lastikleri emme sübapları hava yakıt yağ filtreleri motor yağı vs. herşeyi değişti.

Gel gelelim araçta yeni oluşan probleme. Aracım lpg de iken daha erken benzinde iken biraz daha geç olmakla beraber mavi duman atmaya başladı. Fakat rolantide bir süre çalıştıktan sonra duman atmaya başlıyor. Yolda giderken arkadan göremezsiniz ama durduğum zaman birden mavi duman çıkmaya başlıyor. Gaza basınca kesiyor sonra tekrar trafikte durunca usul usul geri başlıyor. Bu kadar erken problem çıkması normal midir. Ya da başka bir sebebi var mıdır. Tekrar aynı masrafı mı açacak bu araç şimdi merak ediyorum. Yakın zamanda bilen bir ustaya gideceğim ama işlerimden dolayı gidemiyorum. Buradan sormak istedim. Bilgisi olan kişiler yorum yaparsa sevinirim.
 
Subaplar yağ emiyor. Büyük olasılık ile tam sağlıklı bir şekilde çalışmıyor.
 
göral daki 2.5 omega mı
 
Arac disel ise filitreleri degistir düzelir benzin ise bujileri 4 lü buji tak
 
Araç benzinli.
 
Üretmekten aciz sadece tüketen bir milletiz biz buna rağmen elin senelerce hesabını kitabını argesini yapıp ürettiği geliştirdiği motorlara fetva lar vermesini o motorun üreticisinden daha iyi biliriz.

Oğuz bey hiç bir zaman bir motor sadece sekman değiştirilerek rektifiye edilmez bu sadece bize has bir uygulamadır.

Motor yaptığı km süresince hem gömlek duvarlarını aşındırır hemde sekmanların yay özelliği bir nebze kaybolur yani gömleğe doğru uyguladığı açma direnci azalır (zamanla sıcak soğuk yiye yiye) bizim ustalarımız sadece sekman değişir (burada keskin bir kasıt- kurnazlık var) değişen yeni sekmanın açma direnci eskisine nazaran daha fazla olduğu için buda bir nebze kompresyon basıncı kazanılmasına neden olur.Ama bu taş çatlasın 10 - 20k kazandırır heleki devirli bir sürüş şekliniz varsa hiç bir anlamı olmaz.

Sizdeki durumun bu olduğunu tahmin ediyorum

Ayrıca sizden 6000 tl para almışlar bu parayı neye istinaden almışlar 6000 tl yi okur okumaz komple motor yapıldı fikri oluştu kafamda ama rektifiyeye dair aracınızda sadece sekmanları değiştirmişler.
 
Geri
Üst