Opel Pişmanlıktır-Opel Müşterisini yanlış bilgilendirme sonucu yanlış yönlendiriyor – Babamın Ömrü Opel Şirketinin Araç Değişim İşlemlerine Yetmedi - Ayıplı mal - Turgut Motorlu Taşıtlar - Opel Egem Otomotiv - Opel Grandland GS 2024 2. Kilometrede Arıza DEĞİŞİM TALEBİ - 45 İŞ GÜNÜ – Araç Değişim İşlemi (MAYIS 2024’ten Bu yana bitiremediniz) Babamın Ömrü Yetmedi Vefat Etti – Ayıplı Malınızı Değiştiremediniz
Ayıplı mal - Turgut Motorlu Taşıtlar - Opel Egem Otomotiv - Opel Grandland GS 2024 2. Kilometrede Arıza DEĞİŞİM TALEBİ - 45 İŞ GÜNÜ Araç Değişim İşlemi (MAYIS 2024’ten Bu yana bitiremediniz) Babamın Ömrü Yetmedi Vefat Etti – Ayıplı Malınızı Değiştiremediniz
08.05.2024 fatura tarihli olup, 13.05.2024 tarihinde Turgut Motorlu Taşıtlar - Muğla bayinizden 2 kilometredeyken Opel marka Grandland modelindeki araç tarafıma teslim edilmiştir. Bayiden yola çıkar çıkmaz henüz 3. Kilometrede arabanın gösterge panelinde çeşitli arıza lambaları görüldü. Hemen bayinize giriş yaptım şikayetimi anlattım. Fakat, bana söylenen’’ o anlık yanan bir ışık olduğu, güncelleme ile arızanın giderileceği ‘’ belirtildi. Babam hastanede olduğu için o an oradan ayrılmam gerekiyordu. Arıza lambaları yanmaya devam etmesinden dolayı 22.05.2024 tarihinde İzmir de bulunan EGEM OTOMOTİV Bayinize aracı tamir olması için teslim ettim. Aynı gün arıza lambaları giderilmiş şekilde tarafıma teslim edildi. Fakat bir gün sonra 23.05.2024 tarihinde bütün arıza lambaları tekrar yandı. 24.05.2024 tarihinde arıza lambaları bir kez daha yandı. 24.05.2024 Opel Türkiye temsilcisiyle yaptığım görüşme sonrası, telefonda teknik birime bağladılar, tarafıma oto kurtarma yönlendirerek aracımı EGEM OTOMOTİV Bayisine götürdüler. Bulunduğum yer ile EGEM OTOMOTİV ayrı şehirlerde bulunmaktadır. 24.05.2024 tarihinde zor durumda bulunduğumu, mağdur olduğumu belirtmeme rağmen tarafıma ikame araç verilmedi. Bu araç ayıplı bir mal olduğu için, kusurlarından dolayı ve uzun süre arıza tespiti yapılamamasından değiştirilmesi gerekmektedir. Tarafıma hızlı bir şekilde dönüş yapılmasını bekliyorum. Ayrıca bagaj kapağını ayağımla açamıyorum ve arka silgecin alt kısmına doğru beyaz renkli bölümde turuncu benek şeklinde kusurlar bulunmaktadır.
24.05.2024 tarihinden 29.05.2024 tarihine kadar tarafıma ikame araç tahsis edilmemiştir. 6 gün boyunca ikame araç tahsis edilememesinden dolayı bir kez daha mağdur edildim.
Tarafıma MUĞLA OPEL TURGUT MOTORLU TAŞITLAR ayıplı bir mal satılmış olup, EGEM OTOMOTİVİN ikame araç konusunda sıkıntı yaşatmış olmalarından dolayı Opel Genel Merkezini arayarak bir kez daha aracın değişimi konusunda talep oluşturdum. Bu süreçte ne arıza tespiti yapıldı ne de değişim talebim için dönüş olmadı. 5.06.2024 tarihide yani tam 10 gün sonra rastlantısal bir şekilde aracımdan bazı eşyalarımı almak için EGEM OTOMOTİVE uğradığımda az önce arıza tespitini yaptıklarını, ANA TESİSAT arızası olduğunu eğer onarıma onay verirseniz parça değişimi yapılacağını belirttiler. Aracın ayıplı bir mal olduğunu tamirat istemediğimi, arabanın değişimi konusunda talebimi bir kez daha belirttim ve bayiden ayrıldım.
7.06.2024 tarihinde EGEM OTOMOTİV onarıma onay vermediğim için tarafıma tahsis edilmiş olan ikame aracı geri almaları gerektiğini söylediler. MUĞLA OPEL TURGUT MOTORLU TAŞITLAR bana ayıplı bir mal sattı mağdur oldum, ikame araç tahsis etmediler mağdur oldum, şimdide değişim talebim sonuçlanmadan benden ikame aracı geri almak isteyerek bir kez daha mağdur olacağımı belirtmeme rağmen ayrıca TÜRKİYE OPEL GENEL MERKEZİYLE görüşmeme rağmen, ikame aracı geri istemeye devam ettiler. Ayıplı mal sattıklarını, babamın hastalığını, ikame aracı çok geç tahsis ettiklerini, mağduriyet üstüne mağduriyet yaşattıklarını anlatmama rağmen ısrarla yardımcı olamayacaklarını belirttiler, bende arabanın onarımına onay vermek zorunda kaldım. Onarıma onay verdiğim için genel merkeze iletmiş olduğu değişim için açılmış olan 12.06.2024 tarihinde genel merkezi aradığımda dosyamın otomatik olarak kapandığını belirtildi. 13.06.2024 talebimi güncellememden dolayı değişim konusunda tekrar genel merkezden dosya açtırmış bulunmaktayım.
13.06.2024 tarihinde yapmış olduğum görüşmede arıza tespitinin yapılmış olan 5.06.2024 tarihinden bu yana parça referans koduyla eşleştirmenin yapılması için görüşmelerinin devam ettiğini belirttiler.
3. Kilometrede arıza yapan bir aracın, AYIPLI MALIN müşteriye teslim edilerek, aracın tüketiciye teslim edildiği tarih olan 23.05.2024 tarihinden bu yana ve EGEM OTOMOTİVDE 24.04.2024 tarihinden bu yana da aracın tamiri için beklemektedir.
Bu süreçte aracın noter giderleri, plaka tahsis giderleri, ikamet ettiğim bölgeden aracı almak için yapmış olduğum ulaşım masraflarımın, aracın tarafımca kullanılamamasından dolayı kasko ve sigorta için geçen süredeki kaybımın karşılanması.
Ayıplı bir mal tarafıma satılmış olup, tamirat süreci , değişim süreci 45 iş günü içerisinden tamamlanamamıştır.
6502 NOLU TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN, Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TİCARET BAKANLIĞI
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE PİYASA GÖZETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
Ayıplı mal - Turgut Motorlu Taşıtlar - Opel Egem Otomotiv - Opel Grandland GS 2024 2. Kilometrede Arıza DEĞİŞİM TALEBİ - 45 İŞ GÜNÜ Araç Değişim İşlemi (MAYIS 2024’ten Bu yana bitiremediniz) Babamın Ömrü Yetmedi Vefat Etti – Ayıplı Malınızı Değiştiremediniz
08.05.2024 fatura tarihli olup, 13.05.2024 tarihinde Turgut Motorlu Taşıtlar - Muğla bayinizden 2 kilometredeyken Opel marka Grandland modelindeki araç tarafıma teslim edilmiştir. Bayiden yola çıkar çıkmaz henüz 3. Kilometrede arabanın gösterge panelinde çeşitli arıza lambaları görüldü. Hemen bayinize giriş yaptım şikayetimi anlattım. Fakat, bana söylenen’’ o anlık yanan bir ışık olduğu, güncelleme ile arızanın giderileceği ‘’ belirtildi. Babam hastanede olduğu için o an oradan ayrılmam gerekiyordu. Arıza lambaları yanmaya devam etmesinden dolayı 22.05.2024 tarihinde İzmir de bulunan EGEM OTOMOTİV Bayinize aracı tamir olması için teslim ettim. Aynı gün arıza lambaları giderilmiş şekilde tarafıma teslim edildi. Fakat bir gün sonra 23.05.2024 tarihinde bütün arıza lambaları tekrar yandı. 24.05.2024 tarihinde arıza lambaları bir kez daha yandı. 24.05.2024 Opel Türkiye temsilcisiyle yaptığım görüşme sonrası, telefonda teknik birime bağladılar, tarafıma oto kurtarma yönlendirerek aracımı EGEM OTOMOTİV Bayisine götürdüler. Bulunduğum yer ile EGEM OTOMOTİV ayrı şehirlerde bulunmaktadır. 24.05.2024 tarihinde zor durumda bulunduğumu, mağdur olduğumu belirtmeme rağmen tarafıma ikame araç verilmedi. Bu araç ayıplı bir mal olduğu için, kusurlarından dolayı ve uzun süre arıza tespiti yapılamamasından değiştirilmesi gerekmektedir. Tarafıma hızlı bir şekilde dönüş yapılmasını bekliyorum. Ayrıca bagaj kapağını ayağımla açamıyorum ve arka silgecin alt kısmına doğru beyaz renkli bölümde turuncu benek şeklinde kusurlar bulunmaktadır.
24.05.2024 tarihinden 29.05.2024 tarihine kadar tarafıma ikame araç tahsis edilmemiştir. 6 gün boyunca ikame araç tahsis edilememesinden dolayı bir kez daha mağdur edildim.
Tarafıma MUĞLA OPEL TURGUT MOTORLU TAŞITLAR ayıplı bir mal satılmış olup, EGEM OTOMOTİVİN ikame araç konusunda sıkıntı yaşatmış olmalarından dolayı Opel Genel Merkezini arayarak bir kez daha aracın değişimi konusunda talep oluşturdum. Bu süreçte ne arıza tespiti yapıldı ne de değişim talebim için dönüş olmadı. 5.06.2024 tarihide yani tam 10 gün sonra rastlantısal bir şekilde aracımdan bazı eşyalarımı almak için EGEM OTOMOTİVE uğradığımda az önce arıza tespitini yaptıklarını, ANA TESİSAT arızası olduğunu eğer onarıma onay verirseniz parça değişimi yapılacağını belirttiler. Aracın ayıplı bir mal olduğunu tamirat istemediğimi, arabanın değişimi konusunda talebimi bir kez daha belirttim ve bayiden ayrıldım.
7.06.2024 tarihinde EGEM OTOMOTİV onarıma onay vermediğim için tarafıma tahsis edilmiş olan ikame aracı geri almaları gerektiğini söylediler. MUĞLA OPEL TURGUT MOTORLU TAŞITLAR bana ayıplı bir mal sattı mağdur oldum, ikame araç tahsis etmediler mağdur oldum, şimdide değişim talebim sonuçlanmadan benden ikame aracı geri almak isteyerek bir kez daha mağdur olacağımı belirtmeme rağmen ayrıca TÜRKİYE OPEL GENEL MERKEZİYLE görüşmeme rağmen, ikame aracı geri istemeye devam ettiler. Ayıplı mal sattıklarını, babamın hastalığını, ikame aracı çok geç tahsis ettiklerini, mağduriyet üstüne mağduriyet yaşattıklarını anlatmama rağmen ısrarla yardımcı olamayacaklarını belirttiler, bende arabanın onarımına onay vermek zorunda kaldım. Onarıma onay verdiğim için genel merkeze iletmiş olduğu değişim için açılmış olan 12.06.2024 tarihinde genel merkezi aradığımda dosyamın otomatik olarak kapandığını belirtildi. 13.06.2024 talebimi güncellememden dolayı değişim konusunda tekrar genel merkezden dosya açtırmış bulunmaktayım.
13.06.2024 tarihinde yapmış olduğum görüşmede arıza tespitinin yapılmış olan 5.06.2024 tarihinden bu yana parça referans koduyla eşleştirmenin yapılması için görüşmelerinin devam ettiğini belirttiler.
3. Kilometrede arıza yapan bir aracın, AYIPLI MALIN müşteriye teslim edilerek, aracın tüketiciye teslim edildiği tarih olan 23.05.2024 tarihinden bu yana ve EGEM OTOMOTİVDE 24.04.2024 tarihinden bu yana da aracın tamiri için beklemektedir.
Bu süreçte aracın noter giderleri, plaka tahsis giderleri, ikamet ettiğim bölgeden aracı almak için yapmış olduğum ulaşım masraflarımın, aracın tarafımca kullanılamamasından dolayı kasko ve sigorta için geçen süredeki kaybımın karşılanması.
Ayıplı bir mal tarafıma satılmış olup, tamirat süreci , değişim süreci 45 iş günü içerisinden tamamlanamamıştır.
6502 NOLU TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN, Tüketicinin seçimlik hakları
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TİCARET BAKANLIĞI
TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE PİYASA GÖZETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
MADDE 58- (1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır. |
Azami tamir süresi otomobiller ve kamyonetler için 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.
Yukarıda belirtilen hususlar neticesinde dava açma talebi öncesi arabulucu tayin edildi. Arabulucu sırasında 10.09.2024 tarihinde Opel firması araç değişimini onayladı. Bu onaydan sonra protokol hazırlamaları, teknik şartname diyerek bir türlü araç değişimi için gerekli evrakları hazırlayıp Muğla Turgut Motorlu taşıtlara gönderip, Muğla vergi dairesinde işlemleri neticeye kavuşturamadılar.
28.11.2024 tarihinde babamın vefatı sonrası araç değişimi işlemini askıya alarak benden tek mirasçı olduğumu mahkeme yoluyla ispatlamamı istediler. Daha önce tarafıma tahsis edilmiş olan ikame aracı ise İzmir Egem otomotiv, babanızın vefatından dolayı ikame aracı bize yarın (05.12.2024) tarihinde teslim etmeniz gerekiyor aksi taktirde her 1 gün için 1207,00 tl ücret fatura edileceğini belirttiler.
Kısacası, 08.05.2024 tarihinde Opel Bayisinden almış olduğum arabanın ayıplı olarak çıkmasından sonra, değişim kararı verilmesine rağmen, zamanında Opel’in malının arkasında durmaması ve müşteri memnuniyetini asla önemsememesinden dolayı babamın ömrü yetmemiştir. Bana tahsis edilmiş olan ikame aracı şimdi geriye almaları gerektiğini belirterek bir kez daha mağduriyet yaşatmaktadırlar. ‘’Araç üzerinde tek mirasçı olduğunuzu ispatladığınızda ikame araç tarafınıza tekrar verilecektir’’ diyorlar. T.C’de hukuki işlemler doğal olarak belli bir zaman almaktadır, buna rağmen yaşattıkları mağduriyet zincirine bir halka daha eklemişlerdir.
OPEL PİŞMANLIKTIR !!!!!
Yukarıda belirtilen hususlar neticesinde dava açma talebi öncesi arabulucu tayin edildi. Arabulucu sırasında 10.09.2024 tarihinde Opel firması araç değişimini onayladı. Bu onaydan sonra protokol hazırlamaları, teknik şartname diyerek bir türlü araç değişimi için gerekli evrakları hazırlayıp Muğla Turgut Motorlu taşıtlara gönderip, Muğla vergi dairesinde işlemleri neticeye kavuşturamadılar.
28.11.2024 tarihinde babamın vefatı sonrası araç değişimi işlemini askıya alarak benden tek mirasçı olduğumu mahkeme yoluyla ispatlamamı istediler. Daha önce tarafıma tahsis edilmiş olan ikame aracı ise İzmir Egem otomotiv, babanızın vefatından dolayı ikame aracı bize yarın (05.12.2024) tarihinde teslim etmeniz gerekiyor aksi taktirde her 1 gün için 1207,00 tl ücret fatura edileceğini belirttiler.
Kısacası, 08.05.2024 tarihinde Opel Bayisinden almış olduğum arabanın ayıplı olarak çıkmasından sonra, değişim kararı verilmesine rağmen, zamanında Opel’in malının arkasında durmaması ve müşteri memnuniyetini asla önemsememesinden dolayı babamın ömrü yetmemiştir. Bana tahsis edilmiş olan ikame aracı şimdi geriye almaları gerektiğini belirterek bir kez daha mağduriyet yaşatmaktadırlar. ‘’Araç üzerinde tek mirasçı olduğunuzu ispatladığınızda ikame araç tarafınıza tekrar verilecektir’’ diyorlar. T.C’de hukuki işlemler doğal olarak belli bir zaman almaktadır, buna rağmen yaşattıkları mağduriyet zincirine bir halka daha eklemişlerdir.
OPEL PİŞMANLIKTIR !!!!!
AYIPLI MAL – BABAMIN ÖMRÜ YETMEDİ – OPEL TARAFINDAN YANLIŞ BİLGİLENDİRME
*******Şimdi soruyorum sizlere, ben araba mı aldım, yoksa DERT mi satın aldım?
OPELİN YAŞATTIĞI MAĞDURİYETLER ZİNCİRİ
1. 13.05.2024 tarihinde Turgut Motorlu Taşıtlar - Muğla bayinizden 2 kilometredeyken ÖTV muafiyetli Opel marka Grandland modelindeki araç arızalandı. Bu araç ayıplı bir maldır.
2. 22.05.2024 tarihinde İzmir de bulunan EGEM OTOMOTİV Bayinize aracı tamir olması için teslim ettim. Güncelleme yoluyla arızayı giderdiklerini belirterek aracı tarafıma teslim ettiler.
3. 23.05.2024 tarihinde bütün arıza lambaları tekrar yandı. 24.05.2024 tarihinde arıza lambaları tekrar yandı. 24.05.2024 Opel Türkiye temsilcisiyle yaptığım görüşme sonrası, telefonda teknik birime bağladılar, tarafıma oto kurtarma yönlendirerek aracımı EGEM OTOMOTİV Bayisine götürdüler.
4. 24.05.2024 tarihinden 29.05.2024 tarihine kadar tarafıma ikame araç tahsis edilmemiştir. 6 gün boyunca ikame araç tahsis edilememesinden dolayı bir kez daha mağdur edildim.
5. 5.06.2024 tarihine kadar aracın arızasını tespit bile edemediler.
6. Arıza tespiti sonrası gerekli olan parçanın referans kodlarını eşleştirip parçayı tedarik edemediler.
7. Yasal süre olan 45 iş gününün tamamlanması sonra dava açmak için arabulucu talep ettim. Arabuluculuk esnasında aracın değişimi genel merkez tarafından onaylandı.
8. Arabanın satın alındığı tarih 13.05.2024 arıza yaptığı tarih aynı gün 13.05.2024 olmasına rağmen, araç değişimi 10.09.2024 tarihinde onaylandı.
9. Araç değişimi işlemine onay verdiklerini, aracın rengi konusunda bir değişiklik ister misiniz? Sorusuna istediğim rengi belirtmeme rağmen, aracı farklı renk olarak Muğla bayisine gönderdiler. İstediğim renk gelmemiş dememe rağmen genel merkez bana ‘’aracın birebir değişimi derken motor silindir hacminden bahsettik ‘’ vb. cümleler kurdular. İstediğiniz renk bulunmamakta, başka bir renk ister misiniz diye dönüp sormadılar.
10. Protokol hazırlanacak, teknik şartname hazırlanacak sonrasında ‘’ÖTV muafiyet aktarımı yapılacak’’ dediler. Bu işlemi 10.09.2024 tarihinden babamın vefat ettiği tarihe kadar (28.11.2024) bu işlemleri bitiremediler.
11. 02.12.2024 tarihinde araç değişim dosyanız askıya alındı bilgisi tarafıma iletildi. Bu bilgi sonrası devam eden konuşmada ‘’vefat eden kişinin sizin dışınızdaki mirasçılar reddi miras yapmalıdır. Bunun sonrasında araç değişimi dosyanız tekrar devam edecek ‘’ olduğu tarafıma söylendi.
12. Muğla vergi dairesiyle yapmış olduğum görüşmede, ayıplı mal olan aracın değişim süreci sırasında ÖTV muafiyet aktarımı yapılarak ayıplı aracın değiştirileceğini söylediğimde ‘’böyle bir şeyin mümkün olmadığını, size yanlış bilgi verilmiş’’ ifadesi kullanıldı.
13. Opel genel merkezi yanlış yönlendirme yaptığını aslında itiraf ediyor. 12. Maddede belirttiğim konuşmayı dosya sorumluma anlattığımda, ‘’ o zaman böyle bir şey yapılamaz’’ ifadesi kullanıldı.
14. Opel’in hukuk birimi varken, avukatları varken nasıl olurda yanlış yönlendirme yapabilirler.
15. 04.12.2024 tarihinde Egem bayisinden arayıp ikame aracı geri istediler. 05.12.2024 tarihinde Söke’den İzmir’e giderek aracı teslim ettim. Kendi aracımı alamadığım gibi ikame araç bile bırakmadılar.
16. Aracıma yaptırmış olduğum kasko ve sigorta ücreti Opel markasının aracımı tamir edememesi / değiştirememesi nedeniyle bu süreçte boşa geçmiştir.
17. Araç durduğu yerde yıpranmaya devam ederken araçta bulunan akü gibi ekipmanlar zaman içinde kullanım ömrünü yitirmektedir.
OPEL Genel Merkezi ile yapılan her görüşmede ‘’müşteri memnuniyetinden’’ bahsettiler. Müşteri memnuniyeti ayıplı malları değişim kararı vermek midir? Bu kararı verip te babamın dünya gözüyle arabasını görememesine neden olmak mıdır?
Opel acilen aracın ÖTV’sini , diğer masraflarını ödeyerek araç değişimini sağlamalı, çok bahsettikleri müşteri memnuniyeti içinde 5 araç bakım paketi, araç içi paspas seti, PPF kaplama vb.leri gibi hediye paketleri sunmalıdır.
*******Şimdi soruyorum sizlere, ben araba mı aldım, yoksa DERT mi satın aldım ?
OPELİN YAŞATTIĞI MAĞDURİYETLER ZİNCİRİ
1. 13.05.2024 tarihinde Turgut Motorlu Taşıtlar - Muğla bayinizden 2 kilometredeyken ÖTV muafiyetli Opel marka Grandland modelindeki araç arızalandı. Bu araç ayıplı bir maldır.
2. 22.05.2024 tarihinde İzmir de bulunan EGEM OTOMOTİV Bayinize aracı tamir olması için teslim ettim. Güncelleme yoluyla arızayı giderdiklerini belirterek aracı tarafıma teslim ettiler.
3. 23.05.2024 tarihinde bütün arıza lambaları tekrar yandı. 24.05.2024 tarihinde arıza lambaları tekrar yandı. 24.05.2024 Opel Türkiye temsilcisiyle yaptığım görüşme sonrası, telefonda teknik birime bağladılar, tarafıma oto kurtarma yönlendirerek aracımı EGEM OTOMOTİV Bayisine götürdüler.
4. 24.05.2024 tarihinden 29.05.2024 tarihine kadar tarafıma ikame araç tahsis edilmemiştir. 6 gün boyunca ikame araç tahsis edilememesinden dolayı bir kez daha mağdur edildim.
5. 5.06.2024 tarihine kadar aracın arızasını tespit bile edemediler.
6. Arıza tespiti sonrası gerekli olan parçanın referans kodlarını eşleştirip parçayı tedarik edemediler.
7. Yasal süre olan 45 iş gününün tamamlanması sonra dava açmak için arabulucu talep ettim. Arabuluculuk esnasında aracın değişimi genel merkez tarafından onaylandı.
8. Arabanın satın alındığı tarih 13.05.2024 arıza yaptığı tarih aynı gün 13.05.2024 olmasına rağmen, araç değişimi 10.09.2024 tarihinde onaylandı.
9. Araç değişimi işlemine onay verdiklerini, aracın rengi konusunda bir değişiklik ister misiniz? Sorusuna istediğim rengi belirtmeme rağmen, aracı farklı renk olarak Muğla bayisine gönderdiler. İstediğim renk gelmemiş dememe rağmen genel merkez bana ‘’aracın birebir değişimi derken motor silindir hacminden bahsettik ‘’ vb. cümleler kurdular. İstediğiniz renk bulunmamakta, başka bir renk ister misiniz diye dönüp sormadılar.
10. Protokol hazırlanacak, teknik şartname hazırlanacak sonrasında ‘’ÖTV muafiyet aktarımı yapılacak’’ dediler. Bu işlemi 10.09.2024 tarihinden babamın vefat ettiği tarihe kadar (28.11.2024) bu işlemleri bitiremediler.
11. 02.12.2024 tarihinde araç değişim dosyanız askıya alındı bilgisi tarafıma iletildi. Bu bilgi sonrası devam eden konuşmada ‘’vefat eden kişinin sizin dışınızdaki mirasçılar reddi miras yapmalıdır. Bunun sonrasında araç değişimi dosyanız tekrar devam edecek ‘’ olduğu tarafıma söylendi.
12. Muğla vergi dairesiyle yapmış olduğum görüşmede, ayıplı mal olan aracın değişim süreci sırasında ÖTV muafiyet aktarımı yapılarak ayıplı aracın değiştirileceğini söylediğimde ‘’böyle bir şeyin mümkün olmadığını, size yanlış bilgi verilmiş’’ ifadesi kullanıldı.
13. Opel genel merkezi yanlış yönlendirme yaptığını aslında itiraf ediyor. 12. Maddede belirttiğim konuşmayı dosya sorumluma anlattığımda, ‘’ o zaman böyle bir şey yapılamaz’’ ifadesi kullanıldı.
14. Opel’in hukuk birimi varken, avukatları varken nasıl olurda yanlış yönlendirme yapabilirler.
15. 04.12.2024 tarihinde Egem bayisinden arayıp ikame aracı geri istediler. 05.12.2024 tarihinde Söke’den İzmir’e giderek aracı teslim ettim. Kendi aracımı alamadığım gibi ikame araç bile bırakmadılar.
16. Aracıma yaptırmış olduğum kasko ve sigorta ücreti Opel markasının aracımı tamir edememesi / değiştirememesi nedeniyle bu süreçte boşa geçmiştir.
17. Araç durduğu yerde yıpranmaya devam ederken araçta bulunan akü gibi ekipmanlar zaman içinde kullanım ömrünü yitirmektedir.
OPEL Genel Merkezi ile yapılan her görüşmede ‘’müşteri memnuniyetinden’’ bahsettiler. Müşteri memnuniyeti ayıplı malları değişim kararı vermek midir? Bu kararı verip te babamın dünya gözüyle arabasını görememesine neden olmak mıdır?
Opel acilen aracın ÖTV’sini , diğer masraflarını ödeyerek araç değişimini sağlamalı, çok bahsettikleri müşteri memnuniyeti içinde 5 araç bakım paketi, araç içi paspas seti, PPF kaplama vb.leri gibi hediye paketleri sunmalıdır.
*******Şimdi soruyorum sizlere, ben araba mı aldım, yoksa DERT mi satın aldım ?