Merhaba, forumda araştırdığım kadarıyla eskiyen vites körüğü değiştirme işlemini -forum üzerinde- resimli anlatan güncel bir konu yok. Ben de az önce kendi başıma değiştirdiğim vites körüğünün fotoğraflarını ve anlatımını foruma eklemekte beis görmedim.
1. Adım: Sökme işlemi
Aşağıdaki fotoğraftaki gibi bir vites körüğünü sökmek için, orta konsol ve körüğün alt kısmının birleştirdiği yerlerden hafifçe çekmek yeterli olacaktır. Eğer olmazsa tornaviyı araya sokup hafifçe ittirerek de çıkartabilirsiniz.
2. Adım: Yerinden çıkarmak ve kelepçeyi sökmek
Vites körüğünün topuz tarafındaki sabitleme plastik kelepçe ile yapılmıştır. Alt parçayı yukarı doğru çekince kelepçeyi görebilirsiniz. Ben basit bir bıçakla kestim, yanımda keski yoktu. Keski ile hemen koparabilirsiniz.
3. Adım: Yeni körüğü takmak
Körüğün altınının takıldığı yer üstü ve altı farklı uzunluklarda olduğundan, yeni körüğün alt tarafını da uygun yönde tutup yerine ittirin. Orijinal malzeme tam oturabilir fakat B2'ler için orijinal bulmak yerine 10-15 TL'ye yerli üretim malzeme de temin edebilirsiniz. (Maltepe'de belediye karşısındaki benzincinin sokağından girince 100m ilerde soldaki Opel yedek parçacısından aldım)
Alt tarafı oturttuktan sonra, üst tarafı da körükle birlikte gelen plastik kelepçeyle sıkıştırın. İyice sıkıştırdıktan sonra uzun kalan parçayı kesip (yeni parçadaki kelepçe siyah renkli ve dış tarafta duruyor fakat göze çarpmıyor düzgün kesildiğinde) yeni bir körükle Opel'imizi şımartıyoruz
Eski ve yeni körük
1. Adım: Sökme işlemi
Aşağıdaki fotoğraftaki gibi bir vites körüğünü sökmek için, orta konsol ve körüğün alt kısmının birleştirdiği yerlerden hafifçe çekmek yeterli olacaktır. Eğer olmazsa tornaviyı araya sokup hafifçe ittirerek de çıkartabilirsiniz.
2. Adım: Yerinden çıkarmak ve kelepçeyi sökmek
Vites körüğünün topuz tarafındaki sabitleme plastik kelepçe ile yapılmıştır. Alt parçayı yukarı doğru çekince kelepçeyi görebilirsiniz. Ben basit bir bıçakla kestim, yanımda keski yoktu. Keski ile hemen koparabilirsiniz.
3. Adım: Yeni körüğü takmak
Körüğün altınının takıldığı yer üstü ve altı farklı uzunluklarda olduğundan, yeni körüğün alt tarafını da uygun yönde tutup yerine ittirin. Orijinal malzeme tam oturabilir fakat B2'ler için orijinal bulmak yerine 10-15 TL'ye yerli üretim malzeme de temin edebilirsiniz. (Maltepe'de belediye karşısındaki benzincinin sokağından girince 100m ilerde soldaki Opel yedek parçacısından aldım)
Alt tarafı oturttuktan sonra, üst tarafı da körükle birlikte gelen plastik kelepçeyle sıkıştırın. İyice sıkıştırdıktan sonra uzun kalan parçayı kesip (yeni parçadaki kelepçe siyah renkli ve dış tarafta duruyor fakat göze çarpmıyor düzgün kesildiğinde) yeni bir körükle Opel'imizi şımartıyoruz
Eski ve yeni körük