opelimi boyatsam =?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan trakopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

trakopel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2013
Mesajlar
120
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende 2000 model g kasa cd modelinden astram var .. arabmada tavanda ve bazı yererinde çatlaklar var bugun gördüm sağ ön kapını aynanın altında da çok büyük bi catlak var .. kopmle fırın boyaya soksam maliyeti ne kadar olur sedefli boyadan ;? ve kaç günde çıkar aarabam ? ve arabamın görünüşü değişirmi parlarmı yanııı :)
 
bende 2000 model g kasa cd modelinden astram var .. arabmada tavanda ve bazı yererinde çatlaklar var bugun gördüm sağ ön kapını aynanın altında da çok büyük bi catlak var .. kopmle fırın boyaya soksam maliyeti ne kadar olur sedefli boyadan ;? ve kaç günde çıkar aarabam ? ve arabamın görünüşü değişirmi parlarmı yanııı :)
2000 liradan baslar tahminen ben daha önce sormustum 2011 yilinda 1500 liradan basliyordu aradan 3 sene gecti tabi, hersey iscilik ne kadar iyi iscilik o kadar kalite, ama bildigim kadari ile fabrika cikis firin boya ile yeni yapilan sanayideki firin boyayi karistirmayin fabrika cikista montaj öncesi ciplak sac boyanip 180-200 dercelerde kurumaya birakiliyor ama sanayide max. 80 dereceye kadar diye biliyorum.
 
fırın boya yapılırken zaten aracın her yeri sökülüyor diye biliyorum serviste felan boya yaptırma gibi bi ihtimalimiz varmı ?
 
Kaporta işine hiç buluşma içinden çıkılmaz bir durum. Birde bana göre adam gibi boyanması için 2 ay gerek.
 
aracin her tarafi sökülmüyor sadece belirli kisimlar bildigim kadari ile camlar koltuklar vs, ama genel olarak her tarafi degil,arac konsul,motor aksami elektrik sistemi ve bunun gibi yerler sökülmüyor görmedim birde geri montaji var boya parasinida gecer ;) dogru yapilmayan montajlarda arabanin o kisimlarindan sesler gelir o riske girip sökeceklerini sanmiyorum sadece boya degmemesi gereken yerler güzelce kapatilir firin isisida üretim fabrikalarindaki kadar yüksek olmaz,olamazda "elektrik faturasi ;) " yoksa tahmin edersinizki bütün plastik aksam erir ,firin boya daki genel mana toz tutmadan cabuk kurumasini saglamak ama fabrikadaki yüksek isi kurutmakla beraber kemiklesmesini saglamak ve uzun yillar boyanin bozulmasini engellemek, (biryerde okumustum ona göre yaziyorum tecrübem olarak yazmiyorum) birde Nadir bey´in de dedigi gibi 1-2 haftalik is degil tam kapsamli boya bayagi uzun sürer.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:01 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:56 ----------

ALINTIDIR !

fırın boya adından da anlaşılacağı gibi fırında kurutulmuş boya manasına gelir.Birde gerçek fırın boyadan bahsedeyim kısaca:
Fırın boya otomativ ve sanayi sektöründe kataforez astarla hazırlanmış yüzeylere (astarlı)boya uygulanarak 180-200 derece ısılarda fırında kurutmak suretiyle otomotiv fabrikalarında uygulanan boyama sistemidir.Araç boyanırken sadece kasa yani aksesuarsız çıplak yüzeyken bu sıcaklıklarda kurutmanın sakıncası da yoktur.
Sistem şu şekilde işlemektedir.
robot yüzeyi toplamda 100-150 mikron film kalınlığı bırakacak şekilde boyar ve flash-off yani dinlendirilme verildikten sonra 180-200 derece sıcaklıkta fırında kurutulur bu esnada boya filmi bu sıcaklıkta pişerek kemikleşir bu boyalar sanayide 1K diye tabir edilen akrilik boyadır yani tek kompanantli yani tek bileşenli biraz daha açarsak içerisine sadece tinerle inceltip vizkozlanan boya anlamına gelir.sonuç olarak ısıyla reaksona giren boya çok sert mukavemeti yüksek bir film kalınlığı alır.
Birde piyasada anılan fırın boyalar vardır kısaca açıklıyım:
Oto boya ustası yüzeyi hazırlar boyanabilir hale getirdikten sonra fırında 60-80 derece gibi keyfi ısı değerlerinde boyayı 1 saat gibi bir zamanda bu fırınlarda kurutmak suretiyle işlemi tamamlar.Bu boyalar 2 k dır yani içine sertleştirici tiner gibi maddeler girilerek elde edilen fakat sıcaklıkla değil sertleştirici ile reaksiyona girip kuruyan boyalardır.zira 15 derecenin altında reaksiyon nispeten yavaşlar boyanan yüzeyde birtakım sorunlar meydana gelir.Bu boya uygulamasında ki espiri kombi kabinde boyandığı için toz tutma ihtimali az olur ve yayılma nispeten daha iyi sonuç verir.
Arasındaki fark şudur:fırın boya ısı reaksiyonuyla kurur ve 180-200 dereceyi görmezse asla kemikleşmez fakat piyasadaki boya sertleştirici reaksiyonuyla kuruyup hava ile kuruyan boyalar grubuna girer.
 
Tavsiyem arabayı 10 yıl garanti verilen (3M marka olursa daha iyi olur) folyo kaplamalardan yaptırın, çok güzel renk seçenekleri mevcut, benim favorim inci beyazdır. Uzun vadede bineceğiniz kesin ise kumlatıp öyle boyatın, işinin ehli usta boyayı mikron ayarında attığından tavan boyalı bu araba bu kadar etmez tantanasından kurtulmuş olursunuz.
 
walla beni vazgecireceksisniz gibi duruyor ama çatlaklar ve görünümü çok bozuyor acaba servis te boyatma ihtimali varmı ? olsa bile maliyeti ne kadar fark eder ? ne kadara boyata bilirim arabanın ne kadar kalacağı hiç önemli değil 2 ay kalsın ama işçilik sağlam olsun ?
 
Yapılan bu boyama işlemi orijinal gibi olmayacağı kesin özellikle kapı içleri ve direkler olmayacak uğraşma.

walla beni vazgecireceksisniz gibi duruyor ama çatlaklar ve görünümü çok bozuyor acaba servis te boyatma ihtimali varmı ? olsa bile maliyeti ne kadar fark eder ? ne kadara boyata bilirim arabanın ne kadar kalacağı hiç önemli değil 2 ay kalsın ama işçilik sağlam olsun ?
 
Boya fiyatları 750 TL den başlar işin kalitesine göre 5-6 TL ye kadar uzanır. Araç metalik ise maliyet biraz daha fazla olur. Güzel bir işçilik ile boyanan bir araba uzun süre sorun çıkarmaz, o nedenle içiniz rahat olsun.
 
Geri
Üst