aracin her tarafi sökülmüyor sadece belirli kisimlar bildigim kadari ile camlar koltuklar vs, ama genel olarak her tarafi degil,arac konsul,motor aksami elektrik sistemi ve bunun gibi yerler sökülmüyor görmedim birde geri montaji var boya parasinida gecer
dogru yapilmayan montajlarda arabanin o kisimlarindan sesler gelir o riske girip sökeceklerini sanmiyorum sadece boya degmemesi gereken yerler güzelce kapatilir firin isisida üretim fabrikalarindaki kadar yüksek olmaz,olamazda "elektrik faturasi
" yoksa tahmin edersinizki bütün plastik aksam erir ,firin boya daki genel mana toz tutmadan cabuk kurumasini saglamak ama fabrikadaki yüksek isi kurutmakla beraber kemiklesmesini saglamak ve uzun yillar boyanin bozulmasini engellemek, (biryerde okumustum ona göre yaziyorum tecrübem olarak yazmiyorum) birde Nadir bey´in de dedigi gibi 1-2 haftalik is degil tam kapsamli boya bayagi uzun sürer.
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:01 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:56 ----------
ALINTIDIR !
fırın boya adından da anlaşılacağı gibi fırında kurutulmuş boya manasına gelir.Birde gerçek fırın boyadan bahsedeyim kısaca:
Fırın boya otomativ ve sanayi sektöründe kataforez astarla hazırlanmış yüzeylere (astarlı)boya uygulanarak 180-200 derece ısılarda fırında kurutmak suretiyle otomotiv fabrikalarında uygulanan boyama sistemidir.Araç boyanırken sadece kasa yani aksesuarsız çıplak yüzeyken bu sıcaklıklarda kurutmanın sakıncası da yoktur.
Sistem şu şekilde işlemektedir.
robot yüzeyi toplamda 100-150 mikron film kalınlığı bırakacak şekilde boyar ve flash-off yani dinlendirilme verildikten sonra 180-200 derece sıcaklıkta fırında kurutulur bu esnada boya filmi bu sıcaklıkta pişerek kemikleşir bu boyalar sanayide 1K diye tabir edilen akrilik boyadır yani tek kompanantli yani tek bileşenli biraz daha açarsak içerisine sadece tinerle inceltip vizkozlanan boya anlamına gelir.sonuç olarak ısıyla reaksona giren boya çok sert mukavemeti yüksek bir film kalınlığı alır.
Birde piyasada anılan fırın boyalar vardır kısaca açıklıyım:
Oto boya ustası yüzeyi hazırlar boyanabilir hale getirdikten sonra fırında 60-80 derece gibi keyfi ısı değerlerinde boyayı 1 saat gibi bir zamanda bu fırınlarda kurutmak suretiyle işlemi tamamlar.Bu boyalar 2 k dır yani içine sertleştirici tiner gibi maddeler girilerek elde edilen fakat sıcaklıkla değil sertleştirici ile reaksiyona girip kuruyan boyalardır.zira 15 derecenin altında reaksiyon nispeten yavaşlar boyanan yüzeyde birtakım sorunlar meydana gelir.Bu boya uygulamasında ki espiri kombi kabinde boyandığı için toz tutma ihtimali az olur ve yayılma nispeten daha iyi sonuç verir.
Arasındaki fark şudur:fırın boya ısı reaksiyonuyla kurur ve 180-200 dereceyi görmezse asla kemikleşmez fakat piyasadaki boya sertleştirici reaksiyonuyla kuruyup hava ile kuruyan boyalar grubuna girer.