Otoda vergi sistemi değişiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BY_Corsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Yıllardır konusulan; cevreci,emisyonu düşük, kucuk motorlu araçlara avantaj saglayacak yeni vergi düzenlemeleri konusulmaya baslandi.

alıntıdır: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17543742.asp?gid=381

Türkiye Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı açıklandı. Eylem Planı ile tespit edilen 5 hedefe ilişkin olarak toplam 27 eylem belirlendi.

spacer.gif

Eylem planına göre elektrikli ve hibrit araçlar ile emisyonu düşük çevreci araçların kullanımıı teşvik eden bir vergilendirme sistemi çalışma yapılacak. Ayrıca elektirikli araçlarda kullanılan batarya ve alternatif yakıt kullanan araçların ana parçalarının üretimine destek verilecek.
"Türkiye Otomotiv Sektörü Strateji Belgesi ve Eylem Planı”nın açıklandığı toplantı, Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, kamu ve özel sektör temsilcilerinin katılımıyla Pera Palas Oteli'nde başladı. Toplantıda Bakan Ergün'ün yanı sıra, OYDER Yönetim Kurulu Başkanı H. Şükrü Ilısal, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Celal Kaya ve OSD Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen bir konuşma yapacak.
"Bölgede Üretim Merkezi ve AR-GE Üssü Olmak” vizyonu çerçevesinde 2011-2014 yıllarını kapsayan Türkiye Otomotiv Sektörü Stratejisi'nin genel amacının; otomotiv sektörünün sürdürülebilir küresel rekabet gücünü artırmak ve ileri teknoloji kullanımının ağırlıklı olduğu katma değeri yüksek bir yapıya dönüşümünü sağlamak olarak belirlendiği kaydedildi.
Bu vizyona ve genel amaca yönelik olarak; “AR-GE altyapısını iyileştirmek”, “şirketlerin tasarım, üretim, markalaşma beceri ve kapasitelerini artırmak”, “otomotiv sektöründe iç ve dış pazarları geliştirmek”, “hukuki ve idari düzenlemeleri iyileştirmek” ve “fiziki altyapıyı geliştirmek” şeklinde 5 hedef tespit edildiği bildirildi.
Türkiye Otomotiv Sektörü Stratejisi'nin genel amacını ve hedefleri gerçekleştirmek üzere, Türk otomotiv sektörünün güçlü ve zayıf yönleri ile sahip olduğu fırsatlar, karşı karşıya kaldığı tehditler göz önünde bulundurularak hazırlanan hedeflere yönelik toplam 27 adet eylem belirlendiği kaydedildi.
 
bu sistem zaten çıkıcak allahın emri kaçarı yok.. avrupa geçmiş türkiyede geçicek bir yandan çevre için iyi olsada bildiğimiz şu anki sistem allak bullak olucak ikinci el piyasalarında çok büyük değişimler olucak eskiden çok prim yapan emisyonu yüksek araçlar talep görmez olucak ama emisyonu çok düşük eskiden hiç satmayan makbül görülmeyen araçlarda çok prim yapıcak değer yapıcak..

şu anki sistemin mantığı arabanın yaşı geçdikçe vergisinin düşmesi mantığına bağlı.. yeni sistemde ise tam aksine arabanın yaşı geçdikçe vergisi artıcak..

bakalım nasıl bir şey olucak bir çıksada bende ona göre yolumu çizicem araba alıcam yada elimdeki aracı elimde tutucam..
 
Avrupada tum sehirlerde, yollarda gördgümüz 800 cc-1200cc arası otolar ileride ,Ülkemizde de gözde olacak.Biz de "bu motor o kasayı kaldırmaz abi" zihniyeti devam edecekmi bilmiyorum :)
 
İkinci el piyasasında bahsettiğiniz araçların rağbet oranı artar doğrudur ama bahsedilen hybrid araçların parça vs. üretimine destek olmak yerine fiyatlarına etki edecek talep oluşturacak eylemler planlamaları gerekiyor.
 
bu düzenleme çıksa bile kanunun çıktığı tarihten sonraki araçları kapsar diye düşünüyorum eski araçlar yine şimdiki uygulamaya göre vergi vermeye devam ederler
yinede bu yöntemini bulup en çevreci araçtan bile farklı adlar altında fazla fazla vergi alırlar
 
ben sanmıyorum tüm araçları kapsar.. çıkdıkdan sonraki araçları kapsasa bir esprisi kalmaz çünkü zaten şu anda 2011 model sıfır bir aracın emisyon değeri zaten çok çok düşük bu vergilendirme tam aksine eski emisyon değeri çok yüksek araçlar için çıkıcak bir sistem..
şu tarihden sonra çıkıcak araçlara bir etkisi olmaz..

benim fikrim piyasa hiç ilgi görmeyen ama emisyon değeri çok düşük olan araçlarda çok büyük prim patlaması olucak mesela daihatsu suzuki gibi markalar..
 
Bu habere şaşırdım, ben elektirkli araçlar yaygınlaşınca muteşem yüksek MTV alırlar

Yedek parçalarınada aynı ceptelefonlarında olduğu gibi özel vergiler ilave ederler diye düşünüyordum.
 
bu vergilerin amacı elektirkli araçlar değil bence dizel kullanımını düşürmek.. dizeli tamamen sanayi alanında kullanmak.. şu anda dizel çok cezbedici ama hem emisyon oranı çok yüksek hemde müdahale edemiyorlar bu yolla dolaylı yoldan müdahale etmş olucaklar.. benim fikrim..
 
Öncelikle beklenen haberdi ve dizelcilere geçmiş olsun diyelim :)))
Şu 2007-2008 model dizel C segment araçlarına 30-35 bin arası fiyat isteyenler bakalım 2012 ocak ayında ne isteyecekler.
Bu işin uçarı kaçarı yok. Eninde sonunda hybrid araçlarada vergi avantajı getirmek zorundalar.
Bu arada LPG ye de rağbet resmi onayla birlikte artacak. Bakalım AVM ler sizleri almıyoruz otoparklara diyebileceklermi???
 
Geri
Üst