Sensorlerini bi temizle. Tam otomatik tork konvertorlu sanzumanlar aracin gucune gore vites degisimi yaparlar. Guc kademeli degil birden kesiliyorsa bunun birden fazla sebebi olabilir. Lpg li ise arac fakirde calisiyorsa lpg yetismiyordur gazdan cekince birden asiri fakire geciyordur. aracin ecusu gucun dusmesiyle birlikte vitesi bikac vites dusuruyordur. oncelikle map ve maf sensorunu bi temizle. bogaz kelebegini temizlet. bi kontrol et duzelme varmi. Elinde mini obd cihazi varsa ltft stft degerlerini araci yolda surerken kontrol et. benzindeyken yap bunu. Eger gaza bastigin zaman ltft stft degerlerin 5 -5 te oynuyor ve 120 ile yolda giderken gazdan ayagini komple cektiginde birrden degerler -20 lere 30 lara cikiyorsa yakit sisteminde sorun vardir. Kanister valfini bi kontrol ettir. Depo havalandirma valfi diyede gecer. Depo havalandirma valfi delo icinde bulun gaz,halinde bulunan benzini aeacin ihtiyacina gore ecu vasitasiyla ara ara acarak gaz,kelebegine gonderir. arizali ise kontrolsuz fazladan benzin gazi gonderir buda yuksek hiz aracin rolantideyken bogulmasina zenginlesmesine neden olur arabada tekleme vani vites dusurme vs gorulebilir