arkadaşlar bir siteden okuduğum haberi aynen kopyalıyorum.sitede marka ismi vermemiş ama motorr şaşe ve motor kodundan aracın opel astra yada insignia olabileceği anlaşılıyor araç sahibi davayı kazanmış acaba sitemiz üyesi olabilir mi? işte haber
Sıfır araç satın alırken aracı teslim almadan önce mutlaka size belirtilen özelliklerin araçta bulunup bulunmadığını kontrol edin. Öünkü fazladan para vererek önemsediğiniz özellikler ile satın aldığınız aracınızda size taahhüt edilen özelliklerin olmadığını çok kötü bir tecrübe ile öğrenebilirsiniz.
İstanbulâda yaşayan Cengiz Berk böyle bir tecrübeyi geçtiğimiz yıl yaşadı. Sıfır olarak satın aldığı lüks aracı ile il dışına çıkan Berk yaşadığı bir olay sonrasında aracında kendisine belirtilen özelliklerin olmadığını öğrendi. Konuyu mahkemeye taşıyan Berk, davayı kazanarak aracı iade edip parasını faizi ile birlikte geri aldı.
Her şey 2012 yılında yaklaşık 60 bin TLâye aldığı sıfır marka lüks aracı ile Sakaryaâya giden Cengiz Berkâi yolda farklı bir araç sürücüsünün uyarması sonrasında başladı. Uyarı sonrasında aracını sağa çeken Berk, lastiğinin patlak olduğunu görünce çok şaşırdı. Öünkü ''full paket'' şeklinde aldığı sıfır aracında Lastik Basınç Takip Sistemi (TMPS) olduğu ve olası böyle bir durumda kendisinin uyarılacağını biliyordu.
Sistemin arızalanmış olduğunu düşünüp aracını servise götüren Berk, aracında Lastik Basınç Takip Sistemi olmadığını öğrenince şaşkınlık içerisinde soluğu aracı satın aldığı yetkili satış noktasında aldı. Burada ısrarla aracını satın alırken bu özelliğin olduğunun kendisine söylendiğini ve söz konusu aracın kataloglarında da bu özelliğin yer aldığını belirtmesine rağmen Berkâe aracında TMPSânin olmadığı ve kendisinin hataya düştüğü belirtildi.
Ancak Cengiz Berk, yetkili satıcıdan aldığı cevap sonrası olayın peşini bırakmadı ve mahkemeden kendisini haklı çıkartan kararı almayı başardı.
OLAYI MAHKEMEYE TAşIDI
Yetkili satıcıdan aldığı cevap üzerine aracı alırken sakladığı ve içerisinde söz konusu araçla ilgili bahsedilen donanımların yazılı olduğu kataloğu, araç içi kullanma kılavuzunu ve otomobil firmasının internet sitesindeki ilgili bölümün ekran görüntüsünü kaydederek avukatı aracılığı ile İstanbul 2. Tüketici Mahkemesiâne başvurdu.
FİRMA DAVANIN REDDİNİ İSTEDİ
Bunun üzerinde davalı firma yetkilileri ise apar topar söz konusu kılavuzlarda değişikliğe giderken, sitelerinde bulunan özellikler kısmını ise değiştirerek mahkemeye sundukları dilekçede; Dava konusu araçta bulunması gereken özelliklerin eksiksiz bulunduğunu, davacının belirttiği eksikliklerin aracın bir üst paketinde dahi bulunmadığını, bunların müvekkili şirket yetkililerince ne şifahi ne de yazılı olarak davacı tarafa verildiğini, söz konusu aracı ayıplı olarak nitelendirecek şartların gerçekleşmediğini, davacının tazminat talebinin hiçbir hukuki temele dayanmadığı belirtilerek davanın reddini talep etti..
BİLİRKİşİ RAPORUNDA şOK DETAY!
Olayla ilgili daha ilginç bir gelişme ise sürecin mahkemeye taşınması sonrasında yaşandı. Sıfır aldığı aracında donanım olarak sadece Lastik Basınç Takip Sistemiânin olmadığını zanneden Berk, bilirkişi raporu ile bir gerçeği daha öğrenmiş oldu. Mahkeme tarafından görevlendirilen bilirkişi heyetinin yaptığı inceleme sonrasında hazırlanan raporda araçta Lastik Basınç Takip Sistemiânin yanı sıra kapı içi aydınlatmalar ve CD 450 Radyo/CD/MP/WMA çaların da bulunmadığı ortaya çıktı.
1 YIL SONRA MAHKEMEDEN KARAR
Yaklaşık 1 yıl kadar süren davanın sonucu geçtiğimiz aylarda açıklandı. Sunulan delilleri göz önünde bulunduran İstanbul 2. Tüketici Mahkemesi, mağdur Cengiz Berkâi haklı bularak aracın ''ayıplı'' olduğuna kanaat getirerek firmaya iadesine karar verdi.
ARACIN PARASI FAİZİ İLE GERİ ÖDENDİ
Mahkemenin verdiği karar metninde şu ifadelere yer verildi; Davanın kısmen kabulü ile ayıplı olduğu anlaşılan dava konusu 34 KJ 0661 Plakalı A14NET19AU5417 Motor nolu ve WOLJC7E80DBO62641 şase nolu aracın üzerindeki her türlü kısıtlama ve vergi ve cezalardan arındırılmış olarak davalıya iadesine ve davacının araç için ödemiş olduğu 59.105,25 TL'nin de aracın teslim tarihinden itibaren yasal faizi ile davalıdan tahsili ile davacıya ödenmesine karar verilmiştir.
AVRUPAâDA ZORUNLU!
Avrupa Birliği ülkelerinde trafiğe girecek yeni araçlarda zorunlu hale getirilen Lastik Basınç Takip Sistemi'nde lastik ve jantlara yerleştirilen sensörler lastiklerde hava basıncın azalması halinde sürücüyü uyarıyor. Sistem sayesinde sürücü trafikte hangi lastiğin ne kadar basıncı olduğu veya ne kadar hava kaçırdığını takip edebiliyor ve olası bir kaza riskini ortadan kaldırabiliyor.
FİRMA OLAYI DOğRULADI
Konuyla ilgili olarak söz konusu otomobil firmasının yetkilileri ile yaptığımız görüşmede firma olayı doğrularken, teknolojinin yoğun şekilde kullanıldığı sektörde özellikle model yılı değişimleri sebebiyle araçlarda sunulan bazı özelliklerin sunulmasına son verildiği belirtilerek münferit olarak bu tür aksaklıkların yaşanabileceği ifade edildi.
BU EKSİKLİK HAYATIMA MAL OLABİLİRDİ
1 yıllık hukuk mücadelesini kazanarak aracı geri iade eden ve parasını faizi ile birlikte tahsil eden Cengiz Berk ise, aracı satın alırken bilerek tüm donanımlarına dikkat edip full paket şeklinde aracı satın aldığını ve böyle talihsiz bir durum yaşadığını belirterek şöyle konuştu; ââBen bu uyarı sistemine güvenerek yoluma devam etseydim ve beni yoldan geçen başka bir sürücü uyarmasaydı Allah muhafaza ciddi bir kaza yapabilirdim ve belki hayatımı dahi kaybedebilirdim. Öünkü aracın lastiği durumu geç fark ettiğim için kullanılmayacak şekilde deforme olmuştu. Yani birilerinin çok kısa cümlelerle geçiştirdiği bu eksiklik aslında ne kadar da büyük bir olumsuzluğa yol açabilirdi.ââ dedi.
Sıfır araç satın alırken aracı teslim almadan önce mutlaka size belirtilen özelliklerin araçta bulunup bulunmadığını kontrol edin. Öünkü fazladan para vererek önemsediğiniz özellikler ile satın aldığınız aracınızda size taahhüt edilen özelliklerin olmadığını çok kötü bir tecrübe ile öğrenebilirsiniz.
İstanbulâda yaşayan Cengiz Berk böyle bir tecrübeyi geçtiğimiz yıl yaşadı. Sıfır olarak satın aldığı lüks aracı ile il dışına çıkan Berk yaşadığı bir olay sonrasında aracında kendisine belirtilen özelliklerin olmadığını öğrendi. Konuyu mahkemeye taşıyan Berk, davayı kazanarak aracı iade edip parasını faizi ile birlikte geri aldı.
Her şey 2012 yılında yaklaşık 60 bin TLâye aldığı sıfır marka lüks aracı ile Sakaryaâya giden Cengiz Berkâi yolda farklı bir araç sürücüsünün uyarması sonrasında başladı. Uyarı sonrasında aracını sağa çeken Berk, lastiğinin patlak olduğunu görünce çok şaşırdı. Öünkü ''full paket'' şeklinde aldığı sıfır aracında Lastik Basınç Takip Sistemi (TMPS) olduğu ve olası böyle bir durumda kendisinin uyarılacağını biliyordu.
Sistemin arızalanmış olduğunu düşünüp aracını servise götüren Berk, aracında Lastik Basınç Takip Sistemi olmadığını öğrenince şaşkınlık içerisinde soluğu aracı satın aldığı yetkili satış noktasında aldı. Burada ısrarla aracını satın alırken bu özelliğin olduğunun kendisine söylendiğini ve söz konusu aracın kataloglarında da bu özelliğin yer aldığını belirtmesine rağmen Berkâe aracında TMPSânin olmadığı ve kendisinin hataya düştüğü belirtildi.
Ancak Cengiz Berk, yetkili satıcıdan aldığı cevap sonrası olayın peşini bırakmadı ve mahkemeden kendisini haklı çıkartan kararı almayı başardı.
OLAYI MAHKEMEYE TAşIDI
Yetkili satıcıdan aldığı cevap üzerine aracı alırken sakladığı ve içerisinde söz konusu araçla ilgili bahsedilen donanımların yazılı olduğu kataloğu, araç içi kullanma kılavuzunu ve otomobil firmasının internet sitesindeki ilgili bölümün ekran görüntüsünü kaydederek avukatı aracılığı ile İstanbul 2. Tüketici Mahkemesiâne başvurdu.
FİRMA DAVANIN REDDİNİ İSTEDİ
Bunun üzerinde davalı firma yetkilileri ise apar topar söz konusu kılavuzlarda değişikliğe giderken, sitelerinde bulunan özellikler kısmını ise değiştirerek mahkemeye sundukları dilekçede; Dava konusu araçta bulunması gereken özelliklerin eksiksiz bulunduğunu, davacının belirttiği eksikliklerin aracın bir üst paketinde dahi bulunmadığını, bunların müvekkili şirket yetkililerince ne şifahi ne de yazılı olarak davacı tarafa verildiğini, söz konusu aracı ayıplı olarak nitelendirecek şartların gerçekleşmediğini, davacının tazminat talebinin hiçbir hukuki temele dayanmadığı belirtilerek davanın reddini talep etti..
BİLİRKİşİ RAPORUNDA şOK DETAY!
Olayla ilgili daha ilginç bir gelişme ise sürecin mahkemeye taşınması sonrasında yaşandı. Sıfır aldığı aracında donanım olarak sadece Lastik Basınç Takip Sistemiânin olmadığını zanneden Berk, bilirkişi raporu ile bir gerçeği daha öğrenmiş oldu. Mahkeme tarafından görevlendirilen bilirkişi heyetinin yaptığı inceleme sonrasında hazırlanan raporda araçta Lastik Basınç Takip Sistemiânin yanı sıra kapı içi aydınlatmalar ve CD 450 Radyo/CD/MP/WMA çaların da bulunmadığı ortaya çıktı.
1 YIL SONRA MAHKEMEDEN KARAR
Yaklaşık 1 yıl kadar süren davanın sonucu geçtiğimiz aylarda açıklandı. Sunulan delilleri göz önünde bulunduran İstanbul 2. Tüketici Mahkemesi, mağdur Cengiz Berkâi haklı bularak aracın ''ayıplı'' olduğuna kanaat getirerek firmaya iadesine karar verdi.
ARACIN PARASI FAİZİ İLE GERİ ÖDENDİ
Mahkemenin verdiği karar metninde şu ifadelere yer verildi; Davanın kısmen kabulü ile ayıplı olduğu anlaşılan dava konusu 34 KJ 0661 Plakalı A14NET19AU5417 Motor nolu ve WOLJC7E80DBO62641 şase nolu aracın üzerindeki her türlü kısıtlama ve vergi ve cezalardan arındırılmış olarak davalıya iadesine ve davacının araç için ödemiş olduğu 59.105,25 TL'nin de aracın teslim tarihinden itibaren yasal faizi ile davalıdan tahsili ile davacıya ödenmesine karar verilmiştir.
AVRUPAâDA ZORUNLU!
Avrupa Birliği ülkelerinde trafiğe girecek yeni araçlarda zorunlu hale getirilen Lastik Basınç Takip Sistemi'nde lastik ve jantlara yerleştirilen sensörler lastiklerde hava basıncın azalması halinde sürücüyü uyarıyor. Sistem sayesinde sürücü trafikte hangi lastiğin ne kadar basıncı olduğu veya ne kadar hava kaçırdığını takip edebiliyor ve olası bir kaza riskini ortadan kaldırabiliyor.
FİRMA OLAYI DOğRULADI
Konuyla ilgili olarak söz konusu otomobil firmasının yetkilileri ile yaptığımız görüşmede firma olayı doğrularken, teknolojinin yoğun şekilde kullanıldığı sektörde özellikle model yılı değişimleri sebebiyle araçlarda sunulan bazı özelliklerin sunulmasına son verildiği belirtilerek münferit olarak bu tür aksaklıkların yaşanabileceği ifade edildi.
BU EKSİKLİK HAYATIMA MAL OLABİLİRDİ
1 yıllık hukuk mücadelesini kazanarak aracı geri iade eden ve parasını faizi ile birlikte tahsil eden Cengiz Berk ise, aracı satın alırken bilerek tüm donanımlarına dikkat edip full paket şeklinde aracı satın aldığını ve böyle talihsiz bir durum yaşadığını belirterek şöyle konuştu; ââBen bu uyarı sistemine güvenerek yoluma devam etseydim ve beni yoldan geçen başka bir sürücü uyarmasaydı Allah muhafaza ciddi bir kaza yapabilirdim ve belki hayatımı dahi kaybedebilirdim. Öünkü aracın lastiği durumu geç fark ettiğim için kullanılmayacak şekilde deforme olmuştu. Yani birilerinin çok kısa cümlelerle geçiştirdiği bu eksiklik aslında ne kadar da büyük bir olumsuzluğa yol açabilirdi.ââ dedi.