Ötv zammi ve yenİ vergİlendİrme gelİyor...

stigma4885

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 May 2014
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bu sefer şekillendi gibi arkadaşlar, arabalar yüzde 5 daha artacak...

Maliye eski Bakanı Kemal Unakıtan'ın 'yediveren gülü gibi' dediği otomotiv sektöründe özel tüketim vergisinin yeniden düzenlendiği ve değişikliğin 1 Ocak 2015'ten itibaren uygulanmaya başlayabileceği konuşuluyor. Aldığım duyumlara göre Maliye bürokratlarının üzerinde çalıştığı taslağa son şekli verildi. Yeni sistemde otomotivden 3 yerine 4 farklı kategoride vergi alınacak.

Daha önce silindir hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen araçlar için alınan en düşük vergi dilimi yeni düzende 1500 cm3'ü geçmeyen araçlar olarak yeniden belirlenecek. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlar farklı bir vergi diliminde değerlendirilecek. 2000 cm3'e kadar olan araçlar için farklı 2000 cm3'ün üzerindeki araçlar için de lüks kategoride farklı vergi oranı uygulanmaya devam edilecek.

Motorlar küçüldü

Yeni motor teknolojileri sayesinde son dönemde piyasaya çıkan araçlarda 1200 cm3'e kadar motor hacminde bile 120 hatta 130 HP yani beygir gücüne ulaşılabildiği dikkati çekiyor.

Bu araçların satışında gözlenen artış Maliye bürokratlarını da harekete geçirmiş görünüyor. Maliye bürokratları yeni motor teknolojisi sayesinde artık 1600 cm3'lük silindir hacmine sahip araçların da neredeyse 2000 cm3 silindir hacmine sahip araçlar kadar güç üretebildiğini dikkate alarak yeni bir sınıflandırma yapılmasının ihtiyaç haline geldiğini dikkate aldılar. Taslağı hazırlayan kaynaklar "Elbette son karar Maliye Bakanı'nın ve Bakanlar Kurulu'nun. Ancak dördüncü bir kategori oluşturulmasında fayda var. 1600 cm3'e kadar olan araçlar tanımı da artık farklılaşmayı gerektiriyor" diye konuştu.

Vergiye de rötüş

Vergi dilimleri 3'ten 4'e çıkarken yeni düzende ÖTV oranlarının da yeniden şekillendirilmesi gündemde. Önce mevcut durumu hatırlatalım. 1 Ocak 2014'ten bu yana motor hacmi 1600 cm3'ü geçmeyen araçlardan yüzde 45 ÖTV alınıyor. Motor silindir hacmi 1600-2000 cm3 arasında olan araçlarda vergi oranı yüzde 80, motor silindir hacmi 2000 cm3'ün üzerinde olan araçlarda ise yüzde 130'luk ÖTV uygulanıyor.

Taslak yasalaşırsa yüzde 45'lik ÖTV dilimi bundan böyle motor silindir hacmi 1500 cm3'e kadar olan araçlarda uygulanacak. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlarda ÖTV yüzde 45 yerine 5 puanlık artışla yüzde 50 olarak hesaplanacak. Yine aynı şekilde 2000 cm3'lük araçlarda ÖTV yüzde 80'den 85'e çıkarılacak. 2000 cm3 üzeri araçlarda ise yüzde 130'luk ÖTV oranının değiştirilmemesi öngörüldü ancak son kararı Bakanlar Kurulu verecek. Şayet vergi dilimleri yeni halini alırsa 1600 cm3 ile 2 bin cm3'lük araçlara 3 ile 8 bin TL arasında vergi zammı yapılması gerekecek.

Vergi dedikodusu

Otomotiv sektöründe vergilerin artırılacağına yönelik dedikodular son 10 gündür piyasada satışlara da yansımış vaziyette. Pek çok otomotiv firmasının potansiyel müşterilerini arayarak ÖTV zammına yakalanmadan fırsatlardan yararlanmasını tavsiye ettiği dikkati çekiyor. Maliye Bakanlığı'nın hazırladığı 2015 bütçesinde büyüme öngörüsü değişmezken vergi gelirlerinde yüzde 12'nin üzerinde artış tahmini yapılması zaten belli başlı vergilerde artışlar olabileceğine dair kuşkuları beraberinde getirmişti.
 
Türkiye'de politikacıların akrabalarının o ürünü ülkeye ithal etme ya da satma durumu olmadıkça verginin indiğini görmedim. Birisi otomotiv sektörüne girerse iner ancak :)
 
o uygulamayla pek fazla emilemeyeceginden cepler, herkese uygulamaya karar verdiler sanırım
 
Memleketimizde vergilendirme sistemi hep garibanı sömürme politikası üzerinden gidiyor. Aracın motor hacmine göre vergilendirme mi olur. Yapsana kasko bedeli üzerinden vergilendirme gariban üç beş kuruşa bir araba alıyor yok motoru 1600 yok 2000 ne saçma ya zengin binsin trilyonluk arabaya, benimle aynı vergiyi versin bu mu adalet bence bu değil. Memlekette zenginler malesef garibandan daha fakir... bence
 
Şimdi yapılmak istenen olay çevreyi kirleten araçlardan daha fazla vergi alınması yönünde. Buda demek oluyor ki dizel araçların canına okuyacaklar. Aslında burada olay çevre filan değil. Eğer ki çevre olsa milleti LPG li araç kullanmaya yönlendirirler.

Şimdi yeni düzenleme de ne olur? Öncelikle dizel araç sahiplerini hali duman olur aynı eksozdan çıkan siyah duman misali :D neden? çevreyi fazla kirletmesinden dolayı vergileri yükselecek vergisi yüksek araç demek ülkemizde ikinci el fiyatlarının düşmesi demek. Vergilerin yükselmesi demek artık ülkemize dizel araçların girişinde azalma olacak demek...

Diğer bir konu ise 1.2---1.3---1.4 araçların fiyatlarının başını alıp gitmesi anlamına gelir. Vatandaş az vergi öder ama fiyat konusun da yine olan vatandaşa olur...

Bu kadar açıklar anca bu şekilde kapamaya çalışıyorlar ama şu bir gerçek ki... enin de sonun da artık bu bütçe dikiş tutmayacak...

Son olarak olacak oğlan misali... olacak belli bütçe patlayacak ve olan her zaman olduğu gibi vatandaşa olacak...

Ak Saray da oturanlar oturacak vatandaş kafasını soktu evinden olacak... hepsi bu....
 
emisyona göre mtv en adil vergi sistemidir.
ama euro 3 motor öncesi yayar bu durumda. euro4 euro5 motorları co2 salınımı benzinli araçlar gibi olduğu için sıkıntı olmaz. sadece lpg takılan araçlarında ayrı bir kapsama alınması lazım. benzinli gibi değerlendirilmesi yanlış olur.
senelerdir beklediğim bir mtv sistemidir hayalimdeki transporter'lara kavuşabilirim işte o zaman :D
 
Geri
Üst