Merhaba arkadaşlar,
Otomatik araçlarda pozisyon şalteri somunu tamamen sıkılı mı olmalı yoksa hafif mi sıkılı olmalı? Soruyu sormamın sebebi başımdan garip bir olay geçti.
Astra F 1.6 16 valf otomatik vites araç sahibiyim. Aracım 4. Viteste boğuluyordu. Uzun yoldayken yokuş falan çıkacakken araç boğuluyordu. Başlarda ateşlemeden zannettim bujileri falan değiştirdim ama sorun devam ediyordu. Sonra aracı manuel de kullanmayı denedim. 2. Vitese atınca araçta S lambası yanıp sönüyordu. Kapatıp açınca da sönüyordu. Manuel kullandıktan sonra bu boğulma yok oldu. 4. Viteste giderken gaza yüklenince 3. Vitese düşmeye başladı önceden düşmüyordu boğuluyordu. Şuan pozisyon şalterinin somunu çok gevşek şekilde duruyor. Sıkılıp sıkılmaması konusunda emin olamadığım için soruyu sordum. Ayrıca şanzıman yağını kontrol ettim. Sanırım biraz kötü. Islak mendilin üstüne birkaç defa sürdüm fotoğraftaki gibi oldu.
Otomatik araçlarda pozisyon şalteri somunu tamamen sıkılı mı olmalı yoksa hafif mi sıkılı olmalı? Soruyu sormamın sebebi başımdan garip bir olay geçti.
Astra F 1.6 16 valf otomatik vites araç sahibiyim. Aracım 4. Viteste boğuluyordu. Uzun yoldayken yokuş falan çıkacakken araç boğuluyordu. Başlarda ateşlemeden zannettim bujileri falan değiştirdim ama sorun devam ediyordu. Sonra aracı manuel de kullanmayı denedim. 2. Vitese atınca araçta S lambası yanıp sönüyordu. Kapatıp açınca da sönüyordu. Manuel kullandıktan sonra bu boğulma yok oldu. 4. Viteste giderken gaza yüklenince 3. Vitese düşmeye başladı önceden düşmüyordu boğuluyordu. Şuan pozisyon şalterinin somunu çok gevşek şekilde duruyor. Sıkılıp sıkılmaması konusunda emin olamadığım için soruyu sordum. Ayrıca şanzıman yağını kontrol ettim. Sanırım biraz kötü. Islak mendilin üstüne birkaç defa sürdüm fotoğraftaki gibi oldu.