radyatör balata sorunu...

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
99opel astra aracımın fren balataları bitmiş.serwiste disklerle birlikte değiştiğini söyledi,disklerin de değişmesi gerekiyor muydu.we 105000 bakımı die gönderiimiz araçta 2milyarlık masraf çıktı, şarj dinamosu hariç hepsi sorunl giderildi.ama radyatörde kaçak warmışdeğiştirdiler.ben istanbul-çorlu arasını saatte 160-200km arasında gidip geldim(bikaç kez 210-220kmleri bile gördü)eer bir kaçak söz konusu ise aracın hararet yapması gerekmez mi bu kadar yüksek hızda....
 
bizimde kacak var hemde baya bikacak yüksek hızda araba rüzgardan dolayı hararet yapmıyo.gelen rüzgar motoru sogutmaya yetiyo...bende 200 milyona aldım bugün radyörü gm marka denk düştü ugdun aldık:)
 
sen baya bi uygun fiyata almışsın yaws bakım için serwisteyken çıktığından sağlam bir kazık yedik gibi hissettim....:)
 
dewilking08' Alıntı:
sen baya bi uygun fiyata almışsın yaws bakım için serwisteyken çıktığından sağlam bir kazık yedik gibi hissettim....:)
astraların parçaları daha pahalı
 
Kardeşim Orj Parça Sifir Alirsan Tabii Yani......:D

o kadar olacak nelerin değiştiki?

zaten sağlıklı fren için hem disk hem balata değişmeli zaten 90 bin km de diyosun zamanı da gelmiş
 
kardeş, araba yüksek hızda hararet yapmaz, hatta eğer hava çok soğuksa olması gerekenden düşük ısılara bile inebilir, ama eğer değişimi gerektirecek kadar kaçak olsaydı şehir içinde mutlaka hararet yapardı. ufak tefek kaçaklar için de, bi toz var suya kattıkları, delikleri falan tıkıyor, en az 2 yıl sorun çıkarmıyor.

ama, 99 astra için komple bakım serviste 2000 ytl çok da sayılmaz.

diskler için de önerim, fren balatası değişiminde geç kalmayın, hatta 5000 km daha idare eder demiş olsalar dahi değiştirin. opelin balataları çok pahalı olmamasına rağmen, hatırladığım kadarıyla diskler 120 YTL civarıydı. eğer 3-4 kere balata değişimi vaktini geçirirseniz, ya da balatadan ses geliyorsa ve frene bastığınızda titreme yapıyorsa diske zarar vermeye başladınız demektir, onun için hemen kontrole götürün. diskleri tornada traşlatıp kurtarabilirsiniz. normalde bir diskin ömrü 500.000 km dir. ama bizim yollarımız toz toprak içinde olduğu için, balata ve disk arasına giren ufak taşlar ve tozlar diskleri zedeliyor, hele bir de balata değişiminin vaktini geçirirsek, zaten disklerin canına okuyoruz. 250.000 den önce disk değiştirdiyseniz, mutlaka bir ihmal ya da servis tarafından atılan kazık söz konusudur.
 
Diskler konusunda bende küçük bir bilgi vermek isterim. Her balata değişiminde diskler traşlanır. Bu traşlama diskleri inceltir. Diğer şartlara bağlı kalmadan bu traşlamanın çokluğuna göre disk daha da incelecektir. Mesela benim diskler 87 binde değişti. Normalde balata değişimi için gitmiştim. Diskleri çıkarttılar inceldiğini gösterdiler. Bende ok dedim. Tamamen kullanımla ilgili olduğunu düşünüyorum. Bu arada bence 250 bin km giden disk baya bir iddalı olur..
 
yaa bnm diskler 111000kmde deişti 110700 falandı.şu ana kadar hiçb prob yoktu.bi anda bu kadar çıktı.daha önce değişmemişti balatalar sanırım.radyatör, egzoz, silecekler, hava filtresi, diskler balatalar hortumlar falan deişti daa şarj dinamosu gerekli(deişen parça daa wardır.bagaj tam doldu wakit bulabilsem torbalarda neyin değiştiine bakıcam.bu cumartesi uzun yola çıkacak olmasam kesinlikle değmezdi onarıma...
 
neyse artık yaptırmışsın.ama yapılacaklar listene birde özel servislerde bak derim.fiyat yarıya yaklaşacaktır diye düşünüyorum.
 
yetikili serviste yaptırdıysan az bile yetkili servislerde genelde onarım diye bişey yok bi parça sorunlu ise değiştiriyorlar ileride sorun çıkartmasın diye sonuçta garantili iş yapıyorlar fren balataların ömrüde 100.000 i bulmaz diye düşünüyorum tabi araç hep şehirler arasında kullanılıyorsa bişey diyemem ama gerçekten yetkili servisler çok pahalı
 
Geri
Üst