Arkadaşlar slm, bir çoğumuzun aynı sorundan müzdarip olduğunu biliyorum. Rölantinin durduk yere oynaması, jiklenin uzun süre çalışması, sıcak motorlu arabada devrin yüksek kalması ve özellikle LPG ile gezerken tekleme ve gaz yememe gibi sorunların nedenini (inşallah) büyük ihtimalle çözdüm.
Şuan herşey normal yani araç pısır pısır oldu kendine geldi herşey.
C.tesi günü şaşmazda ustama gittim, tech2 cihazını taktık araçta arıza kaydı yok. zaten bu sorun için ışık yakmıyordu. konuyu bir süre istişare ettik. sonra aracın diğer verilerine baktık cihazdan. birden "motor suyu sıcaklığı" nın 40-42 seviyelerinde göründüğünü farkettik. oysaki aracın harareti 98 i gösteriyodu.
Motor suyunu ölçen sıcaklık müşürü bozukmuş. yani aslında motor fan açma seviyesinde olmasına rağmen müşür 40-45 civarında bir ısı gösteriyor. bu nedenle gereksiz yere jikle çalışıyor, devir yükseliyor, bu süre uzuyor, hatta lpg ye geçme süresi bile uzuyordu.
Örneğin araç zaten sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda anlamsızca yüksek devirde rölanti çalışır ve lpg ye hemen geçmesi gerekirken 2-3 dk sonra geçerdi.
Bu parçayı değiştirdik ve şimdi aracın beynine giden datalar tamamen normale dönünce herşey düzeldi. İnşallah birdaha o sorunları yaşamayız.
Bilmem kaç kez buji kablosu ve buji değiştirdim. egr ve boğaz temizlendi v.s.
Ustanıza götürün dediğim parçayı kontrol ettirin aşağı yukarı cihazda görünen ısı ile hararet ısısının aynı olması lazım değilse bozuktur. değiştirin herşey düzelecektir.
Şuan herşey normal yani araç pısır pısır oldu kendine geldi herşey.
C.tesi günü şaşmazda ustama gittim, tech2 cihazını taktık araçta arıza kaydı yok. zaten bu sorun için ışık yakmıyordu. konuyu bir süre istişare ettik. sonra aracın diğer verilerine baktık cihazdan. birden "motor suyu sıcaklığı" nın 40-42 seviyelerinde göründüğünü farkettik. oysaki aracın harareti 98 i gösteriyodu.
Motor suyunu ölçen sıcaklık müşürü bozukmuş. yani aslında motor fan açma seviyesinde olmasına rağmen müşür 40-45 civarında bir ısı gösteriyor. bu nedenle gereksiz yere jikle çalışıyor, devir yükseliyor, bu süre uzuyor, hatta lpg ye geçme süresi bile uzuyordu.
Örneğin araç zaten sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda anlamsızca yüksek devirde rölanti çalışır ve lpg ye hemen geçmesi gerekirken 2-3 dk sonra geçerdi.
Bu parçayı değiştirdik ve şimdi aracın beynine giden datalar tamamen normale dönünce herşey düzeldi. İnşallah birdaha o sorunları yaşamayız.
Bilmem kaç kez buji kablosu ve buji değiştirdim. egr ve boğaz temizlendi v.s.
Ustanıza götürün dediğim parçayı kontrol ettirin aşağı yukarı cihazda görünen ısı ile hararet ısısının aynı olması lazım değilse bozuktur. değiştirin herşey düzelecektir.