Rölanti dengesizliği ve teklemenin çözümünü açıklıyorum özellikle F-G kasalar için.

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar slm, bir çoğumuzun aynı sorundan müzdarip olduğunu biliyorum. Rölantinin durduk yere oynaması, jiklenin uzun süre çalışması, sıcak motorlu arabada devrin yüksek kalması ve özellikle LPG ile gezerken tekleme ve gaz yememe gibi sorunların nedenini (inşallah) büyük ihtimalle çözdüm.

Şuan herşey normal yani araç pısır pısır oldu kendine geldi herşey.

C.tesi günü şaşmazda ustama gittim, tech2 cihazını taktık araçta arıza kaydı yok. zaten bu sorun için ışık yakmıyordu. konuyu bir süre istişare ettik. sonra aracın diğer verilerine baktık cihazdan. birden "motor suyu sıcaklığı" nın 40-42 seviyelerinde göründüğünü farkettik. oysaki aracın harareti 98 i gösteriyodu.

Motor suyunu ölçen sıcaklık müşürü bozukmuş. yani aslında motor fan açma seviyesinde olmasına rağmen müşür 40-45 civarında bir ısı gösteriyor. bu nedenle gereksiz yere jikle çalışıyor, devir yükseliyor, bu süre uzuyor, hatta lpg ye geçme süresi bile uzuyordu.

Örneğin araç zaten sıcakken stop edip tekrar çalıştırdığımda anlamsızca yüksek devirde rölanti çalışır ve lpg ye hemen geçmesi gerekirken 2-3 dk sonra geçerdi.

Bu parçayı değiştirdik ve şimdi aracın beynine giden datalar tamamen normale dönünce herşey düzeldi. İnşallah birdaha o sorunları yaşamayız.

Bilmem kaç kez buji kablosu ve buji değiştirdim. egr ve boğaz temizlendi v.s.

Ustanıza götürün dediğim parçayı kontrol ettirin aşağı yukarı cihazda görünen ısı ile hararet ısısının aynı olması lazım değilse bozuktur. değiştirin herşey düzelecektir.
 
Peki, araçta geç çalışmada varmıydı?
Geç çalışma normalde olmuyodu, ancak rölantideki dengesizlik anlarında gaz pedalına ilk bastığımda gazı yemiyordu. lpg de kullanırken 1. vitesde kalkarken stop ederse ozaman geç çalışma durumu oluyordu.
 
bu kadar detaylı inceleme yapan ve birlikte fikir yürütebildiğin bi usta bulmuş olman süper.
çözüm de süper.faydalı bi paylaşım..
ara sıra kontrol ettirelim.
 
Benim aracın devri sürekli yüksek, 1000-1200 devirlerde. Dalgalanma yok, bir de şiddetli gaz verip çekince düzeliyor, bazen de düzelmeyip stop ediyor. Rölanti motoru ve boğaz temizliği yapıldı bir müddeti dare etti ama sonrasında yine aynı..??
 
Ben faydalı olabileceğine inandığım bir bilgiyi paylaşmak istedim forumda. herkesin aracında aynı tepkiyi verip vermeyeceğini bilmiyorum. sorunlar farklı olabilir. Ama tespit edilmesi ve müdahale edilmesi çok kolay bir parça. 5 dk içinde yenisini takıyorlar. bizim araçların en yenisi zaten 12 yaşında ilk günkü gibi çalışmasını beklemek doğru değil.

Tech2 cihazı olan ve güvendiğiniz bir usta bulursanız sorun kolayca hallolur. Ankarada olanlar için benim gittiğim yeri öneririm.
 
Başkent Opel, Başken sanayi sitesi şaşmazda. Osman Usta yı bulun yardımcı olacaktır.
 
Geri
Üst