Samand, Türkiye'yi seçti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan alpasch
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alpasch

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
1,151
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
FABRİKA 2009 YILINDA FAALİYETE GEÇECEK
98576.jpg
Samand, Türkiye'yi seçti
İran'ın Khodro Company (IKCO) firması, Türkiye'ye yatırım kararı aldı. Şirket "Samand" marka otomobilin üretimi için Marmara Bölgesi'ni seçti.

Samand marka otomobili üreten İran'ın Khodro Company (IKCO) firmasının, Türkiye'de yatırım kararı aldığı bildirildi. IKCO'nun Türkiye Distribütörü MYS Otomotiv Genel Müdürü Yiğit Seskır, yaptığı açıklamada, İran Sanayi ve Maden Bakanlığının Türkiye'de otomobil üretimine yönelik kararı onayladığını, konuya ilişkin duyurunun firmanın resmi internet sitesinde yer aldığını belirtti. IKCO'nun Türkiye'de bir otomobil fabrikası kurmasını sağlamak amacıyla yaklaşık 2,5 yıldır görüşmelerde bulunduklarını dile getiren Seskır, "İlk olarak Bulgaristan'a yapılması düşünülen yatırımı, uzun süren görüşmelerin ardından Türkiye'ye getirmenin gururunu yaşıyoruz" dedi.

İMZASI ATILDI

Seskır, fabrikanın kurulmasına yönelik MYS Otomotiv ile IKCO arasında tüm imzaların atıldığını ifade ederek, şöyle konuştu:

"2009 yılında faaliyete geçmesi planlanan fabrikanın Marmara Bölgesi'ne kurulması düşünülüyor. Faaliyete geçtiğinde Rusya, Ukrayna, Bulgaristan ve Romanya'ya ihracat bu fabrikadan yapılacak. Fabrikanın, 300 milyon dolarlık ihracat kapısını açması bekleniyor. 'Samand'ın yanı sıra 'Soren' ve yeni çıkacak modeller de burada üretilebilecek. İlk planda yaklaşık 1000 kişi istihdam edilecek." IKCO'nun büyüme ve dünyaya açılma kararı doğrultusunda son 2 yılda Azerbaycan, Arjantin, Belarus ve Suriye'ye yatırım yaptığını anlatan Seskır, bunların arasında en büyük yatırımın Türkiye'de gerçekleştirileceğini bildirdi.

FABRİKA YERİ

Yiğit Seskır, özellikle "Samand"ın yılbaşından bu yana 1600'ün üzerinde satış adedine ulaşmasının, IKCO'nun Türkiye'ye yatırım yapma kararında büyük etkisi olduğuna değinerek, şunları kaydetti:

"İran, Türkiye'ye büyük önem veriyor. 19 bin 900 YTL'den satışına başladığımız 'Samand'a Türk tüketicisinin ilgisi çok olunca, bize verdikleri önem daha da arttı. Türkiye'nin her yerinden yatırım yapacağımız yerle ilgili teklifler alıyoruz. Fabrika, incelemelerimizin ardından en iyi yere yapılacak. Bununla ilgili çalışmalarımız aralıksız devam ediyor."

Türkiye otomotivde önemli bir üs

Otomobil Distribütörleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Aybar, otomotiv sektöründe Türkiye'nin önemli bir üs ve marka haline geldiğini bildirdi. Antalya Autoshow 2008 Fuarı'na katılan Aybar, geçen yıl sonu itibariyle sektörde 1 milyon 100 bin otomobil üretim yapıldığını, 820 bininin ihraç edildiğini, kalanının ise yurt içinde satıldığını söyledi. Aybar, şöyle devam etti: "Dünya ülkeleri arasında, toplamda 16. büyük üretim üssü olduk. Binek otomobilde Avrupa sekizincisi, ticari araçlarda beşincisiyiz. Türkiye otomotiv sektöründe dünyada önemli bir üs ve önemli bir marka. Türkiye'de büyük markalar, ciddi yatırımlar yapıyor. Türkiye artık bu markalara en kaliteli ürünleri üreten bir ülke.”

Otomobilde ithal, ticaride yerli ağırlığı

Türkiye'de bu yılın ilk 3 aylık döneminde satılan otomobillerin yüzde 70'ine yakınını ithal modeller oluştururken, hafif ticari araç satışlarında ise yerli modeller ağırlığını korumaya devam etti. Bu dönemde toplam satışların yüzde 60'ını ithal modeller oluşturdu. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerinden derlenen bilgiye göre, yılın ilk çeyreğinde toplam satışlar önceki yılın aynı dönemine göre 27,9 oranında artarak 120 bin 427 adet olarak gerçekleşti.

AA
 
1000 kişiye istihdam güzel bir olay..Dolaylı yollardan 3-5 bin kişiye ekmek kapısı olur gibime geliyor..Marmarada değilde diğer bölgelerde olsaydı daha iyi olurdu dicem ama sanırım bende bir fabrika kuracak olsam ilk tercihim marmara bölgesi olurdu..
 
1000 kişiye istihdam güzel bir olay..Dolaylı yollardan 3-5 bin kişiye ekmek kapısı olur gibime geliyor..Marmarada değilde diğer bölgelerde olsaydı daha iyi olurdu dicem ama sanırım bende bir fabrika kuracak olsam ilk tercihim marmara bölgesi olurdu..


sonucta yan sanayii de orda..
+arabalarin gemilerle tasinmasi gerekiyor bazi ülkelere..
öyle olunca marmara en mantiklisi araba icin
 
Evet iran bizim yapmadığımızı yapıyor. Olası bir ABD saldırısında bölgede türkiye ile baglarını güçlendirmek istiyor. pejak a yapılan saldırılar ortak operasyon tekifleri vs.

Smand i inceledim ben araç bakınca özelliklerine göre çok ucuz ama
kullanılan malzeme çok kalitesiz. okadar ki daha sıfır galerideki aracın pilastik far tırnagını hafifçe geriye ittim çatladı kırıldı hemen. Birde aracın dış koşullarda güneş altında duracagını düşününce 6 ay sonra nere elini atsan elinde kalıcakmışgibi geliyor.
Kaliteyi arttırması gerek.
 
Hayırlısı olsun, inşallah bizde bir gün ilk önce kendi ülkemizde daha sonrada yutdışında kendimize ait bir markanın fabrikalarını açarız.
 
Hayırlı olsun.Yabancı sermayeyi ülkemüze bekleriz.
 
Geri
Üst