Şanzıman D ve R ye geçmeme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan y0Se
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

y0Se

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
6 Ağu 2024
Mesajlar
12
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba aranıza 1 hafta önce 2012 14t ile katıldım. aracı ilk aldıgımda şanzımanla ilgili herhangi bir problem yoktu.

Fakat son günlerde ışıklarda durduktan sonra yogun trafikte vites D konumunda olmasına rağmen gaz verdiğimde araç boştaymış gibi hareket edip 2-3 saniye sonra vuruntu yapıp araç yürüyor aynı sıkıntı R geri vitestete mevcut araç aynı boştaymış gibi davranıyor ve 2-3 saniye sonra gazla birlikte vuruntulu bir şekilde geriye gidiyor.Dikkat ettiğim kadarıyla yoğun trafik sonrası yani ısındıktan sonra yapıyor.

Ben pejonun lanet otomatik vitesinden sonra bu araba şanzımanı sıkıntısız diye aldım bana bir yol gösterin.Pejonun şanzımanı 50 binlira paramı yedi
 
En sorunsuz şanzımanlardan birisidir. Kısa sürede öncelikle yağına baktırın, belki yağı hiç değişmemiştir.
 
En sorunsuz şanzımanlardan birisidir. Kısa sürede öncelikle yağına baktırın, belki yağı hiç değişmemiştir.
Usta araç 155 bin kilometrede şanzıman yağı 140 bin kmde değişmiş. Alır almaz ağzım yandığı için ilk baktırdığım şey şanzıman yağıydı oda tertemizdi
 
Yağın miktarı kontrol edildi mi ? Aşağıda verdiğim konuyu incelemenizi öneriyorum.

 
Yağın miktarı kontrol edildi mi ? Aşağıda verdiğim konuyu incelemenizi öneriyorum.

Sadece alttan bakıldı miktarına bakılmadı. ilginiz için teşekkürler hemn inceliyorum konuyu
 
Hocam aynı sorun bende de var 2011 1.6 Sport HB 190.000 km. arabayı alalı daha 3 ay olmadı. Bu sorunla cebelleşiyorum.

İlk marşta canavar gibi ama biraz trafikte hemen aynısını yapıyor. Bir de panelde vites geçmiş gibi görünüyor fakat boştaymış gibi davranıyor. Böyle olunca az bi meyilli yerlerde park etmeye veya dönüş yapmaya kalktığımda yokuş kalkış devreye girmiyor ve kayıyor. El freni de elektronik olunca bi dünya sıkıntı. Ama bi istop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor.

Ben makinaya bağlattım çıkan arıza kodları;
P0011: Emme eksantrik mili konum sistemi performansı
P0014: Egzoz eksantrik mili konum sistemi performansı

Şimdi yana yakıla düdüklemeyecek bir usta arıyorum.

Bir arkadaşımda da aynı sorun Punto aracında varmış. Şanzıman sorunu diye kaç bin lira para harcamış olmamış. En sonunda heryeri araştırıp fren sensöründe sorun olduğu için bunu yaptığını öğrenmiş. Sensörü değiştirince mevzu sonlanmış. Şimdi acaba aynı çözüm benim de işimi halleder mi diye düşünüp duruyorum.

Foruma da yeni katıldım eski konuları inceleyip inşAllah bir sonuç bulabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: y0Se
Geri
Üst