- Katılım
- 29 May 2011
- Mesajlar
- 860
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Merhaba arkadaşlar,
Uzun bir süredir tez çalışmalarım ve işlerin yoğunluğu nedeniyle forumu takip edemiyordum. Son dönemde biraz soluk alabildim ve bu arada da paylaşmaya değer bir deneyimim oldu. Bu deneyimi paylaşmak, bana zamanında sayısız kez yardımını esirgememiş opelsizasla dostlarına borcumdur diyerek buraya yazmaya karar verdim. Aranızda benzer sorun yaşayanlar varsa eğer, soru işaretlerine biraz ışık tutabilirim belki.
Yaklaşık 5-6 haftadır seyir halinde aracımdan gelen bir ses dikkatimi çekiyordu. Ses şiddeti oldukça düşük olduğu, havalandırma ve/veya müzik açıkken kolay kolay duyulamadığı için başlarda bu sesin önceden olup olmadığı konusunda şüpheliydim. Zamanla ses daha fazla dikkatimi çekmeye başladı ve böylece bu sesin önceden olmadığından iyice emin oldum. Tahminimce ses şiddeti bu süre zarfında az da olsa arttı; ancak ben de sesi zamanla daha dikkatli dinlemeye başladığım için bunun psikolojik olup olmadığından emin değilim. Aracın garantisi yaklaşık bir ay sonra biteceği için garanti bitmeden önce aracı servise göstermek istedim.
Her gün en azından işe gidip gelmek için aracımı kullanıyorum ve bu sayede aracı servise götürme fırsatı buluncaya kadar bir süre deney yapma imkanım oldu. Bu deneyler sonucunda araçtan gelen sesi tariflemek için şunları söyleyebilirim:
Aracı servise götürdüğümde ilk iş olarak bir usta ile test sürüşüne çıktık. Sesin hangi durumda duyulduğunu ustaya anlattıktan sonra usta da sesi kolay bir şekilde duydu ve böylece servise geri döndük. Serviste aracı yükseltip motoru çalıştırdılar ve aracı vitese takıp gaz vererek yaklaşık yarım saat boyunca gelen sesi incelediler. Sonunda bir usta bana sesin şanzımandan geldiğini ve şanzımanı açmaları gerektiğini, şanzımanı açmadan sorunun ne olduğunu kesin olarak bilemeyeceklerini söyledi. Sorunun çözümünün şanzımanın komple değişimine kadar gidebileceğini, bu durumda yedek parça beklenmesi halinde aracın on güne kadar serviste beklemesi gerekebileceğini söyledi. Göreceli olarak çok daha ufak bir sorun olmasını beklerken ustanın bunları söylemesi benim keyfimi kaçırdı tabii. Ayrıca şanzımanı açmak için bölge müdürlüğünden onay gerektiğini, bu yüzden haftasonu işlem yapamayacaklarını söyledi.
Pazartesi sabah aracı servise bıraktım. Akşam arayıp aracın hazır olduğunu haber verdiler. Aracı almaya gittiğimde iki usta test sürüşüne çıkıyordu. Ben de onlara katıldım. Yaklaşık kırk dakikalık bir test sürüşü yaptık. Ses gitmişti. Sorunun ne olduğunu sorduğumda şanzıman bilyalarının hasar görmüş olduğunu ve değiştirildiğini söylediler. Aracın garantisi olmasaydı ne kadara mal olurdu diye sorduğumda 2.000TL - 2.500TL civarında bir masrafı olduğunu söylediler. Soruna neyin yol açmış olabileceğini sorduğumda ise kullanımdan kaynaklı olmasının çok düşük bir ihtimal olduğunu belirttiler. Şanzımanın çok zorlanması durumunda bilyalar hasar görebiliyormuş; ancak "çok zorlamak"tan kasıt nedir bilmiyorum. Tanıdığım diğer insanların araçlarını nasıl kullandıklarına bakarak söyleyecek olursam aracı sert kullandığımı söylemem kesinlikle abartı olur. Onarım sırasında ön lastikleri sökmüşler, bu yüzden son olarak araca rot ayarı yapıp aracı teslim ettiler.
Aracı götürdüğüm servis Ankara Opel Opak servisi. İlgilerinden ve titizliklerinden ötürü bir kez de buradan teşekkür etmiş olayım, gerçekten çok memnun kaldım.
Onarım yapılalı yaklaşık iki hafta oluyor. İki haftadır yine aracı her gün kullanmaya devam ediyorum ve onarım sonrası görüşlerim şu şekilde:
Sonuç olarak, aracın garantisi bitmeden bu kadar kısa bir süre önce bu kadar ciddi bir sorun çıkmasının şaşkınlığını, sorunun birkaç ay sonra çıkması durumunda bana yol açacağı maliyetin düşüncesinin tatsızlığını ve sorunun garanti dönemi içinde çözümlenmesinin memnuniyetini birlikte yaşadım. :-[
Uzun bir süredir tez çalışmalarım ve işlerin yoğunluğu nedeniyle forumu takip edemiyordum. Son dönemde biraz soluk alabildim ve bu arada da paylaşmaya değer bir deneyimim oldu. Bu deneyimi paylaşmak, bana zamanında sayısız kez yardımını esirgememiş opelsizasla dostlarına borcumdur diyerek buraya yazmaya karar verdim. Aranızda benzer sorun yaşayanlar varsa eğer, soru işaretlerine biraz ışık tutabilirim belki.
Yaklaşık 5-6 haftadır seyir halinde aracımdan gelen bir ses dikkatimi çekiyordu. Ses şiddeti oldukça düşük olduğu, havalandırma ve/veya müzik açıkken kolay kolay duyulamadığı için başlarda bu sesin önceden olup olmadığı konusunda şüpheliydim. Zamanla ses daha fazla dikkatimi çekmeye başladı ve böylece bu sesin önceden olmadığından iyice emin oldum. Tahminimce ses şiddeti bu süre zarfında az da olsa arttı; ancak ben de sesi zamanla daha dikkatli dinlemeye başladığım için bunun psikolojik olup olmadığından emin değilim. Aracın garantisi yaklaşık bir ay sonra biteceği için garanti bitmeden önce aracı servise göstermek istedim.
Her gün en azından işe gidip gelmek için aracımı kullanıyorum ve bu sayede aracı servise götürme fırsatı buluncaya kadar bir süre deney yapma imkanım oldu. Bu deneyler sonucunda araçtan gelen sesi tariflemek için şunları söyleyebilirim:
- Sürücü, oturduğu yerden sesi motorun sağ ve yolcu kabinine yakın olan kısmından geliyor gibi algılıyor (aracı hep kendim kullandığım için başka bir konumdan nasıl duyulduğunu bilmiyorum).
- Ses, tiz frekansta duyuluyor ve dönen metal bir parçanın sabit metal bir parçaya hafifçe sürtündüğünde çıkartacağı sese benziyor.
- Araç dururken ses gelmiyor (motor kaputunu açıp dikkatle dinlememe rağmen benzer bir ses duyamadım).
- Seyir halinde vites boşa alınırsa veya araç vitesteyken debriyaja basılırsa motor rölanti devrine düştüğünde ses kesilmiyor (en azından anında kesilmiyor). Ses, motor devrinden çok tekerlerin dönüş hızına bağlı olarak değişiyor gibi geldi bana. Motora gaz vermiyorken de, örneğin yokuş aşağı inerken, sesi duymak mümkündü.
- Araç hızı çok düşükken ses duyulamıyor, devir çok yüksekken de motor gürültesinden dolayı ses belirsizleşiyor. Araç üçüncü viteste 50 km/sa hızı geçince ses duyulmaya başlıyor, 60 km/sa hıza geldiğinde iyice belirginleşiyor. Sesi en net duyduğum durum beşinci viteste 80 km/sa hızla giderkendi.
- Çok fazla trafik veya yol gürültüsü varsa sesi duymak kolay olmuyor; ancak dikkatli dinlenirse duyulabiliyor. Her gün işe gidiş-geliş güzergahım İstanbul Yolu'nu içerdiği için sesi oldukça net bir şekilde duyabiliyordum. Ankara'da İstanbul Yolu, asfaltı düzgün, fazla yol sesi yapmayan ve trafik yoğunluğunun çoğu zaman az olduğu bir yoldur. Sonradan öğrendiğime göre aracı götürdüğüm yetkili servis de duyulması zor olan seslerle ilgili test sürüşünü bu yol üzerinde yapıyormuş.
Aracı servise götürdüğümde ilk iş olarak bir usta ile test sürüşüne çıktık. Sesin hangi durumda duyulduğunu ustaya anlattıktan sonra usta da sesi kolay bir şekilde duydu ve böylece servise geri döndük. Serviste aracı yükseltip motoru çalıştırdılar ve aracı vitese takıp gaz vererek yaklaşık yarım saat boyunca gelen sesi incelediler. Sonunda bir usta bana sesin şanzımandan geldiğini ve şanzımanı açmaları gerektiğini, şanzımanı açmadan sorunun ne olduğunu kesin olarak bilemeyeceklerini söyledi. Sorunun çözümünün şanzımanın komple değişimine kadar gidebileceğini, bu durumda yedek parça beklenmesi halinde aracın on güne kadar serviste beklemesi gerekebileceğini söyledi. Göreceli olarak çok daha ufak bir sorun olmasını beklerken ustanın bunları söylemesi benim keyfimi kaçırdı tabii. Ayrıca şanzımanı açmak için bölge müdürlüğünden onay gerektiğini, bu yüzden haftasonu işlem yapamayacaklarını söyledi.
Pazartesi sabah aracı servise bıraktım. Akşam arayıp aracın hazır olduğunu haber verdiler. Aracı almaya gittiğimde iki usta test sürüşüne çıkıyordu. Ben de onlara katıldım. Yaklaşık kırk dakikalık bir test sürüşü yaptık. Ses gitmişti. Sorunun ne olduğunu sorduğumda şanzıman bilyalarının hasar görmüş olduğunu ve değiştirildiğini söylediler. Aracın garantisi olmasaydı ne kadara mal olurdu diye sorduğumda 2.000TL - 2.500TL civarında bir masrafı olduğunu söylediler. Soruna neyin yol açmış olabileceğini sorduğumda ise kullanımdan kaynaklı olmasının çok düşük bir ihtimal olduğunu belirttiler. Şanzımanın çok zorlanması durumunda bilyalar hasar görebiliyormuş; ancak "çok zorlamak"tan kasıt nedir bilmiyorum. Tanıdığım diğer insanların araçlarını nasıl kullandıklarına bakarak söyleyecek olursam aracı sert kullandığımı söylemem kesinlikle abartı olur. Onarım sırasında ön lastikleri sökmüşler, bu yüzden son olarak araca rot ayarı yapıp aracı teslim ettiler.
Aracı götürdüğüm servis Ankara Opel Opak servisi. İlgilerinden ve titizliklerinden ötürü bir kez de buradan teşekkür etmiş olayım, gerçekten çok memnun kaldım.
Onarım yapılalı yaklaşık iki hafta oluyor. İki haftadır yine aracı her gün kullanmaya devam ediyorum ve onarım sonrası görüşlerim şu şekilde:
- 5-6 haftadır geldiğini söylediğim ses net bir şekilde kesilmiş. Benzer bir sesi, çok daha kısık şiddette dahi olsa duymak mümkün değil.
- Çok uzun zamandır, belki de aracı aldığımdan beri uğultu şeklinde gelen bir ses vardı. Bu sesin şiddeti de aracın hızı ile doğru orantılı olarak değişiyordu. Ben bu sesin yol veya rüzgar sesi olabileceğini düşünürdüm hep. Hatta birkaç kez bununla ilgili servise gitmeyi düşündüm; ama bunun normal olduğunu söyleyeceklerinden o kadar emindim ki servise gitmedim. İlginç bir şekilde, şanzımandaki sorun giderilince bu sesin de tamamen ortadan kalktığını gördüm. Yol sesi ve rüzgar sesi hala kısmen var elbette; ama eskiden yol/rüzgar sesi olarak düşündüğüm ve özellikle gaza basıp araba hızlanırken daha şiddetli bir şekilde duyulan uğultu artık kesinlikle gelmiyor. Her gün aynı yol üzerinden tamamen aynı şartlarda iş yerine gidip geldiğim için eskiden gelen bu sesin artık gelmediğini çok net bir şekilde söyleyebilirim. Araç eskisine kıyasla seyir halinde çok daha sessiz şu anda.
- Sanki vites geçişleri eskisine oranla daha kolay bir hale geldi. Birçok durumda vitesler neredeyse kendisi geçiyor. Bundan %100 emin değilim; çünkü net olarak ölçebileceğim bir yöntem yok. Ayrıca son zamanlarda havaların ısınmasının da bu algıda etkisi olabilir. Nadiren de olsa, özellikle şanzıman soğukken, vitesin biraz zor geçtiği oluyor. Bu hissiyat çok öznel olduğu için herkesin algısı farklı olabilir. Zaten Opel viteslerinin diğer birçok markaya göre biraz daha "kemikli" olduğunu ve daha zor geçtiğini farklı kişilerden defalarca duymuştum. Onarımdan sonra eski haline göre biraz daha yumuşadığını hissettim.
Sonuç olarak, aracın garantisi bitmeden bu kadar kısa bir süre önce bu kadar ciddi bir sorun çıkmasının şaşkınlığını, sorunun birkaç ay sonra çıkması durumunda bana yol açacağı maliyetin düşüncesinin tatsızlığını ve sorunun garanti dönemi içinde çözümlenmesinin memnuniyetini birlikte yaşadım. :-[